Met 17-jarig paard wedstijd starten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:50

leeftijd is geen belemmering hoor! Mijn vorige verzorgpony liep m2 toen hij 23 was. Hij is meerdere malen eerste geworden in zijn dikke wintervacht, tussen de mooi geschoren paarden. Omdat hij lichamelijk moeite had met bepaalde oefeningen was Z starten geen optie, maar zolang je het gevoel hebt dat hij het kan, lekker doen!

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:29

Hahahahahaha, Lielle... aanleuning is heel wat anders als nagefelijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:19

leg eens uit dan als je het zo goed weet zou ik zeggen :D

ik zal je alvast een handje helpen, aanleuning is niet mogelijk zonder nageeflijkheid ;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:50

Kimberly001 schreef:
Hahahahahaha, Lielle... aanleuning is heel wat anders als nagefelijk.

Misschien moet er worden gestopt met deze volstrekt zinloze discussie, aangezien Kimberly nog van geen kant met een logisch argument is gekomen...en eigenlijk alles wat door haar gezegt wordt volstrekt onzinnig en totaal niet onderbouwd is. Pak het reglement erbij, zoek het scala op, weet ik wat, kom met bewijs, maar wat je nou zegt kimberly, klopt echt echt echt echt niet.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:20

Dan vind je dat, ik onderbouw het inderdaad niet en nee het intereseert me ook niet hahaha, iedereen moet zelf maar lekker denken wat hij wil, ik was al even gestopt hoor, mensen zeggen hier toch alleen maar dat alles wat ik zeg onzin is, nou dan ga ik onzin praten ook. Ik trek me der toch niets van aan, ik doe het zelf op mijn manier, en toen liepen mijn pony's in de B al wel negefelijk, want zo waren ze al als ik ze kocht omdat ik een goede pony kocht, ( en nu zeg ik niet dat zij of wie dan ook geen goede pony heeft gekocht of wat dan ook want dat bedoel ik er totaal niet mee) en ik reed in de B altijd tegen mensen waarvan de pony's en paarden nog niet negefelijk liepen maar ze werden wel goed gereden en er was geen spanning, nou dan kregen ze gewoon winst hoor, het zal geen 195 zijn, maar 180 halen ze makkelijk, en tuurlijk ziet de jury liever een paard die nagefelijk is, maar in de B is dat nog geen vereiste, ojaa en trouwens als iedereen hier goed had gelezen het paard van de TS loopt NU na 20 minuten al nagefelijk maar nog niet helemaal constant, en daarom reageerde ik met dat ze makkelijk kon geen starten, als jou paard in een lage lijn loopt en daar ontspannen mee over de rug loopt, dat bedoelen ze met aanleuning, maar niet dat hij in de krul loopt want daar kijken ze pas naar in het L.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:11

Kimberly001 schreef:
als jou paard in een lage lijn loopt en daar ontspannen mee over de rug loopt.

Daar ben ik het wel helemaal mee eens ;)
En TS heeft inderdaad gezegt dat het paard nu al veel netter naar beneden loopt.

Maar misschien tijd om deze discussie te eindigen?
Iedereen? Want iedereen lacht elkaars mening alleen maar uit

Lielle

Re: Met 17-jarig paard wedstijd starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:13

dan moet je beter lezen, uitlachen is heel wat anders. Maar feit is wel dat nooit een zinnige discussie gaat worden, zolang er niet met daadwerkelijke argumenten gekomen gaat worden. Ik heb iig al genoeg energie verspild aan iemand die dat voor mij niet waard is.

TS, ik wens je oprecht veel plezier met je paard.

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:17

Met een 17 jarig paard kun je prima op concours hoor, dat mag echt geen belemmering zijn. Zeker de lagere proeven kan hij bij goede gezondheid tot ruim in zijn 20e volhouden. Dus have fun!!

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:18

ik ben net et argumenten gekomen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:21

nee, je herhaalt wat je al eerder zegt, nl dat er combinatuies zijn die toch 180 punten halen ondanks dat ze niet nageeflijk zijn.

Maar ik heb echt al voldoende tijd hierin gestoken, en je hebt je kans op een discussie met mij iig wel verloren. Mss dat anderen er nog zin in hebben, maar ik heb wel wat beters te doen inmiddels. Of je moet nog eens met een echt zinnig verhaal over aanleuning, nageeflijkheid, het skala en de rol daarvan in het B komen, dan kunnen we het nog eens inhoudelijk maken.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-11-09 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:21

Ondanks alle af en toe zure opmerkingen hier over al dan niet nageeflijk enzovoorts zou ik als ik jou was gewoon gaan starten. Paard ziet er prima uit en een B proefje moet kunnen. Zie het als leermomenten, als de jury problemen heeft met de aanleuning van je paard, zie je het vanzelf wel op het protocol.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:24

nou ik heb niet verloren hoor, eerder jy ik heb en dat zijn mijn argumenten, en nu heb ik gezegt wat ik vond en stop je er gelijk maar mee

