kledingvoorschriften vanaf 1 april 2009 dressuur aangepast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:41

CGJ12 schreef:
Sjonniej schreef:
Het zou toch belachelijk zijn dat een sportbond moet voorschrijven dat de sporters kleding aan moeten trekken die goed past?

De KNVB doet dat.....
Bij voetballers moeten de sokken goed om de kuiten passen......... afgezakte kousen mogen niet........... :P

Sterker nog, als de 'slidingbroek' niet in dezelfde kleur als het tenue is, mogen ze niet spelen. Das pas streng :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:43

Overigens vind ik t zeker een groot deel eigen verantwoordelijkheid, wb de passende kleding. Als je op wedstrijd gaat en je paard is spik en span, dan voel je je toch ook lekkerder in een goed passende, nette outfit?

Lois28

Re: kledingvoorschriften vanaf 1 april 2009 dressuur aangepast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:01

Van mij hoeft 't niet zo nodig om de kledingvoorschriften aan te passen, blauw en zwart jasje vind ik persoonlijk erg mooi! En om nou een bruine cap bij een zwart jasje te dragen staat natuurlijk ook voor geen meter. Bij de springwedstrijden vind ik t ook een zooitje geworden, roze dekje, roze peesbeschermers, roze oornetje en roze laarzen, bah!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:04

Roze laarzen?? Echt??

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:05

Lois28 schreef:
Van mij hoeft 't niet zo nodig om de kledingvoorschriften aan te passen, blauw en zwart jasje vind ik persoonlijk erg mooi! En om nou een bruine cap bij een zwart jasje te dragen staat natuurlijk ook voor geen meter. Bij de springwedstrijden vind ik t ook een zooitje geworden, roze dekje, roze peesbeschermers, roze oornetje en roze laarzen, bah!

Helemaal mee eens!
Grijs en bruin en eventueel een gelijkkleurend streepje of blokje in de stof vindt ik dan nog wel acceptabel.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:07

CGJ12 schreef:
Sjonniej schreef:
Ik vind het trouwens erg grappig om dit topic te lezen! Er is altijd van alle kanten gemopper; Saaie kleuren, niet van deze tijd, blabla. En nu vind iedereen het eigenlijk toch ook wel weer erg netjes dat iedereen in zwart/blauw is en mogen hooguit grijs en bruin erbij als extra kleuren.

Al net zo herkenbaar.......

Als het 's zomers 34 graden is, en de dressuurruiters in zomertenue mogen rijden (wat de springruiters meestal al mogen bij 21 graden :=) is er geen hond die het ook daadwerkelijk doet........... :n

Vindt ik er ook niet uit zien in de dressuur.
Daarbij,warm is het toch wel en dan maken die 5 min met een jasje aan ook niet meer uit. ;)

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:09

Gulpje schreef:
Roze laarzen?? Echt??

Ja serieus, een paar jaar geleden zag ik tijdens een springwedstrijd een meisje met zo'n barbie-outfit _O-
Ik vind dat echt zo lelijk :r

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:16

Als het 34 graden start ik dus echt wel in zomertunue! Ik val anders echt halverwege de proef flauw en de jury kan hopelijk ondanks het zomertunue de proef en rijvaardigheid eerlijk beoordelen.
Heb ooit als commentaart gehad van de jury "eindelijk een verstandig iemand in de baan" op het feit dat ik als enige zonder jasje starte. :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:34

mistid schreef:
Roxx schreef:
Heh ja, laten we ook gelijk een verbod zetten op laarzen die niet hoog genoeg zijn! En handschoentjes die niet exact de kleur van de blouse hebben! En haarkleuren die niet bij de teint van de amazone passen! En oorbellen die niet matchen met de plastronspeld!

Ofwel......... zullen we niet gaan overdrijven?

