Verschil in Regio's en Kampioenschappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:44

asjemenou schreef:
Maar is het niet verstandiger om eerst na te gaan hoeveel mensen in regio brabant deze manier van selcteren helemaal niks vinden, en hoeveel het wel best vinden? En dan aan de hand daar van gaan kijken of er iets veranderd moet worden?

Ik ga in iedergeval met de beleidsmakers van KNHS eens praten hoe zij dit zien en ik denk dat ik voor de winter een enquete binnen de kringen/pc/lrv wil doen. Eens kijken hoe dat uitkomt. Misschien is er behoefte aan. Is er geen behoefte aan verandering dan is dat natuurlijk ook prima. Het is gewoon iets waar ik en nog een paar kennissen van mij tegenaan lopen hier in Brabant. Ik was erg nieuwsgierig hoe t er aan toe gaat in de rest van Nederland en dit is een mooie mogelijkheid om met elkaar van mening te wisselen, toch?

EllyC

Re: Verschil in Regio's en Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:46

heb je contacten dan bij het knhs pebbels?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:47

Het enige waar ik me een beetje aan stoor, is de brabantse zelf
Komende zaterdag zijn er bijvoorbeeld 4 ringen L1 met in alle ringen 24 man!
En dan mogen er van iedere ring 10 (!!) door naar zondag
heb je zondag weer 40 man...
Doe dan van iedere ring de beste 6, heb je precies 1 ring vol op zondag.

Laat dan of minder mensen door per kring, en laat er minder doorgaan van zaterdag naar zondag want zo blijft het een beetje 'groots' en onoverzichtelijk zegmaar.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:47

Renske_ schreef:
Er is hier toch niets mis met deze manier van selecteren?
3 selectiewedstirjden, 2 beste tellen en alles lekker dicht in de buurt.

Deze winter voor het eerst geen rayonwedstrijden maar gewoon net zoals in de zomer, ik zeg prima :)

Voor de friezenselectie houden ze in heel het land overal wedstrijden, mag je inschrijven waar je maar wil, maar je mag max 6 proefjes rijden en moet er minimaal 4 rijden,. dan krijg je een percentage aan de hand van de hoeveelheid deelnemers in je ring(bv 4e worden van de 8 deelnemers is ee stuk makkelijker dan 4e van de 24 worden ;) ) en dan van daaruit heb je het NK waar zich dan landelijk maar 20 mensen voor selecteren.

Alleen zit er een maximum aan het aantal deelnemers per wedstrijd(50 in de winter, outdoor wel meer) en dat is dus gewoon niet haalbaar om zoiets vanuit de KNHS ook te doen.
Het loopt in Brabant al storm op de friezenwedstrijden, en dat terwijl de friezen echt in de minderheid zijn vergeleken met andere rassen ;)

Dus ik vind zoals de KNHS en de kringen het nu in brabant doen niet eens zo verkeerd :)

Moet je de eerste 2 pagina's even lezen, het aantal selecties is te veel voor moeders met kinderen, als ik alles wil laten rijden met drie kinderen (springen en dressuur) ben ik 32 wedstrijden verder ;)
Leuk als je alleen voor je zelf hoeft te denken, (deed ik vroeger ook dan is t te doen) Maar met kinderen vindt ik het niet vol te houden en ik ben echt niet van was :D
Daarbij loop ik er ook tegenaan dat deze regio groot is en kringen ook te groot. En je woont toch hier, om daar nu voor naar Friesland te verhuizen. haha
En ik vindt het nog steeds vreemd dat je geen systeem hebt wat in Nederland gelijkmatig is. Elke regio/kring heeft zijn eigen voorwaardes en selectieprocedures. Volgens mij krijg je daar ook geen eenzijdig gekozen kampioen uit.....

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:49

jury schreef:
heb je contacten dan bij het knhs pebbels?

Ik ben ook Jury en heb in het verleden wel wat gedaan bij t knhs, maar dat is al lang geleden. Volgens mij is het een open structuur waar bovenin de lijn redelijk mee te praten is. Onder in het kringbestuur, daar begin in niet aan, dat is zo'n currupt zooitje :D

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:50

Renske_ schreef:
Het enige waar ik me een beetje aan stoor, is de brabantse zelf
Komende zaterdag zijn er bijvoorbeeld 4 ringen L1 met in alle ringen 24 man!
En dan mogen er van iedere ring 10 (!!) door naar zondag
heb je zondag weer 40 man...
Doe dan van iedere ring de beste 6, heb je precies 1 ring vol op zondag.

