dobbel schreef:Nou tis maar net hoe het gesteld wordt hoor, vind deze opmerking wat kort door bocht,
Er staan heel wat mensen in de rij om zo`n kans te krijgen, dus vind inderdaad dat je dankbaar moet zijn,
kijk je kan ook zeggen je mag hem rijden, wedstrijden op eigenkosten, maar dat is hier niet aan de orde, alles wordt voor de betaald. nee hoor dankbaarheid, tegewoordig is dat niet meer zo hoog aanwezig bij sommige mensen. wordt ook mij elke keer weer duidelijk.
Het gaat mij niet om dankbaarheid, het gaat mij om 't principe.
En dat, wat ik zei, is gewoon mijn mening.
Ik heb ook geen eigen paard, rijd ook dagelijks het paard van iemand anders die er zelf helemaal geen tijd voor heeft.
Ben er ook echt ontzettend (!!) dankbaar voor en zou het niet willen missen. Maar ik blijf erbij dat wanneer ik of niemand anders er tijd voor zou hebben, de eigenaar (bij wijze van spreke) alleen maar een paard heeft die op stal of in de wei staat te kijken.
Dus in die zin vind ik zeker dat een eigenaar blij mag zijn dat 't paard gereden wordt. Ik heb ooit ergens gereden waar ik ook 'zo dankbaar' moest zijn dat ik kon rijden, maar ik werd letterlijk als een voetveeg behandeld. Nou dan heb ik liever een paard die nog niets gelopen heeft en dat ik zelf het een en ander moet betalen als dat ik nogmaals in zo'n situatie terrecht kom. Dus mijn uitspraken hebben ook grotendeels met mijn eigen ervaringen te maken ja. En ik bedoel dit allemaal niet kwaad naar de TS toe, of naar andere paardeneigenaren, maar ik wil wel even mijn standpunt en mening duidelijk maken
En hiertegenover staat ook altijd dat ik zomaar morgen op stal kan komen en dat het paard niet meer op zijn plekkie staat, omdat de eigenaar het recht heeft (natuurlijk) om het paard te verkopen wanneer hij/zij een goed bod krijgt. (Ik denk wel dat het me van te voren meedegedeeld zal worden, en ik verwacht ook niet dat het paard wat ik nu rijd verkocht wordt.... maar het recht van de eigenaar is er wel, en daar heb ik dan uiteindelijk ook niets over te zeggen vind ik). Dus als je het van deze kant bekijkt is het eigenlijk raar om geld in een paard te steken wat niet van jou is, omdat je in principe uiteindelijk ook niets te zeggen hebt of hebt paard blijft of niet (of misschien raakt de eigenaar wel failliet weten wij veel

).
Maar zo kort door de bocht en ondankbaar ben ik nou ook weer niet, want ik betaal attributen, wedstrijden e.d. allemaal zelf.