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:40

Beter lezen, je hebt de discussie niet verloren, je hebt de kans verloren om met mij nog een discussie aan te gaan. En nogmaals, je hebt geen enkel nieuw inhoudelijk argument aangedragen, anders dan dat er juryleden zijn die bij jou in de omgeving wel een wp geven voor een niet-nageeflijk paard. dat heb je al eerder gezegd, en daar heb ik al eerder op gereageerd. Maar laten zien in het reglement dat nageeflijkheid niet nodig is in het B heb je nog niet gedaan, het verschil tussen aanleuning en aangeeflijkheid kun of wil je ook niet uitleggen, kortom je herhaalt jezelf alleen. En zolang je komt met zinnen als deze:
Citaat:
Dan vind je dat, ik onderbouw het inderdaad niet en nee het intereseert me ook niet hahaha, iedereen moet zelf maar lekker denken wat hij wil, ik was al even gestopt hoor, mensen zeggen hier toch alleen maar dat alles wat ik zeg onzin is, nou dan ga ik onzin praten ook. Ik trek me der toch niets van aan, ik doe het zelf op mijn manier,

denk je toch niet dat ik nog tijd verspil aan een discussie?

@Diane, dat kun je zuur noemen, ik wil alleen TS voor een teleurstellign besparen, en velen met mij. Natuurlijk kun je starten, maar wees er dan wel op voorbereid dat de punten tegenvallen als je nog duidelijk problemen met nageeflijkheid hebt.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:45

Gewoon lekker gaan starten, de leeftijd van je paard hoeft geen belemmering te zijn.
Die van mij is 23 jaar en voelt zich nog op en top.
En daar reed ik tot voor kort ook nog wedstrijden mee.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:57

Lielle: complimenten voor je kalmte.
Ik ben het volledig met je eens wat betreft de discussie an sich; ook vind ik het knap dat je rationeel kan blijven redeneren, ondanks de onwelwillendheid en het gebrek aan goed lezen dat afstraalt van sommige posts hier...Ik had allang het bijltje erbij neergegooid...Jammer dat Kimberly de kans(en!) niet aangrijpt om haar gelijk te bewijzen (wat ze overigens niet heeft....)

TS: Tuurlijk kan je het proberen, gewoon doen zou ik zo zeggen, maar wees erop voorbereid dat je misschien niet het resultaat zult behalen dat je misschien in gedachten hebt. Lielle en anderen proberen je een hoop frustratie van talloze gereden wedstrijden zonder enkele winstpunt te besparen. Maar gaat het je om de lol, ervaring en uitdaging, dan zou ik zeggen: veel plezier en succes! :j :)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:02

okee, doei mensen, ik ben hier klaar mee doei

enjoy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:21

leeftijd maakt niks uit als je paard gewoon lekker in zijn vel zit en fit is ik heb zelf een merrie van bijna 17 en die looopt Z1 met winst dus..... ;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:51

Lielle komt trouwens ook niet met hele sterke argumenten hoor..
Jullie hebben allebei punten waar waarheid in zit.

Zeg gewoon; Oke we worden het niet eens, klaar, amen.
Want dit is niet helemaal waar TS om vroeg ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:47

Debbie schreef:
Lielle komt trouwens ook niet met hele sterke argumenten hoor..
Jullie hebben allebei punten waar waarheid in zit.

Zeg gewoon; Oke we worden het niet eens, klaar, amen.
Want dit is niet helemaal waar TS om vroeg ;)

oke, dan wil ik nog wel een keer de discussie aan met jou. Waar heb ik geen gelijk, en waarom is dat volgens jou anders? Dat ik het niet met Kimberley eens ga worden is inmiddels wel duidelijk, maar als jij vindt dat mijn argumenten niet sterk zijn, hoor ik wel graag waarom.

Rijerijerije, ik was net afgehaakt, mijn geduld was wel op inmiddels. Maar kennelijk wil Debbie nog wel discussieren dus ik ben benieuwd naar de tegenargumenten.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:45

Pardon?
Ik heb geloof ik al meerdere keren aangegeven dat het beter is als deze discussie stopt.

Ook heb ik gezegt dat ik vind dat jullie beide om sommige punten gelijk hebben.
Maar ik ben dus ook echt niet van plan om deze discussie verder uit te breiden.

amawonderboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:10

17 is niet oud.
Ik ken een pony die was 23 en is Frieskampioen L springen geworden.
Mijn pony was 15 en die liep nog M1 dressuur.
Ook ken ik een paard die is 22 geloof ik en die loopt nog in het Z2.
Dus kan makkelijk.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:14

17 kan gerust. :)
Ik ben net gestart met mijn 17-jarige, ik heb 2 wedstrijden achter de rug en ik was eerste en tweede. :D
Oftewel; leeftijd zegt helemaal niks over presteren!