KarinvdM schreef:joplin_1 schreef:Ze geven echt geen lage punten om te pesten.
Nee?
Jij wel dan
? Hahaha, nou dan moet m'n dochter er maar voor zorgen dat ze niet van dat ene puntje voor de verzorging afhankelijk is
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joplin_1 schreef:@ vorame tja dan moet je zo snel mogelijk doorgaan naar een hogere klasse of gewoon netter gaan rijden dat is ook een optie. Ik denk dat een ruiter het probleem bij zichzelf moet gaan zoeken en niet bij een jury. Ze geven echt geen lage punten om te pesten.
vorame schreef:joplin_1 schreef:@ vorame tja dan moet je zo snel mogelijk doorgaan naar een hogere klasse of gewoon netter gaan rijden dat is ook een optie. Ik denk dat een ruiter het probleem bij zichzelf moet gaan zoeken en niet bij een jury. Ze geven echt geen lage punten om te pesten.
Dat is bij dressuur net zo.
Netter gaan rijden heb je geen last van een punt minder bij de verzorging.
Of klasses hoger, dan krijg je geen punten meer voor die verzorging.
Nadeel, de meeste die mopperen op de jury en niet naar zichzelf kijken komen nooit hoger dan de L.
Kelly_Taco schreef:Ze moeten dat hele punt verzorging schrappen.
Het is toch eigenlijk raar dat je daar je winstpunt op kan halen?
Het gaat toch om je rijden, niet om hoe je eruit ziet?
Daarbij is het vaak zo dat een 8 al extreem hoog is.

)vorame schreef:Maar wel hoe de jury er tegen aan kijkt.
Balk blijft een balk, dat is geen jury oordeel.
Maar of jij eerste of tweede wordt wel door de stijlpunten.
Ook jury werk.
Alleen hoor je de springruiters daar zelden over zeuren en is het bij dressuur maar heel normaal om de schuld bij de jury te leggen.
joplin_1 schreef:Stijlpunten is voor de wijze van rijden en niet voor de verzorging je hoeft met springen ook de manen niet in te vlechten wat bij verzorging hoort een ruiter hoeft zelfs geen plastron te dragen maar dan wel bloesje dichtgeknoopt als het toch open staat wordt er in de lagere klasse wat van gezegd net zoals dat de reclame op het zadeldekje een maximale afmeting van 10cm bij 10cm mag hebben. Ik heb het meegemaakt dat ruiters in de hogere klassen hiervoor zijn uitgesloten voor deelname. Tja en of dressuur ruiters meer zeuren dan springruiters......dat is maar net wat je ervaring is. Ik vind het niet zo chique om een bepaalde groep te generaliseren. Ik ken van beide kanten leuke en minder leuke ruiters.
Roxx schreef:Ik vind dat als je een 8 op verzorging nodig hebt om om 180 punten uit te komen je geen winstpunt verdient..... Niet kinderachtig van de jury dus, gewoon nog net even meer de puntjes op de i zetten in de proef zodat je voor het rijden hogere cijfers haalt.
Edit: typfout
joplin_1 schreef:De vraagstelling in dit topic is al dan wel of niet een WP voor verzorging en niet of je wel of niet in de prijzen valt dat is een andere issue. Met stijlpunten ben je hoe je het wendt of keert NIET afhankelijk van je stijlpunten als jij foutloos rond komt heb je evengoed je 2WP te pakken. Met dressuur kan het afhankelijk hoe je rijdt wel of niet een WP opleveren , en tja als je dan 1 puntje tekort komt vanwege de verzorging (iets wat ik mezelf sterk af vraag of dat idd wel zo is) dan is de rest van de proef ook middelmatig gereden. Jury's geven vaak een standaard beoordeling voor verzorging.
En dat graag ruiters zeuren over behaalde punten dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd wel zo blijven, het is vaak makkelijker om je eigen onkunde op een niet verkregen puntje (lees jury) af te schuiven dan aan jezelf te werken. Daarom zei ik in een van mijn eerste posts hier dat ze dan maar moeten springen.
Roxx schreef:Ik vind dat als je een 8 op verzorging nodig hebt om om 180 punten uit te komen je geen winstpunt verdient..... Niet kinderachtig van de jury dus, gewoon nog net even meer de puntjes op de i zetten in de proef zodat je voor het rijden hogere cijfers haalt.
Alane schreef:Nu heeft mijn dochter een pony die gigantisch kan draven...
De middendraf heeft een heel hoog kwijlgehalte... en die werd beloont met een 8, voor de verzorging had ze toen een 7, totaal punten 180..
Is die 8 voor die kwijlmiddendraf dan ook onterecht omdat ze daarmee een winstpunt heeft behaalt?
MI is verzorging een onderdeel en moet ook als onderdeel behandeld worden... en niet een standaard cijfer gegeven worden...
Men zou moeten beoordelen wat men op dat moment voor ogen krijgt... en niet wie of wat het geregeld heeft... halfgebakken slordige vlechtjes ook als zodanig beoordelen en niet denken dat ruiter mischien wel uber fanatiek thuis aan het poetsen is geweest en niet beter kan...
Caatje1986 schreef:Mee eens.
Ik vind het jammer dat er over zulke vragen zo ontzettend gekibbeld worden. Ik rijd een jonge schimmel en kreeg een 7 voor de verzorging en had daarmee 179 punten. Ik had het attent van de jury gevonden als ze me na het was en vlechtwerk van paard en tuig een 8 hadden gegeven. Helaas was dit niet het geval en doe ik het ermee. Ik snap best dat dit teleurstellend is ze zullen het alleen vast niet express doen. en nu neit gaan roepen dat ik dan maar niet op een schimmel moet gaan rijden
Pink_ schreef:Roxx schreef:Ik vind dat als je een 8 op verzorging nodig hebt om om 180 punten uit te komen je geen winstpunt verdient..... Niet kinderachtig van de jury dus, gewoon nog net even meer de puntjes op de i zetten in de proef zodat je voor het rijden hogere cijfers haalt.
Ik snap niet waar je vandaan haalt, dat ik beter mijn proef moet rijden.
Dat is niet de mening die ik vraag ik vraag wat jullie van dat feit vinden.
En niet of ik die punt nodig heb of niet.