Jurypraatjes

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 00:00

Is lang niet altijd zo hoor
dit was weer eens een uitzondering

En voor mijn part is het laag daar gaat het in weze niet eens om. Maar helemaal vergeten worden op een concours vindt ik wel vervelend.

Ik krijg liever 10 euro en wordt vriendelijk behandeld dan 50 en ze zien je niet staan.

Ik vind dat op meer concoursen bv een gastvrouw moet zijn om je goed te informeren.

laatst was ik op een zeer groot terrein op zoek naar de toilet (is ook zo leuk) O je zoekt het secretariaat loopt dus naar die grote tent en wat blijkt
Het secr. staat mijlenver verderop in een kipcaravan waar je niet met de auto heen mag.

Of je bent klaar met jureren zit komt de kantine binnen en wil aan de jury tafel gaan zitten en er wordt je medegedeeld dat dit alleen voor genodigde is (hihihi gebeurd echt) je lacht je een kriek.

Op zich grappige dingen hoor, maar ik moet altijd zo lachen om mensen die denken dat je dit voor geld doet.

O Ja ook een leuke van een collega : Parkeerwacht: Ja dame waar gaan we met die auto naar toe?
Jury: Ik ben jurylid en ik moet hier wezen.
Parkeerwacht: Heeft u een kaart?
Jury: Uh kaart nee hoor zeker niet ontvangen.
Parkeerwacht: Tja dan moet u daar parkeren ( wijst 1 km verder) want iedereen kan wel zeggen dat ze jury zijn.


AAAAAAAAAAAAAAhhhhhhhhhhhhh kreun, steun

Maar wel leuk

Rhythm
Berichten: 536
Geregistreerd: 21-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:49

Fitzroy schreef:
Ik in Noord- en Zuid Holland.

Trouwens CGJ, startkaarten binnen 2 weken?? Dan heb jij zeker vrienden bij de KNHS


Ligt aan de dag waarop je ze besteld. Vaak zijn ze binnen 2 weken wel binnen.

Rhythm
Berichten: 536
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:58

Leuk topic..Nieuw leven??

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:18

Hahaha..ik zat al te kijken.... 2003... wow... maar goed, ik zal me eens door de andere pagina's worstelen om te zien waar het over ging....
Zeker komkommertijd... de oude topics worden weer van stal gehaald

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:41

Wat me als eerste opvalt is dat ik van een aantal bokkers in dit oude topic nauwelijks meer iets zie op bokt.
Jammer ..

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:38

Ik heb wel een vraagje aan de juryleden:
Afgelopen zondag startte ik op een wedstrijd hier in de buurt.
Al tijdens het binnenkomen had ik het idee dat er iets niet klopte.Ik was erg snel bij X(althans de plek tussen de B en de E in).Na het halthouden en C linkerhand kwam de volte 10 m en de lnksomkeert.Allebei kwamen ze niet echt uit.Zo ook alles op de rechterhand.De gebroken lijnen in contragalop kwamen ook niet goed uit Misselijkesp 2x5 vanwege te klein en een 6 en een 5 vanwege niet tot X en omvallen.Ik heb de jury bna de proef gevraagd de baan na te laten meten en wat bleek:de B en de E stonden niet op de juiste plek.Ze stonden 4 meter(8 m) van hun juiste plek.Daarom klopte mijn proef van geen kant.Resultaat 154 punten.Hoe hoort dat uiteindelijk opgelost te worden en wie is uiteindelijk eigenlijk degene die verantwoordelijk is voor zo'n fout?

Vonkie2009

Berichten: 1840
Geregistreerd: 12-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:48

runningkawa schreef:
waar jureer jij CGJ12?
Want ik geloof dat jij redelijk schappelijk, rechtvaardig bent en zo zijn lang niet alle juries zijn.


Ik weet wel waar hij jureert hoor Bloos Je bent er blij mee of niet haha maar even alle gekheid op een stokkie...... Als jurylid en vriend is CGJ een rechtvaardig mens Haha! Alleen mensen die door de rechtvaardigheid dus geen punten krijgen hebben hierover een andere mening!!

