Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:27

Ayasha schreef:
Fitzroy schreef:
Jouw probleem dat je een schoppend paard hebt (en 9 van de 10 keer is dat niet eens zo, maar willen ze meer ruimte), je blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van je paard.

. Maar als jij besluit dat rode lintje te negeren dan is het ook jouw probleem als je te kort passeert en mijn dame uit haalt. Die dingen zijn niet voor niets. ;) Dat jij dat interpreteert als "denken dat je alles mag" is niet mijn probleem en dat ze schopt is eigenlijk ook helemaal niet mijn probleem.

En hier ga je dus de mist in. Jij blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van je paard en dus aansprakelijk. Als jouw paard uithaalt, is dat dus wel degelijk jouw probleem want ik zal jou voor alle kosten op laten draaien die ik als gevolg van die trap zou hebben en met succes. ;)

Mijn paard is ook niet dol op andere paarden maar no way dat ik aan die stomme rode lintjes mee doe. Ik heb maar te zorgen dat hij niet uithaalt.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 27-02-10 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:28

Als jij niet op mijn paard haar kont gaat rijden haalt mijn paard niet uit, dus als ze uithaalt dan ben jij zelf eerst in fout gegaan door te dicht op haar te rijden. :+
Denk dat je in zo'n geval niet zo zeker hoeft te zijn wb kosten ;) Jij bent nl ook verantwoordelijk voor JOUW paard. Als mijn paard uithaalt als verdediging denk ik niet dat je veel kosten gaat kunnen terugvorderen... :D Sowieso, als je zo associaal bent om zo kort op een ander paard te gaan rijden vind ik het ronduit hypocriet om te gaan janken en te zeggen dat de ander moet betalen als er wat gebeurt. :+

Fitzroy

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:30

In een inrijbak kan van alles gebeuren, het hoeft helemaal niet mijn fout te zijn. Een rood lintje vrijwaart je gewoon niet van aansprakelijkheid en opletten, dat is wat ik bedoel te zeggen. Jouw paard heeft een probleem, niet degene die achterlangs komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:31

Jij gaat er van uit dat ik dat lintje zie als niet meer moeten opletten. Maar als jij jouw te kort komen mag rechtl*llen door te zeggen dat er vanalles kan gebeuren dan mag ik dat ook. Anders ben je niet fair bezig. :D Als jij zo kort komt dat de neus in haar staart zit of dat hij zo dicht komt dat de voorhoeven van jouw paard de hakken van de achterbenen van mijn paard raken, dan heb je idd heel grote kans dat ze uithaalt. Meer van schrikken dan van rottigheid, als je dan ook nog gaat zeiken over het schoppen heb je aan mij echt een verkeerde.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:33

Ik kom nergens tekort hoor. En eigenlijk kom ik het ook zelden tegen. Ik vind het alleen bizar dat mensen denken dat een rood lintje hen vrijwaart van alle dingen die er kunnen gebeuren met een schoppend paard. Dat is de wereld omdraaien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:37

Ik snap niet hoe je bij die gedachte komt. :D Als je niet te dicht komt heb je met mijn dame overigens absoluut geen probleem. Die schopt niet naar alles wat in een straal van 2 m komt gelukkig. Maar als je te dicht komt dan schrikt ze en dan haalt ze uit. En ik heb er gehad die dan op mij gaan zeuren... Daar kan ik dan weer best boos om worden... :+ Hadden ze nl zich aan de regels gehouden was er helemaal niets gebeurt.

Sowieso denk ik dat als een paard naar alles in een straal van 4 m schopt dat je dat dier gewoon niet mee op wedstrijd moet nemen, wordt jij niet gelukkig van, je paard niet en je omgeving nog minder. Maar er meteen van uit gaan dat elk rood lintje in de staart in houd dat degene die er op zit denkt dat ie alles mag is dan ook weer zo iets... :)

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:38

Fitzroy schreef:
Ik kom nergens tekort hoor. En eigenlijk kom ik het ook zelden tegen. Ik vind het alleen bizar dat mensen denken dat een rood lintje hen vrijwaart van alle dingen die er kunnen gebeuren met een schoppend paard. Dat is de wereld omdraaien.

