Suzanne F. schreef:_San87_ schreef:Huh? Hoe bedoel je die laatste zin?
Meeste paarden vanaf Z nivo kunnen geen normale overgang van galop naar draf meer. Ze gaan allemaal meteen stappen.
Oh, serieus? Wat slecht.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ambre schreef:San:zo slecht is dat niet hoor.Die paarden maken zich snel kort in het lijf en om naar de draf te gaan moeten ze langer worden.
Dat is dus nog niet zo makkelijk vergeleken met een jong paard.
Ik oefen me rot,hij zit er in de PSG weer in!
ambre schreef:Dan kun je zien dat het echt een moeilijke overgang is.
En ik ben het met je eens dat je die overgang moet kunnen beheersen,maar het is wel heel makkelijk gezegd zo van achter de computer.
Van mij mag de overgang ook zeker meer in de proeven terug komen zodat mensen die meer blijven trainen,hij zit nu maar 1x in een Z2 proef.
Enne:Z is basis.
ambre schreef:Sjaantje:ik wordt in het Z vaak genoeg door subtop jury's gejureerd en die zijn in mijn ogen milder dan andere jury's.Krijg dan vaker een 8 of 9 dan vd basisjuryleden.Krijg je ze in het ZZL,zijn ze ineens heel streng!
Mensen zouden dus zelf eens wat kritischer moeten zijn.
_Pien_ schreef:zo nieuwe proeven, zou wel leuk zijn.
Ben het eens met hier boven dat ook de basis oefeningen in ere gehouden moeten worden. je ziet maar al te vaak dat als de paarden 1x m2 en hoger zijn ze bijna niet meer normaal een overgang kunne rijden vanuit de galop naar draf. Ze zijn vaak zo terug gereden dat ze alleen maar gaan stappen of zelf halthouden.
Dit idem met halthouden zonder achterwaarts. Of gewoon een rechte lijn over de a-c lijn in bijv. de L proeven. Hier willen de paarden vaak al automatisch gaan wijken.