Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:49

ik zou dan als ik jou was gewoon een keer ZZ starten, en na hindernis 1 afgroeten ;) (of zelfs alleen maar door de startlijn rijden).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:22

Citaat:
Plan je strategie met flexibel springen
25 februari 2009

Ermelo (KNHS) - Per 1 april komt er voor ruiters/amazones de mogelijkheid om voor de discipline springen geregistreerd te staan in twee klassen. De hoogst gemeenschappelijke klasse en een klasse lager. In de huidige klasse behoudt de ruiter/amazone de behaalde winstpunten, de klasse lager wordt gestart op 0 winstpunten. Bedenk dus voor jezelf goed of het verstandig is om al voor 1 april 2009 te promoveren of om nog even te wachten.

Hieronder volgt een voorbeeld:
Je huidige stand is L+37. Per 1 april wordt dit B+0 en L+37 (promotie naar de klasse M springen verplicht bij 40 winstpunten). Promoveer je voor 1 april naar de klasse M springen, dan is je stand per 1 april L+0 en M+ bijvoorbeeld 0 of 2 (afhankelijk van je behaalde winstpunten). Zo bepaal je zelf in welke klasse(n) je nog wenst door te rijden.

Bron: http://www.knhs.nl

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:25

kijk daar is het al... de slimmeriken :D
Lielle: misschien moet ik toch je voorbeeld maar volgen :)
jammer dat ik nu nog 2 weken moet wachten voordat ik weer op een paard mag :o
wat knullig als ik eind maart ZZ moet :o al is het maar 1 hindernis...haha dat paard schrikt zich kapot :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:29

Biertabje schreef:
kijk daar is het al... de slimmeriken :D
Lielle: misschien moet ik toch je voorbeeld maar volgen :)
jammer dat ik nu nog 2 weken moet wachten voordat ik weer op een paard mag :o
wat knullig als ik eind maart ZZ moet :o al is het maar 1 hindernis...haha dat paard schrikt zich kapot :P

je hoeft alleen maar door de startlijn te stappen, zelfs losrijden is niet nodig ;)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:32

eigenlijk vind ik het gewoon stom! dit is tegen mijn principes :P
dan kan ik net zo goed de jury vragen of ze ene coupons in willen vullen :D
denk dat er nu genoeg mensen overgaan :j alleen maar omdat de kNHS met zo'n actie komt :o
ze moeten mensen die na 1 april overgaan omdat ze tegen de punten aanlopen gewoon klasse 'lager' 10 punten geven

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:21

Ik doe het ook :o
Maar het was ook het plan om na de Indoor Kampioenschappen L te gaan met Yoeri.
ZZ wachten we nog tot na de outdoor met Kino O:)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:19

ik had nog ff een vraagje,

stel je hebt 1 startkaart... dus je mag eeuwig B rijden :j
maar je zit nu bv op 35 wp en gaat pas na 1 april L (wantja je wilt ook wel een rondje L proberen :P ) dan ben je dus L+ bv 2 en B +35... maar als je de 40 punten hebt bereikt, mag je toch gewoon door blijven rijden in de B? aangezien je eeuwig B mag?! dan worden je punten dus gewoon niet meer geteld?

ik blijf het wat vaag vinden, want je MAG B blijven, maar je maakt de keus wel om L te rijden... en toch mag je B blijven rijden als je 40 wp hebt?!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:42

wat ik heb begrepen is wanneer je B+35 bent en je gaat L starten en je bent bv foutloos, dus L+2. Mocht je nou nog 5 winstpunten bij halen in de B dus B+40. Ben je dus L+2 en B +40. Dat betekend dus dat je promoveerd, dus L+2 en evt M+0. Je mag alleen in de B blijven wanneer je 1 startkaart hebt... Zo begrijp ik het.
Ik sta nu dus op B+20, Mocht ik na 1 april een x L starten ben ik dan bv B+20 en L+2. Wanneer ik dan de B uitrijdt, krijg ik dezelfde situatie als hierboven.
Vandaag zei iemand dat, als ik slim was, ik voor 1 april een x L moest starten om dus per 1 april officieel L+2 en dan mag je een klasse lager starten met een begin van B +0!!!

Ik lees net een beetje het topic door en zie dat het toch wel klopt wat me werd gezegd... Ga gauw ff een x L rijden voor 1 april!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:05

BV dat staat hierboven allemaal al beschreven!
voor jou misschien handig dan om voor 1 april L te starten! maar als je B+40 bent en L+2 zegt dat niet dat je M+0 bent ;)
dan ben je dus gewoon alleen L+2 en als je L+10 bent en je gaat M, dan ben je dus M en mag je nog steeds L rijden (tot 40 wp)

alleen mijn vraag is als je de keuze maakt (als je 1 startkaart hebt) om L te rijden bij B+40 gewoon door mag blijven rijden in de B :j logischerwijs wel, want je mag immers eeuwig B blijven rijden, maar je hebt op zich wel de keuze gemaakt om L te gaan, dat zegt ook wel wat natuurlijk!
als dat het geval is dan hoef je ook niet voor 1 april L te gaan, als je toch eeuwig B mag :j