Een rood lintje waarschuwt je gewoon dat het paard kan schoppen. En je kan er dan wel dicht op gaan rijden maar je bent gewaarschuwd, dus ik vind dat je dan ook zelf de gevolgen ervan moet zien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:39

Zoek jij in het reglement de regels eens op voor een rood lintje? Gaat je niet lukken, die zijn er niet. Althans niet in Nl.

@Laura, wat je vindt moet je naar de politie brengen :+ Nogmaals, jij blijft aansprakelijk voor het gedrag van je paard.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 02:21

LauraM schreef:
Fitzroy schreef:

Een rood lintje waarschuwt je gewoon dat het paard kan schoppen. En je kan er dan wel dicht op gaan rijden maar je bent gewaarschuwd, dus ik vind dat je dan ook zelf de gevolgen ervan moet zien.

En van de hele rode-lintjes-discussie vind ik dit toch de opmerking die het goed verwoord. Rode lintjes is niet regelgebonden, het is puur een waarschuwing voor de mede bakgebruikers dat het paard kán schoppen. Niet dat het daadwerkelijk gebeurt en al helemaal niet als vrijwaring van van alles.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 06:02

Snoevie schreef:
hoezo ligt het eraan?na mij starten ook nog een aantal mensen,maar na mijn laatste proef duurt het nog 1,5 uur voor de laatste in mijn categorie start en daarna pas is de prijsuitrijking.
dat duurt best lang vind ik.

Dat is toch best normaal? Komend weekend 24 ruiters, een heel gemiddeld aantal en geen bijzonder grote ring imo. Als je daar startnummer 1 van bent, dan heb je dus wel even te gaan in de kantine, zelfs als ze goed kunnen opschieten met de prijsuitreiking :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:22

ja het is wel normaal :P
maar daarom duurt het nog best lang :D

het is trouwens al ietsje ingekort zag ik

maaikeew1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:42

ik heb eergisteren nog iets vervelends gezien.
ik was zelf niet op concour maar ging bij een oefenspringconcour van mijn buurmeisje kijken.
ze was aan het springen en de volgende was er al bij in de bak.
die ging alvast even losstappen.
alleen lette dat meisje niet op en reed mijn buurmeisje net langs haar, helemaal in gedachten met het parcour.
het andere meisje reed in stap en had haar niet gezien, met als gevolg dat de pony van dat meisje een trap uitdeelt.
tegen het been van mijn buurmeisje aan.
dat is iets waarvan je zegt erg irritant als het je overkomt.
je hebt last van je been omdat iemand niet goed oplet tijdens het inrijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:47

Wij zijn nog niet heel ervaren met concoursen maar vorig jaar zijn we toch wel tegen een aantal ergernissen aan gelopen :j

* 'Hogere' ruiters die totaal geen rekening houden met 'lagere' ruiters op het losrijterrein. Je nog geen blik waardig gunnen en met hun hele houding uitstralen dat je maar beter aan de kant kunt gaan.

* Jury's die al commentaar geven voordat je uberhaupt de ring in bent.

* Uitgebreid les staan te geven midden in de losrijring.

* Secretariaten die niet goed opletten met de coupons waardoor ik al meerdere malen mijn coupon kwijt ben geweest.
(En zit een hele grote vereniging in de buurt die met Molen begint. En onze vereniging ook. Maar die is maar heel klein dus meestal maar 1 of 2 coupons. Zodra ze het woord Molen zien staan wordt ie automatisch bij de grote vereniging meegegeven)

Voor wat betreft dat lange wachten tot de prijsuitrijking....
Daarom rij ik altijd lekker in de buurt, kan het paard altijd naar huis na de proef als de tijd erg lang is.
Het moet voor hem ook leuk blijven.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:07

Fitzroy schreef:
Zoek jij in het reglement de regels eens op voor een rood lintje? Gaat je niet lukken, die zijn er niet. Althans niet in Nl.

@Laura, wat je vindt moet je naar de politie brengen :+ Nogmaals, jij blijft aansprakelijk voor het gedrag van je paard.