Knipoog Blij dat er mensen zijn als jij CGJ Tong uitsteken Vingers aflikken

Vonkie2009

Berichten: 1840
Geregistreerd: 12-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:56

Suzan1 schreef:

Helemaal mee eens. Dat mag ook flink afgestraft. Het is helaas een praktijkvoorbeeld (Z2) Op advies van de trainer is vorige week het bit wat anders (lager)ingehangen. In de wedstrijdproef komt de tong over het bit en de amazone kan niks meer. Achterwaarts gaan: verzet, keertwending:verzet. Amazone besluit de tong terug te duwen, staat stil en buigt voorover. Na kortweg een halve minuut komt er een belsignaal. Ze mag vertrekken. Nu dachten we altijd dat je fouten in het harnachement binnen 1 minuut mag herstellen, dus we (amazone en ik -voorlezer) waren behoorlijk van ons apropos. Nu gaan we nooit in discussie met de jury -hebben het gevoel dat dat later tegen je gebruikt kan worden- dus we hebben de baan verlaten en 2 verliespunten moeten incasseren. Op het protocol stond: verzet na 20 seconden stilstaan uitsluiting. - Het was toch echt geen verzet. De jury had dit toch moeten zien (voorover buigen van de amazone-paard stond gewoon rustig stil) .


Dit is een duidelijk voorbeeld van het niet goed kennen van de gewijzigde regelementen. Het is namelijk toegestaan om harnachement te corrigeren binnen 60 sec. Indien dit zo is geeft de jury een cijfer voor het betreffende onderdeel en -2 voor de "vergissing". Heb net 2 weken geleden mee gemaakt dat een amazone met paard en al onderuit ging en naast haar paard gewoon weer op kon stappen. Voor de zekerheid hield de voorlezer het paard even voor haar vast en ze stapte weer op.... Wat 60 sec alles was binnen 10 seconden bekeken!! Gevolg: Jury diskwalificeerde de amazone en heeft haar ook niet meer gepunt. Het betrof een jury die nog al eens met de regeltjes gooit en ik kon het dus ook niet laten haar erop te wijzen dat op blz 29 van de regelementen stond dat dit niet hulp van derden is maar als bovengenoemd dient te worden behandeld!! Haha!

Rhythm
Berichten: 536
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:01

FlairS schreef:
Ik heb wel een vraagje aan de juryleden:
Afgelopen zondag startte ik op een wedstrijd hier in de buurt.
Al tijdens het binnenkomen had ik het idee dat er iets niet klopte.Ik was erg snel bij X(althans de plek tussen de B en de E in).Na het halthouden en C linkerhand kwam de volte 10 m en de lnksomkeert.Allebei kwamen ze niet echt uit.Zo ook alles op de rechterhand.De gebroken lijnen in contragalop kwamen ook niet goed uit Misselijkesp 2x5 vanwege te klein en een 6 en een 5 vanwege niet tot X en omvallen.Ik heb de jury bna de proef gevraagd de baan na te laten meten en wat bleek:de B en de E stonden niet op de juiste plek.Ze stonden 4 meter(8 m) van hun juiste plek.Daarom klopte mijn proef van geen kant.Resultaat 154 punten.Hoe hoort dat uiteindelijk opgelost te worden en wie is uiteindelijk eigenlijk degene die verantwoordelijk is voor zo'n fout?


Wanneer je bezwaar wil maken tegen de uitslag of organisatie dan moet dit op de dag van de wedstrijd zelf gebeuren. Dan had je misschien nog aan het eind van de rubriek een herkansing kunnen krijgen als de organisatie haar fout zou erkennen. Op wedstrijden hoort een vertegenwoordiger te zijn van de KNHS, vaak een jury. In dit soort gevallen kan hij/zij uitsluitsel geven.

