Hoe braaf waren jullie paarden de 1ste x op vreemd terrein??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_Romeo

Re: Hoe braaf waren jullie paarden de 1ste x op vreemd terrein??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:28

Hij was opzich wel braaf alleen in de proef ging die tijdens de galop paar keer flink bokken. Maar het regende ook en daar houd mijn pony niet zo van :P Maar hij vond het niet eng ofzo
Hij was buiten de stal waar hij stond en de ponyclub niet op ander terrein geweest.
Verder is hij eigenlijk altijd braaf
hij was toen 4 en 1 jaar zadelmak

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:02

Heej!

Nou die pony van mij is echt een show binkie ! ik kwam op het terrein, wel jammer dat je overgang van gras-tegels-donker zand-licht zand heb want iedere keer sprong ze 5 meter de lucht is .. xD !
Maar verder wel super braaf, ik was onder de man ernaartoe gereden (een uurtje rijden) en daarna een klein uur losgereden maar dat was ook wel nodig , zelf na de proef kreeg ik namelijk nog de vraag ; Goh, jou hengst is zeker zo druk omdat het dekseizoen is begonnen?' waarop ik dan antwoordde ; het is een merrie ;) haha !

Maar eigenlijk was ik super tevreden, en ook met de punten van 205!!! :D:D:D

Het is trouwens een 4 jarige Welsh Cob, van Bronfoel Harri

paardjeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:34

mijn pony was mega bang eerst wou die de trailer niet uit en toen begon die te bokken en te stijgeren in die oevenbak tot ik de proef moest doen eerst heel keurig tot die in de linkergalop moest aanspringen:( daar begon die weer te bokken :( helaas was ik gediskwaliseert(of hoe je dat ook mag schrijven)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:20

Mijn paard was 4 toen hij voor het eerst mee ging. Als voorbereiding ben ik 2 x naar de clublessen gegaan, daarna ook lid geworden.

Hij was super braaf. Heeft de hele boel bij elkaar gebruld, maar geen stap verkeerd gezet.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:45

Hmm, toen ik met een pony voor het eerst naar vreemd terrein ging, (nu verkocht) was het niet echt een pretje. Het was in de winter, in een binnenbak, waar ze al een poos niet geweest was, ze wou de hele tijd hard gaan, maar ik weet wel zeker dat het ook aan mij lag. En mijn eerste wedstrijd? Dat wil je niet weten, ben met losrijden er 2x afgevallen, 'wat waren die andere pony's eng.' :+ Daarna ging het veeel beter hoor!

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:58

ik train ze eerst thuis even en neem ze dan mee naar wedstrijd.. dan gewoon rijden en doen of het de normaalste zaak van de wereld is. meestal zijn ze dan ook wel braaf.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:17

mijn welsh/arabier is nog niet zo lang bij ons en ze is erg schrikkerig enzo.
dus de eerste x op wedstrijd dagt ik van dit zal wel een grote ramp worden.
eerst ff gelongeerd en daarna d'rop
het viel me reuze mee!
ze was erg kijkerig dus de aanleuning ging niet zo goed maar daar is ze later in de proef alweer beter in geworden.
en ze ging niet raar doen ofzo dus ik was eigenlijk best tevreden ;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:02

Hebben jullie voor je eerste wedstrijd geoefend op vreemd terrein?
Gaat het paard inmiddels vaker mee naar vreemd terrein?
Hoe reageerde het paard de eerste keer dat het op vreemd terrein kwam? Evt. nog gelongeerd van tevoren?
En tegen welke problemen liep je de eerste keer aan ?
En is het paard in de loop van de tijd braver geworden op vreemd terrein?
(evt. meer info zoals leeftijd en afstamming? Lang zadelmak? Kort zadelmak?)

ze was heel lief eigenlijk de eerste keer, tijdens het opzadelen is ze heel loperig maar datvind ik de power om te gaan.
ze gaat regelmatig op wedstrijd dus is ze op vreemd terein
ik heb haar nooit gelongeert wat ik wel doe is met hoofdstel uit de trailer halen in verband met dat ze zo loperig en kijkerig is.
ik liep de eerste keer tegen het probleem aan dat mevrouw nimmernooit meer die trailer op ging.
na heel wat zweet en moeite liep ze boos de laadklep op.
ze is heel veel braver geworden sins dien loopt ze zo de trailer op en blijft daar rustig staan eten

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:31

Nou vandaag was dus voor het eerst en mijn paard was super braaf.
Hij maakt niks van vlaggen, hard rijdende auto,s enz. terwijl hij dat niet kent. En op de vrachtwagen stond hij ook super braaf. :D

jerommeke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 01:04

Heel braaf. Wel allemaal nieuwe indrukken natuurlijk, maar bleef wel oplettend naar mij toen. Vertrouwensband, dus steunt op mij bij spannende nieuwe gebeurtenissen. Handig ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 01:14

mijn eerste keer op ander terrein was echt gelijk vliegles :+ ..al tijdje onder het zadel
we gingen toen oefenen op ander terrein voor ruiter rijbewijs en toen moest ik van de groep weg galloperen en buster d8 daar anders over dus die nam een paar hoge bokke en paar sprongen heen en weer en daarna lag ik op de grond
en de dag erna toen moest ik voor t echtje nou ik scheet in t begin peuken.. :+ want d8 echt dat tie weer ging spoken maar hij bleef vet braaf
nu is ie erg braaf op ander terrein wel kijkerig maar hij doet t wel

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 01:19

Mijn eigen paard moest tijdens onze eerste les op locatie al voor
een ander paard aan langs een 'eng' stukje in de bak :))

Voor een groentje was hij al best stoer :Y)

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:09

Ik was nog niet eerder op ander terrein wezen oefenen. Zat wel in de planning maar aangezien ik afhankelijk was van vervoer van iemand anders is dat er niet meer van gekomen.