Laat dan of minder mensen door per kring, en laat er minder doorgaan van zaterdag naar zondag want zo blijft het een beetje 'groots' en onoverzichtelijk zegmaar.

Idd ook een van mijn opvattingen. Onoverzichtelijk en veel te groot. Het viel me enorm op hoe groot de paardensport in Brabant is. Dat was me nog nooit opgevallen.

En nu ga ik paardrijden, haha

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:51

Ik denk dat dit wat vroeg komt nl. Er zijn nog zoveel andere punten waar aan gewerkt moet worden/wordt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:54

pebbels75 schreef:
asjemenou schreef:
Maar is het niet verstandiger om eerst na te gaan hoeveel mensen in regio brabant deze manier van selcteren helemaal niks vinden, en hoeveel het wel best vinden? En dan aan de hand daar van gaan kijken of er iets veranderd moet worden?

Ik ga in iedergeval met de beleidsmakers van KNHS eens praten hoe zij dit zien en ik denk dat ik voor de winter een enquete binnen de kringen/pc/lrv wil doen. Eens kijken hoe dat uitkomt. Misschien is er behoefte aan. Is er geen behoefte aan verandering dan is dat natuurlijk ook prima. Het is gewoon iets waar ik en nog een paar kennissen van mij tegenaan lopen hier in Brabant. Ik was erg nieuwsgierig hoe t er aan toe gaat in de rest van Nederland en dit is een mooie mogelijkheid om met elkaar van mening te wisselen, toch?

Natuurlijk! En rondvragen kan altijd, en wie weet wat eruit komt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:26

pebbels75 schreef:
En 2 regio's in brabant met beide 8 kringen en dan kringkampioenschappen uitschrijven met twee proeven, of twee selecties Deze twee proeven beide voor 1/4e mee te laten tellen en de andere twee proeven tijdens t oost of west brabantse kampioenschappen te laten rijden en deze ook voor 1/4e te laten tellen en een uitslag te laten vervallen en dat als basis te laten tellen voor afvaardiging voor de nederlandse???

Zou dat wat zijn? Dan ben je van de grootste regio een deel af, zijn de kringen kleiner en is het jury oordeel gedeeld door 4 jury's met afval van de slechtste proef of anders gejureerde resultaat.....

Ik snap het idee hierboven niet helemaal geloof ik. Jij zou 4 proeven willen starten op 2 wedstrijden (dat kunnen we kampioenschappen of selecties noemen) en de ruiters met de beste resultaten in 3 van die 4 proeven mag naar de Hippiade?

Ik denk dat we hoe dan ook gewoon die regiokampioenschappen erin moeten houden. Dat is toch juist leuk? Eerst goed rijden op het kampioenschap van je eigen regio en dan mag je pas door naar de Hippiade. Dan heb je ook meteen een keer geoefend met kamioenschaps-stress.
Of je moet echt helemaal overschakelen naar het systeem wat wij bij het mennen hebben. Daar telt elke gereden wedstrijd mee, daar wordt een index aan vastgeknoopt om alle wedstrijden gelijk te trekken, als voorwaarde moet je min. 3 wedstrijden gereden hebben met 3 winstpunten en dan worden daaruit de beste menners per rubriek gekozen. Punt is alleen dat het voor het mennen al een gigantische bult werk is en dat het aantal starts van deze menwedstrijden in het niet valt bij alle dressuurruiters die we hebben.

Ik ben heel bang dat je niet onder de selecties uit kunt komen, zonder andere mensen tekort te doen. En dat je op deze manier net zo goed de beste ruiters op de Hippiade krijgt als wanneer je zonder selecties gaat werken of juist alle wedstrijden gaat laten meetellen. Alleen hebben de laatste 2 manieren, naar mijn idee, veel meer nadelen dan de huidige selecties.
Dat het jurysysteem beter zou moeten ligt denk ik los van het selectieprobleem? Wereldwijd wordt er gediscussierd over hoe we het jurysysteem kunnen verbeteren. Tot die tijd zullen we het gewoon hiermee moeten doen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:29

Citaat:
pebbels75: ben ik 32 wedstrijden verder ;)
??? Ik raak de draad even kwijt jij hebt 3 kids die alle 3 dressuren en springen. Maar ze gaan toch neem ik aan naar dezelfde wedstrijden voor de selecties. Hoeveel selecties moeten ze rijden om door te mogen naar de kampioenschappen ? En gelden de selectie wedstrijden ook voor winstpunten bij jullie ?