Maar heb je ook een volledige schadevergoedingsverplichting...dat is de vraag ;) .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:07

Zolang het rode lintje nergens in de reglementen staat denk ik van wel. Hoe moet je anders de betekenis ervan weten ;)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:09

Ervaren wedstrijdgangers weten dat en moeten daar hun conclusies uit trekken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:11

En als je niet ervaren bent en nog nooit van een rood lintje in een staart gehoord hebt en denkt dat het een versiersel is?
Ik zou het nogal absurd vinden als jij daar dan op aangesproken zou kunnen worden. Bewijs maar eens dat die persoon wist van een niet bestaande regel met een rood lintje.

Op zich wel een leuke casus voor je, LDRD alleen ga ik mijn eigen paard hier niet aan blootstellen :+ Die heeft al een kijkje op andere paarden en dat wil ik niet nog erger maken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:15

Fitzroy, voordat we in een hele aansprakelijkheidsdiscussie belanden...ik wil alleen maar aangeven dat het niet zo zwart/wit ligt als jij stelt.
Dat je aansprakelijk bent is een feit, maar daaruit mag je niet gelijk de conclusie trekken dat je ook een (volledige) schadevergoedingsverplichting hebt. :n
Of je een schadevergoedingsverplichting hebt is zeer afhankelijk van alle feitelijke omstandigheden van het geval die meespelen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:18

het lijkt me wel dat je verantwoordelijk bent voor je eigen paard als die slaat. het is denk ik lastig aan te tonen dat iemand te dichtbij is gekomen,want voor het ene paard met een rood lintje mag je niet in een straal van 3 meter komen en bij de ander 2 meter om het maar zo te noemen. en stel je komt elkaar tijdens het inrijden tegen in tegenovergestelde richting?dan zie je het rode lintje ook niet direct.

als ik het zie probeer ik uiteraard wel rekening te houden,maar het heeft ook grenzen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:21

Fitzroy schreef:
Op zich wel een leuke casus voor je, LDRD alleen ga ik mijn eigen paard hier niet aan blootstellen :+ Die heeft al een kijkje op andere paarden en dat wil ik niet nog erger maken.

Neem van mij aan, dat hebben anderen al voor je gedaan hoor :D .

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:22

Over de rode lintjes: Ik vertrouw geen enkel ander paard dus blijf meestal sowieso wel uit de buurt :Y) .
Wat ik wel onwijs irritant vind(en dit gebeurde eigenlijk altijd bij het springen): iemand heeft een rood lintje in de staart, ik ben gewoon op de hoefslag aan het losdraven, en wordt gewoon ingehaald, vervolgens gaat deze persoon vrolijk voor mij in stap over.... Ik moet dus vol op de rem, want zie een rood lintje := en dat is dus niet 1x gebeurd ;)

Wat ik ook onwijs vervelend vind zijn de instructeurs in de baan. Als je het op wedstrijd nog moet leren gaat er toch iets mis imo ;) . Als je een instructeur meeneemt die je even op gang helpt, geen probleem, maar blijf dan staan waar de rest ook staat ;) . Kevin vindt andere mensen ook nog eens eng waardoor je elke keer spanning hebt als je langs zo'n persoon moet :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:23

ook nog een leuke,dat jouw pony als stootbumper word gebruikt.

ik ben nog niet vaak gestart,maar heb nu 2x meegemaakt dat iemand met een paard wat aan de kletter ging,het paard tegen mijn paard aanstuurde,en beiden hadden als excuus; jouw pony is toch zo braaf he

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:47

Ik heb nog niet zo veel irritant dingen meegemaakt, maar vervelend vind ik wel; mensen die niet bakregels kennen vooral wat betreft voorrang.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:57

LDRD schreef:
Fitzroy schreef:

Neem van mij aan, dat hebben anderen al voor je gedaan hoor :D .

En hoe liep dat dan af? Daar ben ik wel benieuwd naar.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:40

Dat is nogal divers uiteraard, je kunt je wel voorstellen neem ik aan: gebroken benen, enkels, voeten met name als je erop zit en een klap krijgt. Daarbij willen mensen door de reactie van hun eigen paarden er ook nog wel eens afkukelen met alle mogelijke gevolgen van dien.