Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

inkepink schreef:lowara: ook tijdens de impulsrubrieken loop je met een tinker/haf/merens of welke pony dan ook tegen de afstanden aan.
Voor velen is de hoogte het probleem niet (mijn merens springt met gemak een lijntje van 1.10 - 1.20m maar wel met de juiste afstanden) Je maakt mij nl niet wijs dat jij tijdens de deze rubrieken in een goed basis tempo het hele parcours kunt rijden zonder noodsprongen of zonder hier en daar te moeten smokkelen met de afstanden.
euhm.. mijn beide Tinkers hebben werkelijk nooit problemen met afstanden gehad op concours.
Lowara schreef:ik heb gestemd voor nee.
NOG langer doorgaan bij de ponyconcoursen?
start gewoon tussen de paarden e, als springen een probleem is, start dat dan via de impuls rubrieken. die worden zat gehouden.
ikzelf start met een Tinkermerrie maatje kleine E, en red vaak de hoogtes ook niet op reguliere concoursen.
Toch start ik minimaal een keer of 8 per jaar op concoursen onderling, en zo komen we toch aan onze lol qua springeconcoursen. dressuurmatig komen we verder prima mee, en ik denk eerlijk gezegd dat iedere pony dat wel zou moeten
RamboBink schreef:Ik heb momenteel namelijk een hele leuke C-pony die ik dolgraag uit zou willen brengen in de dressuur.. Maar vanwege zijn schofthoogte durf ik geen startkaart aan te vragen bij de paarden. Waarom niet? Omdat een C-pony niet overkomt naast een mooie KWPN van 1.74. Ik vind idd ook dat ze niet naar ras,kleur, hoogte etc moeten kijken, maar laten we eerlijk zijn. De vooroordelen zijn er. En natuurlijk rij je ook wel wedstrijd om wat punten te rijden en een klasse verder te komen toch![]()
Ik heb al aan meerdere mensen (tevens ook jury's) hun mening gevraagd of ik zou gaan starten of niet en die raadden het mij jammer genoeg allemaal af.
! Ik heb met mijn pony menig 'mooie' kwpn-er verslagen. Hoe: door op te vallen! Waarom: omdat we alle oefeningen lieten zien, zoals ze eruit horen te zien. De jury's die ik tegen kwam beoordeelde echt niet op ras, kleur en hoogte maar aan het geen waaraan ze moesten beoordelen en dat zijn de oefeningen.
) en weer netjes terug. Uitgestrekte draf, idem dito. En wat de zijgangen betreft, die waren ook voor elkaar.
Cahill schreef:Vet gedrukte zin: Een tikkie discriminerend voor je eigen pony! Ik heb met mijn pony menig 'mooie' kwpn-er verslagen. Hoe: door op te vallen! Waarom: omdat we alle oefeningen lieten zien, zoals ze eruit horen te zien. De jury's die ik tegen kwam beoordeelde echt niet op ras, kleur en hoogte maar aan het geen waaraan ze moesten beoordelen en dat zijn de oefeningen.
Ik wist dat het tegen sommige paarden flink opboxen was en daar maakte ik gebruik van. Bijvoorbeeld in de uitgestrekte galop was ik 1 van de weinige die echt de overgang duidelijk liet zien. Knallen naar voren (niet racen) en weer netjes terug. Uitgestrekte draf, idem dito. En wat de zijgangen betreft, die waren ook voor elkaar.
Heb het zelfs wel eens naar me hoofd gekregen dat een pony 'makkelijker' te rijden is!! No way!!!! Ik heb keihard gewerkt om die paarden achter me te houden. En ik ben er verdraaid trots op dat me dat gelukt is met een polder pony!
En dat is ook de reden dat er een jonge troef in de stal staat die 1.46 meet!

schoentje schreef:Ik vind het onzin.
Als je 18+ bent en een pony koopt moet je niet zeuren en thuis blijven of gewoon rijden tussen de paarden.
Wil je eerlijke competitie, dan moet je een paard kopen.
Daarbij denk ik dat er te weinig animo voor is, ik zie nl maar weinig volwassenen op een pony.

MelodyT schreef:Maar eigenlijk is het geen keuze..Als jij graag wedstrijden rijd word je verplicht daar te starten of niet meer te starten!

Ik zou graag over 2 jaar nog met m'n D-tje springwedstrijden willen rijden zonder dat het ineens 20cm op dezelfde klasse omhoog gaat, oxers 2x zo breed worden en de afstanden niet kloppen. Ik bedoel maar, D-M is qua hoogte pas B-paarden.

)Sharonaa_ schreef:Ik heb gestemd voor alleen het springen, Dressuur lijkt mij niet echt nodig. als je netjes rijd kom je echt wel aan je punten. Je moet er misschien iets harder voor werken! Maar als je alles netjes doet moeten ze je de punten wel geven! Alleen springen lijkt me wel wat, dan zou ik ook denk ik overwegen om springwedstrijden te rijden! nu doe ik het niet omdat ik het al erg hoog vind om te beginnen.