(geen) Zomertenue? (dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Re: (geen) Zomertenue? (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:54

Ik ben er inmiddels wel uit voor mezelf.
Als ik komend weekend in zomertenue mag starten dan doe ik gewoon mijn nieuwe lichtblauwe blouse aan en niet mijn lichtroze Kingsland Showshirt.
Ik kan duidelijk uit de reglementen halen dat mijn Kingsland Showshirt in elk geval niet toegestaan is en uit de huidige beschrijving concludeer ik dat een lichtblauwe blouse moet mogen. Het is een lichte kleur.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:54

waar haal je er duidelijk uit dat het Kingsland shirt niet mag/ ivm de tekst die erop staat?
ik zit zelf compleet in dubio ivm zondag ( 26 graden := )
ga in eerste instantie in m'n Kingsland, ( is een showshirt lijkt mij, en lichtroze, dus dat mag allebei?)
maar neem m'n witte wedstrijdblouse ( lange mouwen) maar mee. liever dat dunne ding aan, en zomertenue.... dan starten met jasje

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:28

Sterkte allemaal vandaag met de warmte!

Mijn springwedstrijd ging vandaag niet door wegens te weinig belangstelling :=

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:56

Fffft, ik ben gelukkig klaar met mijn proefjes. Ik moest om 11 uur starten en ik heb het héét gehad, zelfs met mijn shirtje aan...
Was het gewoon tenue geweest, dan was ik omgedraaid want het was echt geen doen vandaag.
De eerste proef vond paardlief het wel welletjes en was niet vooruit te branden, de tweede proef ging wat beter. Maar ik geloof niet dat ik iets heb klaargemaakt met deze hitte.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:58

Heb vandaag wedstrijd gehad, bij ons was het wel toegestaan(gelukkig!)
Ook rond de 30 graden hier.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:26

Ik heb vandaag rond 11 uur met jasje moeten rijden en ik trok het al niet meer toen ik nog met de eerste proef moest beginnen.
Wel beide proeven puffend uit gereden, maar na die tijd had ik ook knallende hoofdpijn en ik was duizelig.
Volgens mij was het iets van 28 graden, maar toen de rubriek om half 9 begon was het nog niet zo warm. Dus geen zomertenue helaas.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:00

Ik heb vandaag vrijwillig in mijn jasje gereden, heb alleen een blauw (overheersend) wit geruitte bloes. Zag tot mijn verbazng meiden in een polo rijden die net tot op de broekband kwam. Dacht dat dat niet mocht en ik ben dus vrijwillige in mijn jasje gaan dressuren. Ik heb er geen eens last van gehad :o

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:32

De KNHS en de PaardENSport hebben vandaag van mij een mail ontvangen met de vraag om opheldering voor ons allen.
Indien gewenst wil ik wel een kopietje van mijn schrijven knippen/plakken op Bokt.
Hierin worden meerdere zaken mbt zomertenue aangekaart, zoals plastron, temperaturen en eenduidigheid in uitvoering van de reglementen.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:41

Goed gedaan imker! ik hoop dat ze duidelijkheid gaan geven!

Ik heb trouwens zondag wel in zomertenue gestart (creme showshirt en plastron) Bij de ringmeester werdt aangegeven dat zomertenue vanaf het middagprogramma was toegestaan. Kom ik na mn eerste proef bij de jury, krijg ik een hele preek over waarom ik geen jasje aan had?! het was volgens haar maar 7 minuten terwijl zij 2,5 uur in de auto moest zitten.. dus...had uiteindelijk wel een 7 voor mn verzorging dus viel me nog mee.. haha
2e jury zei er helemaal niks van, hier een 8 voor de verzoring..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:51

Ik start niet in zomerteneu ook al is het toegestaan.
Ik vind het een kleine moeite om voor 2x 7 min even mijn jasje aan te doen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:53

hoihoi!
ik weet niet wat een zomertenu is maar zondag was er een officiele dressuurwedstrijd bij ons op de manege en iedereen mogt gewoon in witte rijbroek en blousse rijden, heb dus geen een jasje gezien xD

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:57

felicity schreef:

Ook met 30+ graden?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:01

ik heb afelopen weekend ook wedstrjd gehad maar niks nie zomerteneu,Moet ik zeggen dat ik ook altijd mijn jasje aanhoud ongeacht de temperaturen ik vind het toch mooier met jasje

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:15

LKdressage schreef:
felicity schreef:

Ook met 30+ graden?

