Helemaal gelijk.
Maar je hebt de regels en als iedereen die naleeft heb je niet snel een probleem.
Ik kan mijn paard niet op de 'rem' rijden, want dan ontploft ie en dan zijn we nog verder van huis.
Verder zie ik niet in dat ik mijn paard zou moeten inhouden en te hard op 'safe' moeten rondrijden, omdat er andere zijn die hun ding maar doen.
Laat hen maar opletten! Ik ga niet situaties opzoeken, maar als de confrontatie er is, dan houd ik me aan de regels en veronderstel ik dat die anderen die regels ook kennen.
Tuurlijk kan je je eens vergissen, maar dan zegt een vriendelijk sorry of pardon veel meer. En dan is het ook aanvaard, ik ben echt niet rancuneus ofzo en rij nog altijd voor mijn plezier, maar wil wel een goede voorbereiding hebben.
Idd een jong dier in de ring kan het vaak lastigers maken, en daar heb ik alle begrip voor. Maar dat vind ik ook wel een beetje de organisatie en je eigen verantwoordelijkheid. Een jong dier loopt in de lagere proeven dus houd die in dezelfde inrijring. Een stuiteraar in het Z is gewoon overlast, ff bruut gezegd.