Internationale wedstrijden onbetaalbaar ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re: Internationale wedstrijden onbetaalbaar ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:12

kan ook in de jeugd sporter en dan moet je idd enkele internationale wedstrijden rijden, maar dat zijn er maar enkele. Bovendien zijn er elk jaar maar 7 of 8 ruiters die er voor in aanmerking komen en uiteindelijk maar 4 of 5 die gaan. Wel veel meer die denken dat ze in aanmerking komen. Daarom die observatie wedstrijden, dan vallen de minderen automatisch door de mand, zonder dat de bondscoach daar de schult van krijgt.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:17

Neonlight schreef:
Zoveel meerdaagse wedstrijden zijn er niet. En dit betreft een kaderlid, en ja, meerdaagse wedstrijden horen er dan ook bij. Het gaat ook niet alleen om het rijden, ze worden bijvoorbeeld ook getraind hoe ze de veterinaire keuring moeten doen door de coach.

En in de dressuur moet je bijna wel in het kader zitten om internationaal te mogen rijden. Er is een beperkt aantal startplaatsen en de KNHS bepaald wie er naar toe gaan. Als jij bij de KNHS aangeeft welke wedstrijden je internationaal wilt rijden kom je op de lijst terecht. Zijn er echter ook A en B kaderleden gaan die voor. Waardoor je uitkomt op de minder aantrekkelijke wedstrijden vaak erg ver weg.
Bovendien is er ook een eis om internationaal te mogen starten bij de pony's, young riders of junioren. Daarvoor moet je kaderwedstrijden hebben gereden en bepaalde percentages hebben gehaald. Ja, categorie 1 wedstrijden, laten dat nu net de kaderwedstrijden zijn. ;)

Eens.
Een paard en de ruiter moet ook wennen aan meerdaagse wedstrijden, dus ergens anders overnachten en presteren.
Die hele dagen draait om het wedstrijdgebeuren en dat is anders, als je eens naar Ermelo moet rijden, waar je wellicht dan eens een halve dag mee kwijt bent.
Je slaapt/eet zelf ergens anders, en je paard ook.
Hoe is je training met die dagen, wanneer bouw je een rustdag in etc etc.

En ook bij nationale wedstrijden ( meerdaagse) zijn de kosten nu eenmaal vele malen hoger dan bij een gewone 1 daags concours.

Hoe ga je dat betalen met 1 inkomen bijvoorbeeld. ( een modaal inkomen).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:18

Attitude schreef:
Zooist schreef:
Ik heb een paard gekocht toen ik werkte en zelf geld kon verdienen met daarnaast een krantenwijk. Was toen al 23 jaar en bleef thuis wonen want anders lukte het helemaal niet.

Door te bikkelen en keuzes te maken heb ik nu mijn eigen mooie sportpaarden. Met behulp van manlief en een kennis lukt dat ook financieel en in tijd. Want ik werk naast 4 sportpaarden nog steeds 36 uur met huishouden, hond en priveleven met de bijbehorende verplichtingen.

Dus nogmaals, ik begon ook met niks, maar waar een wil is, is een weg!

Maar nog steeds is dat een wereld van verschil met internationaal rijden en ik denk toch dat de ts het daar over heeft.
De kosten van Subtop rijden of internationaal is totaal niet met elkaar te vergelijken qua kosten en tijd.

Mijn reactie was op een zielepiet die het niet ziet zitten om een paard te kopen omdat ze andere keuzes maakt in het leven. Nu trek je hem uit zijn verband.
Het was overigens wel vet off topic! :Y)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:24

Neonlight schreef:
Zoveel meerdaagse wedstrijden zijn er niet. En dit betreft een kaderlid, en ja, meerdaagse wedstrijden horen er dan ook bij. Het gaat ook niet alleen om het rijden, ze worden bijvoorbeeld ook getraind hoe ze de veterinaire keuring moeten doen door de coach.

En in de dressuur moet je bijna wel in het kader zitten om internationaal te mogen rijden. Er is een beperkt aantal startplaatsen en de KNHS bepaald wie er naar toe gaan. Als jij bij de KNHS aangeeft welke wedstrijden je internationaal wilt rijden kom je op de lijst terecht. Zijn er echter ook A en B kaderleden gaan die voor. Waardoor je uitkomt op de minder aantrekkelijke wedstrijden vaak erg ver weg.
Bovendien is er ook een eis om internationaal te mogen starten bij de pony's, young riders of junioren. Daarvoor moet je kaderwedstrijden hebben gereden en bepaalde percentages hebben gehaald. Ja, categorie 1 wedstrijden, laten dat nu net de kaderwedstrijden zijn. ;)

Sorry maar denk je nu dat je mij moet gaan vertellen hoe er geslecteerd word door de KNHS :S
Wat je schrijft klopt. Toch zijn er ieder jaar weer een paar wedstrijden waar de Kaderleden nauwelijks heen willen of omdat het niet lux is of omdat het samenvalt met een andere grote wedstrijd. We hebben het over internationaal starten lijkt me logisch dat als je niet in het kader zit je op de minder aantrekkelijke wedstrijden uit komt. Er is ook nooit gezegt dat je iedere internationale wedstrijd mee kan rijden.

Dat hele kaderwedstrijden verhaal is leuk maar doet totaal niet terzake dat zijn gewoon wedstrijden in Nederland. En natuurlijk moet je scores rijden maar als je die scores al niet rijd waarom gaan lopen klagen over de kosten van internationaal rijden. Ik snap dat dat geld kost.
Als je gewoon wedstrijd rijden niet kan betalen waarom dan klagen dat internationaal rijden zo duur is :S

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:10

Het ging hier toch om de onbetaalbaarheid? Dan moet je ook het totale kostenplaatje meenemen, dus ook wat er aan vooraf gaat om überhaupt internationaal te kunnen starten.