Annash schreef:Naar mijn ervaring zal die er langer over doen. Getalenteerd paard met goede bewegingen en snel lerend scoort imo (mits correct gereden) hogere punten, dus je kunt sneller promoveren, en minder wedstrijden rijden als je dit wilt.
Een iets minder getalenteerd paard, zowel in beweging als misschien in slimheid, zal toch meer oefening nodig hebben om een bepaalde oefening goed uit te voeren... en uiteindelijk wellicht toch wat lagere punten scoren op wedstrijd. Dus meer wedstrijden nodig om (bv) aan die 10 winstpunten te komen.
Dat wil imo nog niet zeggen dat dat slecht is (jong paard hoog niveau). Imo heeft dat ook veel te maken met hoe je met het paard omgaat... heeft het paard wel eens echt vakantie? Alleen maar dressuur of ook andere dingen voor de afwisseling? Waar bestaat de training uit: veel basiswerk, of alleen maar werken aan oprichting, verzameling en de oefeningen?
Ik roep maar even wat.
Precies wat ik bedoel!
) hogere punten, dus je kunt sneller promoveren, en minder wedstrijden rijden als je dit wilt.
ik heb gewoon lol in mijn hobby... en ik probeer dat zo goed mogelijk te doen. Maar toch bedankt, hoewel ik mezelf niet echt zo zie.
dus ik vind dat het moet kunnen als er op deze manier met de paarden omgegaan word