Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
criollolover schreef:ambre schreef:Vanaf 1 april 2010 mag je alle klasses zonder sporen rijden.
oke, dit wist ik dus niet, het is ook 2 jaar geleden dat ik voor de laatste x M heb gereden. hier ben ik dus heel erg blij mee. en ik haak nog ff in op de vele reacties wat betreft het slijpen van sporen. dit is door verschillende bokkers verkeerd begrepen.
ik bedoelde met het afslijpen van de punt dat ik dan wel een spoor draag maar dan zonder punt en uiteraard helemaal vlak geschuurd.......
criollolover schreef:suus_ schreef:Ik vind het stoerder als iemand een paard tot Z rijdt zonder spoor
heb het hele topic niet doorgelezen, maar vanaf de M ben je VERPLICHT om met sporen te rijden.
dat gaat voor mij nog een probleem worden. ik rij dus nooit met sporen en ben het ook niet van plan om te gaan doen. als ik M dressuur zou gaan starten dan ga ik het puntje van de spoor er af slijpen.....
Chaos schreef:criollolover schreef:
heb het hele topic niet doorgelezen, maar vanaf de M ben je VERPLICHT om met sporen te rijden.
dat gaat voor mij nog een probleem worden. ik rij dus nooit met sporen en ben het ook niet van plan om te gaan doen. als ik M dressuur zou gaan starten dan ga ik het puntje van de spoor er af slijpen.....
Bij kraemer.de en dus vast ook bij andere ruitersportzaken kun je spoortjes halen die gewoon alleen rondom je laars lopen. Dat is dus een nepspoor zeg maar. Zonder knop, wiel of stompe ding eraan.
Al snap ik het niet zo goed. Mensen die dus wat hoger gaan starten zouden in principe een goede afhankelijke zit moeten hebben met een paard dat scherp aan de hulpen staat. Dan zou je als ruiter dus gewoon mét spoor moeten kunnen rijden zonder daar na- of voordelen van te ondervinden. Als je goed rijdt kun je je been dusdanig laten afhangen zodat je de spoor dus alleen BEWUST gebruikt.

M_D_H schreef:ik vind het er proffesioneler uit zien
en maar om 1 simpele reden...
als jij alle paarden met sporen kunt rijden ZONDER de sporen te gebruiken, dus alles als het nodig is of zelfs helemaal niet... getuigd dat voor mij van een onafhankelijke zit, en dus van iemand die kan rijden zonder zijn paard in de weg te zitten oid...
van iemand die zijn lichaam zo onder controle heeft dat er alleen iets gebeurt als diegene het zelf wilt
tevens heb ik ook respect vor mensen die het niet doen omdat ze weten dat ze niet zo'n zit hebben
dus voor mij(even duidelijk maken) staan in feite de sporen niet voor profesionaliteit, maar voor een zit die getuigd van proffesionaliteit
Utile94 schreef:M_D_H schreef:ik vind het er proffesioneler uit zien
als jij alle paarden met sporen kunt rijden ZONDER de sporen te gebruiken, dus alles als het nodig is of zelfs helemaal niet... getuigd dat voor mij van een onafhankelijke zit, en dus van iemand die kan rijden zonder zijn paard in de weg te zitten oid...
van iemand die zijn lichaam zo onder controle heeft dat er alleen iets gebeurt als diegene het zelf wilt
tevens heb ik ook respect vor mensen die het niet doen omdat ze weten dat ze niet zo'n zit hebben
dus voor mij(even duidelijk maken) staan in feite de sporen niet voor profesionaliteit, maar voor een zit die getuigd van proffesionaliteit
Profesionaliteit zoals ik er na kijk ik je paard perfect aan het been hebben zonder sporen, dat de sporen gewoon weg niet nodig zijn. Voor zoiemand heb ik diep respect! Ik rij ook zonder sporen en mijn paard reageert ook vrijwel perfect! Maar voor iedereen is profesionaliteit anders!

Utile94 schreef:M_D_H schreef:ik vind het er proffesioneler uit zien
Profesionaliteit zoals ik er na kijk ik je paard perfect aan het been hebben zonder sporen, dat de sporen gewoon weg niet nodig zijn. Voor zoiemand heb ik diep respect! Ik rij ook zonder sporen en mijn paard reageert ook vrijwel perfect! Maar voor iedereen is profesionaliteit anders!