Margje schreef:CasanovaLY schreef:ik ben het met je eenseen recreatiepony zou ik dan ook veel sneller gekke dingen mee doen dan de pony die ik nu heb
Los van de discussie wanneer een pony een recreatiepony is en wanneer een sportpony vind ik dit nogal een rare opmerking. Was je minder gek geweest op je pony als hij bijvoorbeeld goedkoper was geweest (of minder goed, ik weet niet wat jouw pony onderscheid van een recreatiepony)? Ik rijd puur recreatief op mijn pony, ze is qua bouw en aanleg ook geen echte sportpony (hoewel ze niet goedkoop was, door afstamming en 'raskwaliteit'), maar ik moet er niet aan denken dat er iets mee gebeurt, daarvoor ben ik veel te gek op haar en dus ben ik zeker wel zuinig op haar. Ik wil wel dat ze paard (pony) kan zijn, dus loopt ze lekker buiten in de modder, maar als ze Z2 had gelopen was dat niet anders geweest. Ik zou met niet één paard/pony 'gekke dingen' (als in: waarbij ik denk dat het risico op blessures vrij groot is) doen, of ze nou duur of goedkoop of mooi of lelijk zijn. Net zoals dat ik vind dat elk paard paard moet kunnen zijn, ook ál brengt dat natuurlijk een bepaald (volgens mij erg klein, zeker bij dagelijkse weidegang) risico met zich mee. Je paard hoeft er niet het slachtoffer van te zijn dat hij 'bijzonder' is.
(Ik snap wel dat dit in uitzonderlijke gevallen, bij de Totilassen en andere extreem dure paarden die bovendien van eigenaren zijn wat moeilijker ligt, maar volgens mij geldt dat maar voor heel weinig mensen in dit topic.)
Zo bedoelde ik mijn opmerking helemaal niet.... ik ben zoiezo nooit van het springen geweest aan gezien je daar sneller blessures van krijgt dan als ie op de wei staat (maar dat is mijn mening) en ik hield van mijn pony net zoveel als ik van Casanova houd en ik doe eigenlijk nooit gekke dingen, want gekke dingen doen vind ik eng en dan heb ik het over zonder zadel springen enzo (het is niet gek maar ik noem dat gekke dingen) Mijn pony die ik nu heb onderscheid van reacreatie omdat hij M1 bij de paarden heeft gelopen en ook een sportpony is en de bouw ervan heeft.... hij vind het leuk om te werken en niet leuk om lang in de wei te staan zeker niet met de hitte en de dazen... het is alleen dat ik een stukje voorzichtiger ben met Casanova dan dat ik met Belle was (tot dat ik met haar ook wedstrijden ging rijden) en wat is er mis mee als ik met een paard een stukje voorzichtiger ben dan met een ander pony/paard???
een recreatiepony zou ik dan ook veel sneller gekke dingen mee doen dan de pony die ik nu heb
) kan zijn, dus loopt ze lekker buiten in de modder, maar als ze Z2 had gelopen was dat niet anders geweest. Ik zou met niet één paard/pony 'gekke dingen' (als in: waarbij ik denk dat het risico op blessures vrij groot is) doen, of ze nou duur of goedkoop of mooi of lelijk zijn. Net zoals dat ik vind dat elk paard paard moet kunnen zijn, ook ál brengt dat natuurlijk een bepaald (volgens mij erg klein, zeker bij dagelijkse weidegang) risico met zich mee. Je paard hoeft er niet het slachtoffer van te zijn dat hij 'bijzonder' is.
Exact hetzelfde verhaal..