2 weken geleden ook wedstrijd gehad. Had het geluk dat ik om half 2 'smiddags moest was toen 28 graden. En heb toen ook met jasje gereden. Zelfs ingereden met jasje.
Met 30 graden rijdt ik dan ook met jasje. Alleen trek ik hem dan aan als ik de ring in ga.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:48

ik mocht afgelopen zondag gelukkig in zomertenue

ik begrijp niet dat mensen met een jasje met dat weer kunnen aanhouden en zeggen "dat vind ik mooier staan" dan val je toch van je paard af door de hitte.

ik zet liever een wat betere proef dan neer omdat ik zelf dan wat meer puf heb dan dat ik een modeshow op me paard zit te houden :+

X_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:51

Ik mocht wel in zomertenue starten!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:29

yvonnedv schreef:
We hebben voor zaterdag alvast maar een blousje geleend

chips ik had hem gewassen en buiten gehangen en toen ik hem binnen haalde zat ie helemaal onder de vliegenstront. Ik heb hem zes keer met allerlei middeltjes moeten wassen voordat het er uit was. Zal je altijd zien dat dat met geleend spul gebeurd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:25

Waarom schaf je niet gewoon een dressuurblouse met korte mouwen aan? Heb je altijd profijt van en die kosten echt de kop niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:34

Ik ga van de week ook nog even naar de winkel voor een geschikte zomertenue-blouse. Ik heb nu een beige met kapmouwtjes en een met lange mouwen, maar die is 3 maten te groot.

Wat Fitzroy al zegt, je kan je er geen buil aan vallen en het komt in de huidige zomers in NL toch wel van pas!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:27

Fitzroy schreef:
Waarom schaf je niet gewoon een dressuurblouse met korte mouwen aan? Heb je altijd profijt van en die kosten echt de kop niet.

Tja. Is er nog niet van gekomen. de dichtsbijzijnde ruitersportzaak zit hier zo'n 20 minuten vandaan. Maar dochterlief gaf vanmorgen aan dat ze eigenlijk toch liever in dr jasje rijdt, dat voelt vertrouwder aan zegt ze.

channa93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:32

Hier was het warm, ik mocht wel in zomer tunue starten!

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:58

Pfff.. nou word het zaterdag gewoon weeer 30 graden :+ En ik heb weer concours, en mag natuurlijk weer op het heetst van de dag (14.04 en 14.20 uur) starten... :(
Maar goed, afgelopen zondag hebben we het goed vol kunnen houden dus dat moet zaterdag gewoon weer lukken! Ze moet alleen wel wat langer in de trailer, tis een half uurtje rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:42

Met dressuur start ik altijd met jasje :j Vind het veel netter staan, ik kom geen proef maar half rijden dus doe gewoon even de moeite om mn jasje aan te doen :)
Springen doe ik trouwens geen jasje aan, dat gaat toch om tijd en dan heb ik een BP aan. Dan word het me iets te warm

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:28

Als je in zomerternu mag rijden'
Mag dat toch wel in een blousje met korte mouwen?
of moet het perse lange mouwen zijn?
Ik zie namelijk zowat alleen maar mensen met lange blousjes rijden.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:26

Je mag ook een blouse met korte mouwtjes dragen. Mouwloos is niet toegestaan.

Als ik zonder jasje mag rijden dan ga ik zonder jasje rijden. In die 7 minuten kan ik behoorlijk misselijk worden van de hitte en eindig ik de laatste proef met barstende hoofdpijn als het zo warm is.

Voor de netheid zou ik hem nooit aandoen. Het gaat om het rijden en niet om hoe je eruit ziet.