Je zou eventueel nog wel even contact kunnen opnemen met de regiovertegenwoordiger en vragen welke stappen je nog zou kunnen ondernemen. Helaas kan je nu niks meer veranderen aan je punten! Je kan niet in 1 keer een winstpunt krijgen en aangezien je geen verliespunten hebt gereden maakt dat ook niet uit.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:53

Was niet van plan om er werk van te maken.Vroeg me het alleen af.Ik vind het namelijk nogal onzorgvuldig.Vermoedelijk is het zo gegeaan dat de rijbakken de dag ervoor Z bakken waren.Ze hebben alleen de baan verkleind de tussenletters weggehaald en gewoon de laatste letters teruggezet c.q laten staan.Daardoor klopte er geen hout meer van.
Ach ja, ze mogen vandaag in de herkansing }>

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:25

een vraagje
Hoe gaan juryleden om met een paard wat struikeld?
Ik heb wel eens proeven gereden waarbij je binnenkwam, halthouden op x en struikelen over de molshoop die aldaar ligt. Ja slaat dan meteen een modderfiguur.
Sommige paarden zijn handiger dan anderen en ik heb een onhandige. Op sommige bodems kan hij zich niet zo goed handhaven en molshopen zijn altijd ons grot struikelblok (letterlijk en figuurlijk)

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:25

oversized schreef:
Dit is een duidelijk voorbeeld van het niet goed kennen van de gewijzigde regelementen. Het is namelijk toegestaan om harnachement te corrigeren binnen 60 sec. Indien dit zo is geeft de jury een cijfer voor het betreffende onderdeel en -2 voor de "vergissing".

Je mag je hanarchement wel corrigeren, maar je mag er niet bij afstappen. Als je afstijgt dan wordt je proef als beëindigd beschouwd.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:28

FlairS schreef:
Ik heb wel een vraagje aan de juryleden:
Afgelopen zondag startte ik op een wedstrijd hier in de buurt.
Al tijdens het binnenkomen had ik het idee dat er iets niet klopte.Ik was erg snel bij X(althans de plek tussen de B en de E in).Na het halthouden en C linkerhand kwam de volte 10 m en de lnksomkeert.Allebei kwamen ze niet echt uit.Zo ook alles op de rechterhand.De gebroken lijnen in contragalop kwamen ook niet goed uit Misselijkesp 2x5 vanwege te klein en een 6 en een 5 vanwege niet tot X en omvallen.Ik heb de jury bna de proef gevraagd de baan na te laten meten en wat bleek:de B en de E stonden niet op de juiste plek.Ze stonden 4 meter(8 m) van hun juiste plek.Daarom klopte mijn proef van geen kant.Resultaat 154 punten.Hoe hoort dat uiteindelijk opgelost te worden en wie is uiteindelijk eigenlijk degene die verantwoordelijk is voor zo'n fout?

Daarom bekijk ik ook altijd erg zorgvuldig van te voren de ring Haha! (hoort een jury eigenlijk ook te doen... Lips are sealed)
Kan je het van te voren aangeven, zodat het rechtgezet kan worden, of er inderdaad op de wedstrijddag zelf nog aangeven.

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:31

Ik heb ook eens in zo'n scheve ring gereden. Toen ik dit na afloop van de proef melde, dacht de jury dat ik dit als excuus wilde gebruiken voor eventuele fouten. Ik heb hem toen verteld dat ik het alleen wilde melden zodat ze het konden aanpassen voor de volgende ruiters. Dat kon hij niet doen vond hij want dan hadden die ruiters een voordeel op de ruiters die al geweest waren. Daar had hij ook wel weer gelijk in.

En dan nog een vraag, ik zit met angst en beven uit te kijken naar mijn wedstrijd van zaterdag. Ze voorspellen 24 graden maar wel erg benauwd. Weinig kans op zomertenue dus. Ik vrees dat ik die proeven niet ga overleven zonder in ademnood te komen. Hoe gaan jullie om met het zomertenue dilemma?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:35

pol013 schreef:
Ik heb ook eens in zo'n scheve ring gereden. Toen ik dit na afloop van de proef melde, dacht de jury dat ik dit als excuus wilde gebruiken voor eventuele fouten. Ik heb hem toen verteld dat ik het alleen wilde melden zodat ze het konden aanpassen voor de volgende ruiters. Dat kon hij niet doen vond hij want dan hadden die ruiters een voordeel op de ruiters die al geweest waren. Daar had hij ook wel weer gelijk in.