Mijn pony was ontzettend braaf maar heeft wel vanaf het moment dat hij uit de trailer kwam, gedurende mijn proef tot we weer op de trailer naar huis stonden alleen maar gehinnikt! Ik had wel 193 punten dus die extra adrenaline zorgde wel voor wat extra puntjes ;)

26 juli heb ik mijn volgende wedstrijd en doe die dag meteen mee aan 2 proeven in de hoop dat ik in de tweede proef dan een wat rustigere pony heb!

aquina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:18

de mijne was zeer braaf voor de eerste keer. ik ben trots om men meisje
ze kijk natuurlijk wel veel rond maar is ook normaal: nieuwe omgeving, andere paardjes,... en stond ook wat meer vooruit.

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:52

Bij mij verschilde het erg bij alle paarden, maar mijn eigen pony weet ik nog dat zij het dood eng vond. :+ We vlogen over het hele terrein. _O-
Maar een tijdje geleden heb ik een oefenwedstrijdje gereden met een jong paardje, en deze was super braaf. :) Dit viel me reuze mee, omdat dit een vreselijke heethoofd is die altijd alles eng vind, maar waarschijnlijk was ze nu wat overdondert. ;) Ben daarom ook erg benieuwd wat zij zaterdag gaat doen. (Dan hebben we nog een oefenwedstrijdje) Ook neem ik Yoeri mee, hij is een vreselijke drukte maker, en weet een beetje te goed dat hij hengst is :Y) , dus ik denk dat dat helemaal een gevlieg word. ;) Maar dat zullen we dus wel zien. :)

chantal1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:00

Mijn eigen paardje was erg nerveus op bijvoorbeeld wedstrijdterrein. Van mijn bijrijd paard weet ik het niet, hier rijd ik nog geen wedstrijden mee.

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:30

Helaas ging de mijne alleen maar als een gek scheuren door de bak :o :( :o

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:05

De eerste keer samen ergens anders gedroeg Youngster zich niet anders, maar hij was met andere mensen al vaak zat op een ander terrein geweest :) (voor mij al 2 keer Z2)

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:29

het was een buitenterrein, ze was erg kijkerig bij het begin, vooral naar de vlaggen enzo,(oftewel de dingen die ze haast nooit zag) . maar na een paar minute dacht ze'; pff ik vind het allemaal wel best' dus ze deed het super! :D

Nob4enIk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:34

Heee Bokkertjess

Ik zit juist met een ander probleem.
Toen ik voor het eerst met mijn 3jarige pony op wedstrijd ging,
was hij al heel erg druk! de 2de, 3de , 4de ,5de en 6de keer was het weer precies zo.
Ik heb al vanalles geprobeerd! Longeren van te voren. Daar trapt mijn lieve vriend niet in!
Hij gaat bokken, en zo hard mogelijk weg proberen te rennen.
Ik ben zelf nog maar 13 en ik kan hem dan niet zo in de hand houden.
We zijn met een groep van 14 mensen tegelijk op wedstrijd. (onze pony-club heeft een trailer voor zoveel paarden).
Iedereen probeerd elkaar een beetje te helpen, maar er zijn vaak maar 2 mensen bij die echt iets van paarden weten en je kunnen helpen. Een meisje zit met een nog groter probleem, dus die heeft meer
aandacht nodig.
Wat moet ik doen???
En ojaa mijn pony vind het ook vereselijk om de trailer op te gaan! Gelukkig gaat dit al steeds beter! :D

Liefs Pien en Nobel!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:19

kijkerig,energiek,angstig en continu hinniken...mijn dressuurproef ging haaaaard...hihi

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:22

Toen ik mijn schimmel voor het eerst mee nam naar de RV keek hij nergens van op. Mijn andere paard vond het een stuk spannender maar hij deed ook geen rare dingen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:27

mijn schimmel keek eigenlijk nergens naar terwijl die thuis in de bak op alles lette behalve op mij :roll:
naja de eerste wedstrijden gingen wel goed hij was braaf maar erg gespannen
zo erg dat ik er niet aan kon rijden terwijl hij met het losrijden altijd ontspannen was
en ik er gewoon aan mocht rijden (denk dat het kwam vanwege de andere paarden dan)

nu heb ik laatst een onderlinge wedstrijd gehad op totaal onbekend terrein waar k zelf
ook nog nooit geweest was daar keek die nergens heen zelf niet naar de container naast de bak >;)
terwijl dat wel kabouters zijn thuis op eigen terrein.

reslutaat ik was eerste *\o/*

ik heb trouwens een nakomeling van polansky wat niet de makkelijkste is :(:)

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:57

hij rent altijd eerst op vreemd terrein, pas na drie keer ga ik tot hem doordringen, maar we blijven oefenen

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:53

Mijn paard heeft voor hij bij mij kwam niet anders gedaan als wedstrijden gelopen, hij was dus redelijk ervargen op dat punt ;-) Dus geen problemen gehad, alleen de eerste keer LRV was hij overdonderd door de vele andere paarden. Beetje groot maken, roepen, maar eigenlijk best flink.