wat te doen met je haar op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Re: wat te doen met je haar op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:09

Ik heb het altijd in een knot.
Ik doe mijn haar in een staart, donut eromheen, voorover hangen en dan verdelen, elastiek erom, de plukjes wegsteken met schuifspeldjes, haarlak erop en klaar. En dat binnen 2 minuten en ik doe het altijd zelf..

Kim2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:41

Ik doe mijn haar eerst altijd in een dotje en daar doe ik dan een gewoon simpel netje omheen en daar dan nog eens een dikke witte elastiek. Dit geeft altijd een mooi resultaat! :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:07

Ik ben ook van plan om wedstrijden te gaan rijden.
Ik heb nogal dikke krullen tot op mn schouders, dus een staart/knotje past net.
Maar ik laat het nu groeien, hopelijk kan ik er over een poosje ook wat moois mee. :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:10

ik rijd met dressuur met een knotje en dan zo'n kralen ding in :P
en met springen altijd gwn een staart

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:11

x_tico schreef:
Ik heb het altijd in een knot.
Ik doe mijn haar in een staart, donut eromheen, voorover hangen en dan verdelen, elastiek erom, de plukjes wegsteken met schuifspeldjes, haarlak erop en klaar. En dat binnen 2 minuten en ik doe het altijd zelf..

wow dat is vet snel..
ben er altijd zkr wel 5 minuten mee bezig en waarschijnlijk wel langer :+

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 07:44

ik doe zelf met dressuur een knot met een kralen netje
met springen doe ik meestal een staart

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:49

Ik heb VEEL, DIK en LANG haar, ofterwel een RAMP!

Ik gebruikte altijd zo'n strik met een netje, omdat een knot gewoon echt niet werkt. Maar die speld die was echt 4 keer kapot gegaan, omdat mijn haar er niet inpaste. Toen maar een nieuwe speld gekocht, en heb de tip gekregen niet de speld om mijn hele staart te doen, maar alleen door een plukje aan de bovenkant. Dat werkt wel.

Ik heb nu trouwens wel een mooie "stik". Niet echt zo'n strik, maar meer wat witte stof een beetje opgepropt op de speld met daaronder een wit haarnetje. Het staat chic, maar niet kinderlijk :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:54

Iemand nog tips voor mij?
Mijn haar is nog net te kort voor een knotje of staartje, maar als ik het los hou gaat het wel pieken onder mijn cap uit.
Iemand tips daarvoor?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:55

Vriendin van mij heeft laatst een bobline laten knippen, en had ook dat probleem. Zij doet of met haarlak haar haar helemaal op haar hoofd plakken :') Of ze doet zon netje over heel haar hoofd heen :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:00

Ja haarlak probeerde ik laatst ook, maar maakte weinig verschil eigenlijk.
Zo´n netje zou ik kunnen proberen.

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:47

Silence: Met van die schuifjes kan je het misschien wat vast zetten.

Ik doe altijd een donut in, met daaromheen kraaltjesnetje, en dan zet ik een paar plukjes haar bij mn oren die dan nog los hangen vast met van die schuifjes. :)

Jzt_Steff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:07

Met het springen had ik gewoon hoe ik het fijn vond. Vaak was dit een laag knotje, maar niet met een net kralennetje of iets er omheen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:16

Ik rij eigenlijk altijd met zo'n strik+haarnetje :o ... zelfs als m'n haar daar nog te kort voor is, dan hangt ie er voor jan banketstaaf bij aan de achterkant van m'n cap :') Ik vind niets in het haar echt zo niet mooi staan.

Maar, zo'n donut + kralennetje vind ik wel veel chiquer (met springen staat het dan weer een beetje apart vind ik), maar ik kan met geen mogelijkheid zo'n ding in m'n haar krijgen.
Komt volgens mij door m'n cap, ik heb zo'n Casco met draaiknop op de achterkant (dus die zit er ook nog 'tussen') .... in combinatie met mijn niet al te lange haar blijft het gewoon niet zitten ... correctie, ik krijg het zelfs niet vast -O-

nientjhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:29

met springen zou ik een staart doen dat zit het beste;)

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:24

Ik heb altijd een knot met zo'n netje er omheen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:40

Ik vind zo'n strik helemaal niets :o
Had dus zo'n netje met donut maar dat ding bleef nooit goed zitten.
Doe mn haar nu in een staart en stop de staart onder mn cap, heb dus aan de onderkant een klein soort knotje waar ik mn staart omhoog heb geslagen. Klinkt misschien een beetje vreemd :Y) maar ik heb geen gedoe meer met netjes en mn haar zit mooi weggestopt. :)

Htoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:22

ik heb ook lang haar en heb het altij in een knot en dan met zo'n netje en een strik

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:11

ik ken een ruiter met haren tot in haar knieholte ( echt zo lang )
Die maakt een vlecht rolt deze op en doet er een netje over met heel veel speldjes vast zetten
Zit alsof het een knot met donut is maar is allemaal haar eigen haar
Je ziet iedereen dan ook kijken als de proef afgelopen is en ze terug komt en haar haar los maakt ( vlecht laat ze er meestal inzitten maar knot maakt ze los) de vlecht komt al tot over haar billen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:48

Ik heb inderdaad ook het probleem dat met een knot in ik mijn cap nooit meer op ga krijgen. Dus dat wordt een vlecht, dubbelvouwen en dan netje met strik+speld eraan..
Heb volgende week mijn 1e dressuurwedstrijd sind ponyclubtijd := dus dat wordt even oefenen met de boel goed vast zetten!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:14

wat is in hemelsnaam een donut? Ok die overheerlijke ronde dingen met chocolade of suiker eroverheen ;) maar wat is het als je er iets met je haar mee wilt doen?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:22

Bij mij blijft zo'n donut niet zitten.. Ik heb heel dun haar, dus een netje ook niet.. Wat doen degene met halflang dun haar?

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:42

Ik heb zelf halflang dun haar blijft nog net niet zitten in een donut
Wat ik zelf doe is mijn haar invlechten ( dus iedere keer een plukje er bij ) en dan het laatste stukje vlechten dubbel onder het ingevlochten duwen schuifspeldjes er over en klaar

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:47

ik heb superdik haar en dan ook nog eens lang (tot 15 cm onder mijn bh-sluiting), maar een dot lukt met wel hoor. Een donut hoef ik niet.
Ik draai gewoon mijn haar op en maak dan een cirkel, 1 keer rond. Nu heb ik nog wel een pluk van 15 cm over. Niet erg. Ik doe een dun elastiekje rond mijn dot en de overblijvende pluk frot ik onder mn cap :D
Voor de rest maak ik mn dot nog wat vaster met van die klauwspeldjes (ja hoe noem je het), want anders blijft het echt niet zitten. en als laatste een dikker froezel-haarelastiek en klaar :D

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:49

Haha wat ik nog wou zegge maar vergeten ben. Een vlecht bij mezelf vind ik eigenlijk niet zo gemakkelijk. Ik had ooit eens een vlecht op wedstrijd en elke pas wipte mn vlecht op. Ik vond het echt vervelend. Elke pas kreeg ik zo'n por van het elastiekje in m'n rug. Op den duur lette ik meer op mijn vlecht dan op mijn paard. Dus geen vlecht meer voor mij :D

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:30

moet je zelf ik heb altijd gewoon een staatje en heb er tot nu toe altijd een 8 voor dus maakt niks uit