Welke A'tjes gaan er vanaf oktober B starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Welke A'tjes gaan er vanaf oktober B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 19:31

Welke A'tjes (2005 paarden) gaan vanaf oktober in de B aan de start?
Mijn paard is nu nét zadelmak, maar ik denk wel dat ik toch maar in het B ga beginnen, aangezien ik voor het L1 tot april moet wachten, en ik vind het wel een fijne ervaring om haar alvast wat mee op pad te nemen.
Ik ben benieuwd wie er nog meer gaan.. ! Knipoog

Anoniem

Re: Welke A'tjes gaan er vanaf oktober B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:46

Geen A-tje maar wel dezelfde jaargang, gaat waarschijnlijk zo rond die tijd, misschien 1 of 2 maandjes later mee op wedstrijd rustig aan, heel af en toe. Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:26

Mijne mag ook mee!
Is al heel de zomer onder het zadel, dus een B proefje zal niet zo`n probleem zijn. De eerste paar keer maak ik gewoon wat voltes extra enzo Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:43

Spannend allemaal..
ik twijfel nog een beetje, of ik in oktober B start, of wacht tot april en in het L1 begin, ik vind het L1 weinig moeilijker dan het B...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:44

mijn plan is om in januari te starten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:38

Ik ga mijn A'tje uit 2005 pas vanaf januari starten.
Wil haar de komende maanden eerst een aantal keren meenemen naar de clublessen om te kijken hoe ze het allemaal doet op vreemd terrein, en bovendien is ze er nog niet klaar voor.
En we hebben alle tijd van de wereld Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:06

Mijn zusje in januarie Pling

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:59

Oktober? Oh, dan mag ik weleens op gaan schieten met zadelmak maken.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:01

haha anne GTI. gewoon de eerste keer gelijk mee op wedstrijd joh.. dan heeft hij gelijk zijn vuurdoop (en nou niet zeuren, doet monty roberts ook Clown Bloos Tong uitsteken )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:51

jolentinus schreef:
haha anne GTI. gewoon de eerste keer gelijk mee op wedstrijd joh.. dan heeft hij gelijk zijn vuurdoop (en nou niet zeuren, doet monty roberts ook Clown Bloos Tong uitsteken )

Clown Ze hebben me weleens op concours de volgende opmerking naar het hoofd geslingerd: "Muj dàh peerd nie eerst zadelmak maken? Dat doet wulle altied wèh"
(was een vierjarige die al L sprong en nog nooit een tuigpaard met een karretje had gezien, paard deed nogal raar)

Haha! Overigens neem ik een paard de eerste keer graag mee naar een groot concours met een boel gedoe. Dan hebben ze in 1x alles gezien en zijn ze nogal overdonderd. Later kijken ze dan nergens meer van op.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:55

haha dus ik had de smilies er niet eens bij hoeven te doen.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 00:20

Lekker verwarrende titel is dit haha, aangezien wij niet bepaald met letterjaren werken maar toch degelijk wedstrijden starten met dus niet KWPNers

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:54

Bren79 schreef:
Lekker verwarrende titel is dit haha, aangezien wij niet bepaald met letterjaren werken maar toch degelijk wedstrijden starten met dus niet KWPNers

die van mij is officieel ook geen A'tje.. maar toch noem ik het een A'tje.. Clown
Juist om het makkelijk te houden.. Tong uitsteken
Die van mij is kruising andalusier x kwpn en heet op papier; Mi Caro Mexx, maar op wedstrijden gaat ze -A Mi Caro Mexx- heten.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:57

Anne_GTI schreef:
Oktober? Oh, dan mag ik weleens op gaan schieten met zadelmak maken.

