Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fitzroy schreef:Ik heb juist de indruk dat niemand echt begrijpt wat ik bedoel.
Misschien moet je de situaties ook in levenden lijve meegemaakt hebben om het te snappen, dat zal het wel zijn.
En nee, er waren de situaties waar ik het specifiek over heb geen Bokkers bij.
Karin"]
Ik sluit nergens uit dat het aan het paard kan liggen. Ik geloof alleen niet dat een paard je bewust dwars kan zitten, aangezien een paard niet kan redeneren zoals wij, maar alleen een positieve of negatieve link kan leggen met iets wat eerder is gebeurd of instinctief reageren op zijn omgeving (net als ieder ander dier).
Een paard kan daardoor best ook ineens 'dwars' doen bij een handige ruiter en/of bij eentje die vertrouwen geeft. Het verschil is alleen dat zo'n ruiter meer bereikt als hij de 'dwarsheid' probeert op te lossen dan een ruiter bij wie dat vertrouwen of die handigheid ontbreekt.
En idd, wij zullen het nooit eens worden, omdat we nu eenmaal een totaal verschillende kijk op deze kwestie hebben.
[/quote]
Ik ga ook helemaal met jou mee. Wel fijn dat ik eindelijk iemand zie die hierover hetzelfde denkt. Er is hier volgens mij wel eerder een 'discussie' over geweest, maar toen waren er niet veel medestanders.
[quote="Fitzroy schreef:Ik heb het niet over opzettelijk 'pesten' zoals jullie dat noemen. Ik heb het over onder het werk uit willen.
gijsenkim schreef:Waarom wil het er bij sommige mensen nou gewoon niet in dat er paarden bestaan met een kl.ote karakter. Paarden die zonder dat ze iets mankeren kompleet uit hun dak gaan. Dat er dus wel degelijk situaties zijn waar het paard schuld aan bijdraagt.....Natuurlijk is dat aan de ruiter om die problemen op te lossen, maar het paard mag ook wel meewerken! En als het paard zo tegenwerkt (want die heb je dus) dat het een compleet gekkenhuis word dan mag het van mij best eens aan het paard liggen en zeker als de ruiter zo enorm zn best doet om een nette proef neer te zetten...............