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:12

Ik ga het morgen ff na vragen bij de KNHS. Ben er toch :).
Maar ben er volgens mij uit. Volgens mij klopt het zo :)
Ik ga de 22e een x L starten om vervolgens per 1 april
B +0 en L+2 te zijn ipv B+20 wat ik nu ben.
Ik wil binnenkort toch een x weer de overstap maken na de L, maar wil ook graag B voor het vertrouwen kunnen rijden. Alleen nu mag ik dus in de B blijven hangen (wanneer ik een x L ben gestart ook), maar wat als ik met een jong paard ga starten en met mijn huidige paard B +50 bent. Betekend het dat ik dan nog door mag rijden in de B? Nee toch. Dan zou het betekenen dat ik dan L +bijv 5 ben en dan??? M+0?? B mag dan toch niet meer???

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:17

als jij 1 startkaart hebt dan mag jij(dat was dus ook mijn vraag) volgens mij L starten en daarnaast B blijven rijden ongeacht je 40 of 80 wp hebt :)

maar als jij een 2e paard idd gaat starten! vervalt dit (of je moet zelf 40+ zijn :D ) en ben je dus alleen nog maar L :j en mag je geen B meer
M ben je dan pas als je het start(en dat mag natuurlijk pas bij L+10)
maar zolang je eerst nog tijdje L wil blijven rijden en soms B, zul je B HC moeten starten!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:20

@buenavista. Ik heb laatst ook een vraag gesteld via de mail over flexibel springen. krijg ik doodleuk het antwoord dat zij geen vragen individueel beantwoorden maar dat je maar naar zo'n bijeenkomst moet gaan als je wat wilt weten. lekker klantvriendelijk!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:30

caroline78 schreef:
@buenavista. Ik heb laatst ook een vraag gesteld via de mail over flexibel springen. krijg ik doodleuk het antwoord dat zij geen vragen individueel beantwoorden maar dat je maar naar zo'n bijeenkomst moet gaan als je wat wilt weten. lekker klantvriendelijk!

mm.. da's nie echt klantvriendelijk. Ik heb besloten om 22maart L te gaan springen om vervolgens gewoon weer B+0 te zijn. Kan ik gaan en staan waar ik wil. Ook wanneer ik een 2e startkaart heb.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:55

ja dat is idd wel handig BV :j mocht je 1e wel een 3e startkaart krijgen ben je iig vanaf 1 april B+0 :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:05

En ook al spring ik de 22e alleen maar hindernis 1 of 2, ik ben gewoon L dan :).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:25

Ja idd.
Ik heb geen wp, maar ben nu wel L. Scheelt wel, gaat mijn B+26 weer terug naar B+0

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:28

ja idd! gelukkig hebben ze wel die regel toegepast dat je idd geen wp hoeft te behalen in de klasse die je hoger start :j

terwijl de KNHS wel officieel zegt dat je geen L bent, omdat je nooit een wp hebt gehaald ;)
rare regels ook allemaal!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:32

wahahaha dan ben je straks dus geen B maar wel L.
Zou je willen crossen: mag dat niet omdat je niet B+1 bent........

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:40

Ik heb vorig jaar terug plaatsing aan gevraagd van de L na de B. Zou dat nog uitmaken met mijn vorige verhaal. Nee toch?? :)

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:22

de domste regel die ik ooit gehoord heb
als het niet lekker gaat moet je je gewoon uit laten bellen in het M of gewoon dispetatie kweet wel wat het is maar niet hoe je het schrijft aanvragen
de paardrij sport word zo gewoon steeds minder mooi
kan ik ook wel met mijn M pony in het L gaan springen die altijd gemakkelijk het M doorspringen ik vind dat dan niet eerlijk voor de andere tegenstanders die nog maar net L beginnen om tegen die M pony's te strijden

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:10

pol013 schreef:
wahahaha dan ben je straks dus geen B maar wel L.
Zou je willen crossen: mag dat niet omdat je niet B+1 bent........

Maar ik meende in de P&S te hebben zien staan dat die regel van eerst een wp in het springen alvorens je SGW mag starten veranderd word in ooit een wp in het springen hebben gehaald ipv als combinatie.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 06:42

Maar Polo, hoe kunnen de mensen anders starten die meteen L gaan? Dan had ik ook nooit met Kino mogen starten in de SGW, omdat ik die nooit B heb gestart :P

jennalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 07:18

ik sta nu dus L 30 en had de planning om 19 april M te starten.
bij ons op de kalender begint het outdoor op 4 en 5 april. :(
ik wilde dus graag voor 1 april nog snel M springen zodat ik weer op L+ 0
kom te staan.
dus nu kan ik het beste snel zelf een wedstrijd zoeken die telt voor een winstpunt.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:06

weten jullie dat toevallig? Mag ik op de zaterdag voor officieel een rondje B starten, maar zondag nog een x, maar dan L???

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:28

Als het concours voor 2 dagen is uitgeschreven ofzo wel, zijn volgens mij wel wat regeltjes voor.