_O-
Maar ik ga nooit zonder matchend elastiekje of oorbellen :o

*ik ben gek*

Maar je hebt een punt... een heel sterk punt :Y)

Wie was dat nou toch op Bokt, die een opmerking op de coupon kreeg ivm het dragen van (witte, bijpassende) pareloorbellen, dat ze niet op een feest was oid. :+
Heb het nog onthouden omdat ik zelf ook graag pareloorbellen inheb als ik start :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:39

Begrip voor wat passend is of niet moet gewoon groeien.
Het was 30 jaar geleden ondenkbaar dat we met paddestoelen op ons hoofd zouden rijden. En toen ze er pas waren vonden de meeste mensen ze lelijk.

Wellicht vinden we het over 10 jaar hartstikke normaal dat je met een knalroze jasje+bijpassende laarzen rijdt.
De eerste die ermee begint wordt nog uitgelachen en daarna volgt de kudde wel :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 01:20

pajidin schreef:
Als het 34 graden start ik dus echt wel in zomertunue! Ik val anders echt halverwege de proef flauw en de jury kan hopelijk ondanks het zomertunue de proef en rijvaardigheid eerlijk beoordelen.
Heb ooit als commentaart gehad van de jury "eindelijk een verstandig iemand in de baan" op het feit dat ik als enige zonder jasje starte. :=

Ik ook hoor, als t echt heel warm is en het mag, dan start ik graag in zomertenue.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:38

Urielle schreef:
mistid schreef:
_O-
Maar ik ga nooit zonder matchend elastiekje of oorbellen :o

*ik ben gek*

Maar je hebt een punt... een heel sterk punt :Y)

Wie was dat nou toch op Bokt, die een opmerking op de coupon kreeg ivm het dragen van (witte, bijpassende) pareloorbellen, dat ze niet op een feest was oid. :+
Heb het nog onthouden omdat ik zelf ook graag pareloorbellen inheb als ik start :=

Ik heb het met springen altijd. Dressuur doe ik niet met oorbellen. Als je moet doorzitten gaat het net (bij mijn cap) erover, en dat doet pijn :P

Scum schreef:
Wellicht vinden we het over 10 jaar hartstikke normaal dat je met een knalroze jasje+bijpassende laarzen rijdt.
De eerste die ermee begint wordt nog uitgelachen en daarna volgt de kudde wel :D

Het lijkt me wel gaaf, maar niet voor mij. Voor die kleine meisjes van 8/9 jaar :+:

Maar met springen heb ik altijd witte pareloorbellen in (met een bijna niet te zien barokmotiefje)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:21

Scum schreef:
Het was 30 jaar geleden ondenkbaar dat we met paddestoelen op ons hoofd zouden rijden. En toen ze er pas waren vonden de meeste mensen ze lelijk.

Die vind ik nog steeds lelijk :o Als ik terug mocht naar het vertrouwde model cap van vroegah met de veiligheid van nu.. GELIJK!

Cientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:38

Aan de ene kant jammer, want nu hoort het nog echt bij het springen. Dressuur is toch wat netter en sjieker dan de springsport

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:25

CGJ12 schreef:
Als het 's zomers 34 graden is, en de dressuurruiters in zomertenue mogen rijden (wat de springruiters meestal al mogen bij 21 graden :=) is er geen hond die het ook daadwerkelijk doet........... :n

Ik zou ook graag in zomertenue starten, heb alleen nooit een blouse onder mijn jasje. Gewoon zo'n speciaal t-shirtje. Misschien dat er meerdere zijn die dat hebben en vandaar niet eens in zomertenue mogen starten!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:20

Als zomertenue is toegestaan gooi ik gelijk mijn jasje uit. Ik vind het alleen stom dat die plastron wel om moet. Dat ziet er toch niet uit zonder jas.

:D Met andere kleuren dekjes starten heb ik ook geen moeite. Heb twee jaar terug in EK-voetbaltenue gereden. (oranje dekje, haarfrutsel om de knot en oranje handschoenen)

Gelukkig ben ik geen dressuurruiter, meer iemand die toevallig dressuur start omdat ik er toch ben. Kleine moeite om het paard ook even te vlechten en een dressuurzadel naast het springzadel in de achterbak te gooien.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:38

ik heb het even gelezen... maar ik kom er niet uit wat er nu gaat veranderen??

