Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) 
Zolang het maar echt "closed" is.

Urielle schreef:In de dressuur iig wel ja.
Ik heb in al die tijd (ik stuur verzoekjes naar het secretariaat ivm reistijd) maar 1 keer meegemaakt dat het secretariaat geen rekening had gehouden met mijn verzoekje. En ik heb ook wel als groom paarden aan de hand gestapt waar ik niet op mocht, maar altijd netjes buiten de rijbanen.
Ik zie dus met de beste wil ter wereld niet in, waarom je andermans losrijden bijna moedwillig blokkeert omdat je er zelf meerdere mee moet nemen.![]()
Maar ik ben gewaarschuwd, de volgende concoursen knal ik mijn paarden er gewoon boven op.Draven en galopperen heeft voorrang boven stappen
Op de rem gaan omdat iemand er per se meer mee moet nemen? Dacht het mooi niet. Ik zal me netjes aan de rijbaanregels houden en alles wat in de weg rijdt/loopt/stapt moet maar maken dat ze weg komen.

Nijn schreef:En hier komen dus ongelukken van, van mensen die egoïstisch zijn en denken dat de hele wereld van hun is
Voor een wedstrijd stal is het gewoon géén optie om iedere keer heen en weer te rijden voor 1 paard als je op die wedstrijd er ook meerdere kunt starten!
Helloooo, de RUITERS zijn de uitzondering niet hoor! Die doen hun best hun ding te doen. Als jij aan de hand gaat stappen met je paard is dat geheel JOUW probleem. Ik was oprecht benieuwd waarom mensen dat deden maar gezien de opstelling van de mensen hier in het topic, laat ik er echt mijn probleem niet meer van maken. Dat iemand anders een wedstrijdstal heeft dat is mijn probleem toch ook niet? Ik heb er ook meerdere om te starten, maar als dat niet lukt op dezelfde dag wordt het helaas pindakaas. Daarnaast: 's winters bestaat de gemiddelde ring hier uit zo'n 20, 25 combinaties dus dan laat je ze maar ver genoeg uit elkaar zetten, of je neemt alleen de paarden mee die in verschillende rubrieken lopen. Fitzroy schreef:Ik ben er gewoon echt verbaasd over dat mensen zich aan zulke pietluttige dingen irriteren.
Stort je op het losrijden ipv je te irriteren zou mijn advies zijn.
Wildgirl schreef:Ik weet niet in welke klasse je zit maar zelfs als je B rijdt kun je sturen neem ik aan?
Dit noemen ze ook wel van een mug een olifant maken, het lijkt mij dat als je aan het losrijden bent je puur met jezelf en je paard bezig bent.
Als je dit niet kunt door wandelende mensen met paarden op welke hoefslag dan ook dan schort er iets aan je rijkunst imo
Ook al best, dan moeten de mensen die gaan wandelen er maar rekening mee houden dat er mensen die niet kunnen rijden ook los willen rijden en dat je als ruiter te paard daar wel hoort, en als ruiter te voet buiten de losrijbaan hoort.
Fitzroy schreef:Het grappige is van het hele verhaal dat ik er echt nog nooit over nagedacht heb dat andere mensen zich hieraan zouden kunnen ergeren.

pharagirlke schreef:Op sommige locaties is het een kleine binnenbak bij ons, andere is het een grote buitenbak.Op andere locaties trainen heeft niet altijd zin. Mijn merrie liep wekelijks les in een bepaalde bak, maar als ik op wedstrijd niet effe een rondje aan de hand stapte met haar dan liet ze mij (en alle paarden die op haar weg kwamen) alle hoeken van de bak zien. Ze thuis voor elkaar hebben en op andere locaties trainen werkt niet bij elk paard. Dus ja ik heb ook een tijd rondgestapt met haar. Moet ik maar niet op wedstrijd gaan omdat een stel ruiters niet wil dat iemand rond stapt met een paard? (en dan denk ik er aan dat de bewuste merrie op dit moment heel fijn is in vreemde bakken. Nerveus de ereste tien minuten maar niet meer gevaarlijk)
Had ik dit paard dan maar gewoon terug moeten verkopen? Terwijl ik er nu een fantastische merrie aan heb die ik voor geen goud van de wereld nog zou willen missen?Nee, IMO is het echt een kwestie van beetje verdraagzaam zijn.
Zal het eens vragenZie mijn lesgeefster ook woensdag pas weer
die zat in saumur sinds vorige dinsdag
en iets eerder erop zitten is nou niet echt een oplossing ervoor hoor..pharagirlke schreef:Ben eens voor mijn initiator gegaan en daar waren op dat moment vnl LRV ruiters die jumping reden. En die mentaliteit.. Tja dan ben ik blij dat ik dressuur rijd in de KREcht ik heb nog nooit zulke associale ruiters gezien.... Dan liever een paard dat binnen aan de hand word uitgestapt dan een springruiter bij in de bak
Het valt me op dat, als er al springruiters mee komen rijden bij ons, ze meestal niets kennen van bakregels en dus áltijd in de weg rijden
(let wel: dat is iets wat me hier op valt, kan heel goed zijn dat dat in een andere provincie compleet anders is)
Heb een tijd met twee pony's gereden in de dressuur. En ik moest ook van de ene op de andere. Die pony werd ook effe losgestapt aan de hand voor me terwijl ik Ex op de trailer zette. (gezien mijn moeder dat niet graag doet).