In alle provincies de selectie procedure gelijk maken lijkt me onmogelijk juist door het verschil in aantallen ruiters/amazones.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 09:54

Nee, de B en de L zijn al andere selectie wedstrijden omdat het anders te druk wordt. Dan zit ik ook nog met een C en een B pony die wegens drukte op de concoursen in de winter ook vaak nog op andere dagen of lokaties gehouden worden....

Fijn he?? :D

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 09:56

Sjonniej schreef:
pebbels75 schreef:
En 2 regio's in brabant met beide 8 kringen en dan kringkampioenschappen uitschrijven met twee proeven, of twee selecties Deze twee proeven beide voor 1/4e mee te laten tellen en de andere twee proeven tijdens t oost of west brabantse kampioenschappen te laten rijden en deze ook voor 1/4e te laten tellen en een uitslag te laten vervallen en dat als basis te laten tellen voor afvaardiging voor de nederlandse???

Zou dat wat zijn? Dan ben je van de grootste regio een deel af, zijn de kringen kleiner en is het jury oordeel gedeeld door 4 jury's met afval van de slechtste proef of anders gejureerde resultaat.....

Ik snap het idee hierboven niet helemaal geloof ik. Jij zou 4 proeven willen starten op 2 wedstrijden (dat kunnen we kampioenschappen of selecties noemen) en de ruiters met de beste resultaten in 3 van die 4 proeven mag naar de Hippiade?

Ik denk dat we hoe dan ook gewoon die regiokampioenschappen erin moeten houden. Dat is toch juist leuk? Eerst goed rijden op het kampioenschap van je eigen regio en dan mag je pas door naar de Hippiade. Dan heb je ook meteen een keer geoefend met kamioenschaps-stress.
Of je moet echt helemaal overschakelen naar het systeem wat wij bij het mennen hebben. Daar telt elke gereden wedstrijd mee, daar wordt een index aan vastgeknoopt om alle wedstrijden gelijk te trekken, als voorwaarde moet je min. 3 wedstrijden gereden hebben met 3 winstpunten en dan worden daaruit de beste menners per rubriek gekozen. Punt is alleen dat het voor het mennen al een gigantische bult werk is en dat het aantal starts van deze menwedstrijden in het niet valt bij alle dressuurruiters die we hebben.

Ik ben heel bang dat je niet onder de selecties uit kunt komen, zonder andere mensen tekort te doen. En dat je op deze manier net zo goed de beste ruiters op de Hippiade krijgt als wanneer je zonder selecties gaat werken of juist alle wedstrijden gaat laten meetellen. Alleen hebben de laatste 2 manieren, naar mijn idee, veel meer nadelen dan de huidige selecties.
Dat het jurysysteem beter zou moeten ligt denk ik los van het selectieprobleem? Wereldwijd wordt er gediscussierd over hoe we het jurysysteem kunnen verbeteren. Tot die tijd zullen we het gewoon hiermee moeten doen.

Nee bijvoorbeeld 2 selecties en die samen met de twee proeven tijdens de regiokampioenschappen allevier de proeven als 1/4 mee te laten tellen voor het uiteindelijke resultaat voor t kampioenschap en dan de beste uit te zenden naar de hippiade.

Men systeem is wel mooi!!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:01

pebbels75 schreef:
Nee, de B en de L zijn al andere selectie wedstrijden omdat het anders te druk wordt. Dan zit ik ook nog met een C en een B pony die wegens drukte op de concoursen in de winter ook vaak nog op andere dagen of lokaties gehouden worden....

Fijn he?? :D

Pff nee niet echt, tja ik denk dat ik dan maar blij ben dat wij in het hoge noorden wonen. Nou ja ooit rijden ze met dezelfde cat. pony en wie weet in dezelfde klasse .