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:32

Ik start ook eigenlijk bijna nooit in zomertenue omdat ik, net als enkele voorgangers hier, het er netter uit vind zien mét jasje. En het feit dat ik geen blouse met lange mouwen onder mijn rijjasje draag midden in de zomer helpt natuurlijk ook enigszins mee.

Overigens zal ik het wel jammer vinden als deze regel (die zich tot nu toe slechts beperkt tot een gerucht?) daadwerkelijk geïmplementeerd wordt. Heel leuk al die kleuren, toeters en bellen, maar dat kun je thuis in training ook wel doen. Op wedstrijden ben ik toch meer van het zwart/donkerblauw en wit. Simpel maar strak :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:37

Mijn rijblouse heeft gewoon korte mouwen. Mouwloos mag niet, korte mouw wel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:07

VValar schreef:
Ik Overigens zal ik het wel jammer vinden als deze regel (die zich tot nu toe slechts beperkt tot een gerucht?) daadwerkelijk geïmplementeerd wordt. Heel leuk al die kleuren, toeters en bellen, maar dat kun je thuis in training ook wel doen. Op wedstrijden ben ik toch meer van het zwart/donkerblauw en wit. Simpel maar strak :Y)

Ik denk ook niet dat als er een wijziging komt dat je alle kleuren van de regenboog mag gaan dragen.
Bruin, grijs en (krijt)streepjes zou ik prima vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:23

Anne_GTI schreef:
Als zomertenue is toegestaan gooi ik gelijk mijn jasje uit. Ik vind het alleen stom dat die plastron wel om moet. Dat ziet er toch niet uit zonder jas.

:D Met andere kleuren dekjes starten heb ik ook geen moeite. Heb twee jaar terug in EK-voetbaltenue gereden. (oranje dekje, haarfrutsel om de knot en oranje handschoenen)

Gelukkig ben ik geen dressuurruiter, meer iemand die toevallig dressuur start omdat ik er toch ben. Kleine moeite om het paard ook even te vlechten en een dressuurzadel naast het springzadel in de achterbak te gooien.

ik heb ooit ergens in zomertenue gereden en daar zei de jury dat je de plastron maar af moest doen, stom flapperding vond hij het zo zonder jasje!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:28

Citaat:
Ik denk ook niet dat als er een wijziging komt dat je alle kleuren van de regenboog mag gaan dragen.
Bruin, grijs en (krijt)streepjes zou ik prima vinden.
\

Aha ik ook! :j

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:38

Ik zet mijn plastron altijd vast met veiligheidsspelden .. ook onder m'n jasje. Ding flapperd er anders steeds uit, dat ziet er wel zo onverzorgd uit! Dus in zomertenue alleen maar makkelijk, zit toch altijd al vast :)

Wbt. kleuren toestaan. Echt, als ze alle kleuren v/d regenboog gaan toestaan is het einde zoek ... ziet er toch niet uit.
Gewoon naast het zwart en blauw wat simpele kleuren als bruin, grijs en rood/of groen toestaan met krijtstreepje/blokjes/ruitjes.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:51

Urielle schreef:
Met alleen bruin en evt. grijs zou ik het wel eens zijn, maar het hoeft van mij geen kakelbonte toestand op wedstrijd te worden (denkt aan mensen die ineens in knalroze willen rijden :o )

Vind ik ook hoor :j
Vind het allemaal best dat ze het doen/of niet. Ik blijf gewoon blauw/wit rijden, vind ik er het mooist uitzien op concours. Bruine laarsjes mogen elke dag thuis al.
Zomertenue rij ik overigens ook niet in. Vind ik gewoon niet mooi voor dressuur, die 5 min kan ik wel een jasje aan hoor.. Vind het zieliger voor het paard.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:55

Ik vind bruin op sommige paarden mooier staan dan zwart, dus blij dat ze het (eindelijk) wat versoepelen :D