maar tot nu toe is de categorie E er nog steeds. Het zal allemaal wel loslopen. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar tot nu toe is de categorie E er nog steeds. Het zal allemaal wel loslopen. Karin schreef:Rond 1990, het laatste jaar dat ik wedstrijden reed met mijn pony. En idd is het ingevoerd om kinderen/tieners langer bij de pony's te houden, door hun lengte gingen velen op 13/14-jarige leeftijd al over op de paarden.
Anyway, zolang de KNHS hier niets officieel over bekendmaakt, is er ook niets aan de hand en blijft de categorie E gewoon bestaan.

Maarja als je zelf bewust voor een e-pony hebt gekozen en het word dan ineens een paard, tja dat zou banketstaaf zijn. Al zouden de 'paarden' wedstrijd misschien wel leuker/gezelliger worden als er nog wat meer jongeren in komen rijden
Elbrich. schreef:Knhs site:
Pony’s die internationaal te groot bevonden zijn, worden ook voor de KNHS-sport in de een andere categorie (categorie E) ingedeeld. De stokmaat van een pony bepaalt in welke categorie de pony ten behoeve van de KNHS-sport wordt ingedeeld. De KNHS kent vijf categorieën:
Categorie A: stokmaat tot 117 cm;
Categorie B: stokmaat van 117 cm tot en met 126,9 cm;
Categorie C: stokmaat van 127 cm tot en met 136,9 cm;
Categorie D: stokmaat van 137 cm tot en met 148,0 cm;
Categorie E: stokmaat van 148,1 cm tot en met 156,9 cm
Karin schreef:Lielle schreef:mijn ervaring is wel dat dit soort hardnekkige geruchten een kern van waarheid bevattenZie de cap/hoed in het Z discussie van een paar jaar terug.
We zullen het zien.
Lielle schreef:Karin schreef:Lielle schreef:mijn ervaring is wel dat dit soort hardnekkige geruchten een kern van waarheid bevattenZie de cap/hoed in het Z discussie van een paar jaar terug.
We zullen het zien.
voor alle duidelijkheid, ik ben er geen voorstander van om het af te schaffen. Maar ik heb al vaker zulke geruchten gehoord, die later toch redelijk waar bleken.
Ze hebben van mij vandaag ook een - lastig - emailtje gekregen.
Als je rond deze tijd een brief van de belstingdienst krijgt dat je een jaar zorgtoeslag moet terugbetalen, roep je toch ook geen: Haha, 1 april! 
Lyonesse schreef:De links die altijd meteen naar 1 april gelegd worden rond deze tijd slaan ook nergens op.Als je rond deze tijd een brief van de belstingdienst krijgt dat je een jaar zorgtoeslag moet terugbetalen, roep je toch ook geen: Haha, 1 april!
Ontopic: Ik ben eigenlijk ook voor het afschaffen van de E-pony. Bij de dressuur zul je er geen last van hebben, wanneer je naar de paarden moet, bij het springen kan het idd een ander verhaal worden, ivm de afstanden. Daarintegen kan het ook een voordeel zijn omdat een wat kleiner paard wendbaarder is dan een slagschip. En idd, Bij het mennen, heb je al een paard boven de 1.48.
Elbrich. schreef:Met de dressuur zul je er wel degelijk last van hebben met een E-pony!
Paarden hebben immers véél ruimere bewegingen dan E-pony's!
) Ruimer lopen is niet alles. Dus nee, je hebt geen nadeel in de dressuur. Aangezien het er om gaat, dat je paard zuiver loopt, actief en met tact. En dat is nog niet eens het grootste punt, dat is namelijk dat je de oefeningen correct rijdt