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:17

Het is dus duidelijk een probleem van de provincie hier. Heel leuk hoor zoveel paardenmensen, paarden wedstrijden maar dus ook heel veel selecties. haha

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:51

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 12:15

tjee zeg, ongelooflijk. Hier rijden bij de kring al minstens 30 bb combinatie-tjes en op de kampioenschappen 2 keer een ring van 24 de eerste dag waarvan de beste 20 de tweede dag mogen terugkomen...

Kun je je voorstellen dat je daar hordedol van wordt ;)??

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:18

pebbels75 schreef:
tjee zeg, ongelooflijk. Hier rijden bij de kring al minstens 30 bb combinatie-tjes en op de kampioenschappen 2 keer een ring van 24 de eerste dag waarvan de beste 20 de tweede dag mogen terugkomen...

Kun je je voorstellen dat je daar hordedol van wordt ;)??

Helemaal :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:32

8)7 helmaal !! al dat grut door elkaar te crossen

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:47

Dan is 't in Brabant echt erg! Is het outdoor ook zo dat alles op verschillende dag wordt gereden? Of alleen indoor? Dat hebben wij hier ook, B en Z samen en dan L en M. Wat irritant dat ze zelfs de B ponytjes van de C ponytjes gaan scheiden. Idd niet te doen..
Maar als je zoveel combinaties hebt is het gewoon niet leuk meer idd.
En ik vond dat het in Gelderland al druk was :P
Maar dan moeten ze er in Brabant wat aan doen en dat is toch de regio die dat regelt? Niet de KNHS? Want volgens mij bepaalt de regio/ brabant zelf de procedures e.d. van kampioenschappen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:51

Dan zul je weer terug moeten naar de rayon wedstrijden, dan kunnen er meerdere klasses bij elkaar, maar of dat nou geweldig was? En dat betekent ook weer een wedstrijd meer.
Maar wel alle wedstrijden in de buurt, en alle klasses op 1 locatie.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:29

Ik vind het een beetje onzinnig allemaal.

Als je het allemaal zo'n gedoe vindt, dan ga je toch niet naar de selecties en rijdt je geen Brabantse? Zo belangrijk is het toch allemaal niet?

In onze kring hebben we afgelopen keer 5 selecties gehad, waarvan er 3 tellen. Zo heb je wel een reeël beeld van wie consequent bovenin rijden. En voor mezelf, als ik er toevallig 3 niet zou kunnen rijden, dan niet.

Buiten dat zijn het wel de leuke concoursen in de regio. Dus probeer ze wel altijd te rijden. Leuk met allemaal bekenden uit de kring.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 08:46

Marliesje schreef:
Ik vind het een beetje onzinnig allemaal.

Als je het allemaal zo'n gedoe vindt, dan ga je toch niet naar de selecties en rijdt je geen Brabantse? Zo belangrijk is het toch allemaal niet?

In onze kring hebben we afgelopen keer 5 selecties gehad, waarvan er 3 tellen. Zo heb je wel een reeël beeld van wie consequent bovenin rijden. En voor mezelf, als ik er toevallig 3 niet zou kunnen rijden, dan niet.

Buiten dat zijn het wel de leuke concoursen in de regio. Dus probeer ze wel altijd te rijden. Leuk met allemaal bekenden uit de kring.

Leuk voor de kinderen (NOT) als je vriendjes en vriendinnetjes wel selectie rijden en jij niet....

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:09

Maar gelden de selectie wedstrijden nu voor winstpunten ? Want anders ging je waarschijnlijk toch ook op concours? Wij hoeven dan wel geen selecties te rijden maar zijn evengoed elk weekend op wedstrijd. Heel soms zelfs op zaterdag en zondag. Ik dan maar 1 dochter in het wedstrijd gebeuren maar die rijd wel 2 pony's en 2 paarden. En ook regelmatig over grotere afstanden want dat is dan waarschijnlijk bij ons weer een nadeel in een wat dunner bevolkt paarden gebied zijn de wedstrijden niet altijd om de hoek.
Laatst bijgewerkt door JeaDH op 20-08-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:11

Ja, selecties gelden ook gewoon voor winstpunten. Het zijn gewoon normale wedstrijden, alleen dan wat groter en drukker en gezelliger. :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:14

Ok nou beter toch dan , gezellig is altijd goed :j .