*zucht*
Iedere fatsoenlijke jury bekijkt toch eerst de ring goed voor dat hij/zij begint met jureren?
(zouden ze moeten doen tenminste... Rolleyes)
Er zitten zo vaak kuilen in de ring, stukken rondslingerend vuil wat niet is opgeruimd, scheve ringen, bordjes die niet kloppen, enz enz..

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:13

Ik sluit me bij Bettine aan. Het hoort bij de taken van de jury om de ring te controleren. Kijken of ie niet scheef is, er geen belachelijke gaten in zitten en of de bordjes goed staan. Ik loop voordat ik ga jureren altijd even de ring in om dit te controleren. Maar ik zie dat collega's eigenlijk nooit doen.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:15

Polo, wat betreft het zomertenue. Dat beslist de jury niet. De organisatie (ws een vertegenwoordiger) beslist of er met zomertenue gereden mag worden. Als zij het niet toestaan heb je helaas pech.
Valt me wel vaak op dat springruiters soms wel de toestemming hebben en dressuurruiters niet. En als ze het al hebben rijdt 90% toch nog met jasje.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:39

Scum schreef:
Valt me wel vaak op dat springruiters soms wel de toestemming hebben en dressuurruiters niet. En als ze het al hebben rijdt 90% toch nog met jasje.

OK dan!

Goed gezien!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:47

Ik heb weleens gehad dat ik mijn 1e proef met jasje startte (het was 32 graden en dat was nog in het Z2) omdat ik die niet uit mocht.
En toen ik de 2e proef (bij een andere jury) wilde binnenrijden, moest ik eerst even bij de wagen komen... of ik als de wiedeweerga mijn jasje uit wilde trekken, want dit was toch wel erg warm. En dat ik een blauwe blouse met korte mouwen aan had kon mevrouw de jury niets schelen, de jas moest uit, veel te warm! Ja Haha! Ja

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:49

Wij hebben gisteravond een wedstrijd gehad. Begon om 18.00 uur en de vertegenwoordiger zei dat je in zomertenue mocht. Aanstellerij imo, want toen was het helemaal niet meer extreem warm

Heb dus gewoon mijn jasje aangehad Knipoog

Anoniem

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:57

hier was het gister avond anders nog tegen de 30 graden
Dus lekker koel kan ik het ook niet noemen Lachen
Vanmorgen op zijn koelst 22 graden

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:13

Ja ok, maar ik woon in NoordFriesland Knipoog

Het waait hier altijd wel en vooral op het land is het goed uit te houden Ja

Hier zal het een graad of 24 zijn geweest gisteravond.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:18

Missouri schreef:
En toen ik de 2e proef (bij een andere jury) wilde binnenrijden, moest ik eerst even bij de wagen komen... of ik als de wiedeweerga mijn jasje uit wilde trekken, want dit was toch wel erg warm.

Die zag zijn kans schoon.......... Tong uitsteken

Haha!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:24

knopje annuleren werkt niet...
Laatst bijgewerkt door GeJe op 24-06-05 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:25

Baan verkennen door de jury... ik bekijk van te voren wel even of de letters goed staan, hoe de bodem is (als een ruiter een beetje naast de hoefslag stuurt omdat die drek ik, vind ik dat niet erg)... een tijdje geleden wel wat grappigs... vlak voordat we gingen beginnen bleef mijn collega jury gewoon met z'n auto aan de andere kant van de ringen staan... hij had niet gezien dat hij nu achter de letter A stond... was wel komisch. Haha!

Soms zijn ze wat zomertenue wel erg makkelijk hoor. Als het maar een beetje warm lijkt te zijn... hoppa....zomertenue! Maar zoals CGJ het al zei: de meeste dressuurruiters houden gewoon hun jasje aan. Waarom iedereen zich dan zo druk maakt over het wel of niet, ontgaat mij een beetje.

Ja, volgens mij zijn er inderdaad genoeg juryleden die graag de dames in een strak, doorschijnend blousje zien rijden... ach, is maar wat je leuk vindt Vingers aflikken