Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hannah_Menno schreef:Maar als je ook een prima proef kunt rijden op een trensje waarom MOET je dan vanaf een bepaald niveau een S&T gebruiken? Dat is toch héél vreemd?
Nativa schreef:Maar waarom heb je een stang ijzer nodig om je hulpen te verfijnen?
Marliesje schreef:Van mij mogen ze het ook vrij geven.
Maar vind het wel goed dat je vanaf een bepaald niveau de optie krijgt om ermee te rijden.

Nativa schreef:@Tooske: Waren we allemaal maar zoals Arabesk! (Op die verandering in de paardenwereld wacht/hoop ik nog steeds) Dat zou goed zijn voor al die arme beesten die met de complete ijzerafdeling van de Gamma in hun mond moeten lopen!
Ik snap net als -gelukkig- meerdere hier niets van het nut van de S&T. Als je 2 bitten nodig hebt om je paard goed te kunnen laten lopen gaat er echt wat mis in mijn ogen.
Wat mij betreft mogen ze S&T afschaffen/verbieden.
Nativa schreef:Dat is tot een bepaald niveau zo, maar er zijn genoeg wetenschappelijkle bewijzen dat ook een bit dat alleen maar los in de mond ligt, niet goed is voor een paard. In een paardenmond past simpelweg geen bit, en zeker geen twee! Waarom lopen bijna alle paarden met S&T altijd zo te schuimen denk je?
(Op de vorige bladzijde staat nog een post van Tuffi, dan hoef ik het niet dubbel te typen.)
Kaitlin schreef:dan zeg ik zie de 2e foto, 1e foto is losrijden,maargoed, heb een heel ruim paard met een mega achterhand en een zacht mondje,zou niet weten wat ik verkeerd doemaar er is altijd wel wat,zal ik ook niet ontkennen
maar ik hou er mee op, ga op vakantie!
Fleurtje100 schreef:Ik heb het over slikken omdat er ook al 'wetenschappelijk onderzoeken' zijn geweest die beweerden dat een paard zoveel schuimt omdat hij niet goed kan slikken met een bit in. Wat je net zelf ook weer aanhaalt. Ik vind het dus vreemd dat paarden die niet goed kunnen slikken omdat ze te weinig ruimte hebben door de bitten wel prima kunnen eten met die bitten.
Eerst zeg je dat het bit het slikreflex stimuleert en dan daarna kan een paard juist niet goed slikken omdat daar te weinig ruimte voor is. Ook dat een paard te weinig lucht zou krijgen, hoe houden die dieren het dan in godsnaam vol met 30 graden op een benauwde dag? En zijn ze dan nog steeds ook na een flink galopstukken binnen de korste keren weer helemaal op adem?
Ik moet sowieso eerst eens het onderzoek (wetenschappelijke artikel ?) lezen voordat ik zoiets ooit zou aannemen. En daarbij bewijst de praktijk mij dagelijks het tegendeel.
Maar we dwalen inderdaad af.

Daardoor zal het voedsel snel door de keel heen glijden maar helemaal moeiteloos zal dat niet gaan denk ik/ 
Nativa schreef:Maar waarom moet het dan lijken of je niets meer doet? Waarom moet een paard gekweld worden met een (extra) stuk ijzer in zijn mond zodat het lijkt of je niets meer doet? Ik vind dat nergens op slaan.
Fleurtje100 schreef:Ik heb het over slikken omdat er ook al 'wetenschappelijk onderzoeken' zijn geweest die beweerden dat een paard zoveel schuimt omdat hij niet goed kan slikken met een bit in. Wat je net zelf ook weer aanhaalt. Ik vind het dus vreemd dat paarden die niet goed kunnen slikken omdat ze te weinig ruimte hebben door de bitten wel prima kunnen eten met die bitten.
Eerst zeg je dat het bit het slikreflex stimuleert en dan daarna kan een paard juist niet goed slikken omdat daar te weinig ruimte voor is. Ook dat een paard te weinig lucht zou krijgen, hoe houden die dieren het dan in godsnaam vol met 30 graden op een benauwde dag? En zijn ze dan nog steeds ook na een flink galopstukken binnen de korste keren weer helemaal op adem?
Ik moet sowieso eerst eens het onderzoek (wetenschappelijke artikel ?) lezen voordat ik zoiets ooit zou aannemen. En daarbij bewijst de praktijk mij dagelijks het tegendeel.
Maar we dwalen inderdaad af.