Die van mij is nú nét zadelmak, maar nog niet in/door gereden.. dus ik moet zoiezo ook nog beginnen hoor.. maar we beginnen rustig aan. Lachen Maar een paar keer mee nemen op wedstrijden zodra de stap, draf en galop en stuur erop zit, vind ik alvast een hele goede leerschool. Bloos

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:46

Mijn a'tje zal nog niet van start gaan. Moet eerst nog iemand op Clown

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:30

hier nog een a'tjes baasje, ik zit nog steeds te tweifelen tussen oktober en januari om te gaan starten Tong uitsteken

ze is nog niet zo lang onder het zadel en ook nog niet b-klaar dus zal het wel januari worden, ik wil toch niet graag steeds als laatste eindigen Bloos
ik graag de zomer selektie 2009 in het b mee rijden dus hoef me niet te gaan haasten en dan "heel vooruitstrevend" de winter naar het L toe gaan (als alles lukt dan Knipoog )

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:35

Ik ga pas halverwege 2009 officieel starten. Daarvoor wel onderling. Maar in oktober nog niet

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:39

De mijne is geen KWPN, wel een A'tje (uit 2005) Lachen . Ik zou eerst wel, maar aangezien ik nog heel wat springwedstrijden dan in de planning heb vragen we gewoon 1 januari startkaart aan en pikken we wat in de buurt mee Lachen

Anne_GTI schreef:
Clown Ze hebben me weleens op concours de volgende opmerking naar het hoofd geslingerd: "Muj dàh peerd nie eerst zadelmak maken? Dat doet wulle altied wèh"
(was een vierjarige die al L sprong en nog nooit een tuigpaard met een karretje had gezien, paard deed nogal raar)

Ojee Huilen van het lachen Ken wel een aantal tuigpaardenmensen die in staat zijn dat te doen (mijn buurman die ik ook help op cc Zij zijn groot en ik is klein! )
Weet je miss waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:15

Ik ga 'mijn' A-tje pas vanaf april starten, in het L1. Is nu ook pas net paar weekjes zadelmak.

Zou graag al wat eerder weggaan om ervaring op te doen maar helaas mag ik zelf geen B meer starten. Denk wel wat jonge paardenwedstrijden langs te gaan.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 13:12

Ik twijfel tussen B en L1 haike..
Ik vind het L1 niet veel moeilijker dan het B, maar het wachten tot april vind ook ik te lang.

Ik denk dat het januari B wordt.. en dan inderdaad wat selecties mee lopen, als ze lekker loopt. Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:22

Voor een drie jarige vind ik het verschil tussen de B en L1 wel best groot.
Mijn A tje kan nu denk ik wel een net B proefje lopen. Maar wijken, daar ben ik nog niet aan begonnen. Recht over de middellijn lopen zit er ook nog niet op. Heb zelfs nog nooit bij A afgewend Nagelbijten / Gniffelen
De B is veel vrijblijvender.
Ben het wel met je eens dat als ze eenmaal lekker lopen, dat de L dan ook niet zo veel meer voorsteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:34

Waarom niet rustig in de B beginnen Mexxuna? Mag vanaf april dan toch evt versneld promoveren.

Ik kan nu nog absoluut geen B proef rijden met AQ, niet eens een bixie denk ik Knipoog Maar is ook echt pas net zadelmak, en leert elke dag dus komt vast wel goed! Tong uitsteken

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 14:38

Omdat ik een zéér kijkerig diertje heb wat eigenlijk best wel bezig gehouden moet worden.
In het B vind ik teveel saaie voltes en rechte lijnen...

Vorig jaar heb ik B gestart met een toen 3 jarige, en vond het ook veel te saai, en was veel te kijkerig hierdoor.
In het L1 kon hij mooi zijn aandacht erbij houden, en het was fijn dat de onderdelen wat sneller op elkaar kwamen.

btw als je die van mij je been naar iets naar achteren legt wijkt ze er meteen netjes voor.. erg gevoelig.
Maar dan zal ik toch moeten wachten tot volgend jaar zomer, als ik L1 ga starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:39

Mexxuna schreef:
Omdat ik een zéér kijkerig diertje heb wat eigenlijk best wel bezig gehouden moet worden.
In het B vind ik teveel saaie voltes en rechte lijnen...

De L1 is ook nog niet zo spannend hoor Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 16:15

Nee, dat vind ik dus ook, ik vind het niet veel moeilijker dan de B, maar ze moeten wel wat meer opletten vind ik, stukje wijken, wat meer tempowisselingen.
Ik vind tot het Z1 niet spannend.. Knipoog