Kür op muziek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 14:25

Een kür op muziek vind ik altijd prachtig om te zien en zou zoiets natuurlijk ook graag zelf eens rijden. In mijn beleving is dit alleen voor de hogere klasses weg gelegd, maar kun je eigenlijk ook een kür op muziek rijden in de klasse M1 (als dat vanuit de organiserende vereniging kan).

Zoja hoe komen jullie aan je kür? Kant-en-klaar of speciaal laten maken?

Mexxuna

Re: Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:07

Ja volgens mij volgend weekend al zelfs bij Argonaut in den goubergh.
Ik heb weleens bij de pony's in het L1 een kur gereden, en nog prijs ook. Is inderdaad héél gaaf om te doen.
Als bij mij het complete plaatje wat meer bevestigd is ga ik het zeker nog eens doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 21:08

Ik heb Argonaut al gemaild, lijkt me echt heel gaaf om eens te doen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:22

er is idd al vanaf de klasse L hier en daar een wedstrijd met kur erbij. hier in de regio is dat idd argonaut.
ik start ook bij argonaut kur, maar dat wist je vast al Tong uitsteken

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:12

Zaterdag in Maarssen kan je M kür starten, en volgens mij ook 20 september in Breukelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:54

Volgens mij kan dat vanaf de L1 Ja
Succes!

Mocht je kurmuziek nodig hebben Schijnheilig

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 15:22

bizzybijtje schreef:
Volgens mij kan dat vanaf de L1 Ja
Succes!

Mocht je kurmuziek nodig hebben Schijnheilig

Ik heb nu een kant en klare kur besteld omdat ik volgend weekend al iets moet hebben, maar zal de volgende keer zeker aan je denken!
Stuur je vanavond even een pb!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:25

Ik vind het persoonlijk pas leuk om een kur te starten, als je de wissels e.d. beheerst, en galopappuymenten.
Ik moet zeggen dat ik een L1 kur echt geen fluit aan vind.. hihi...

dat is ook de reden dat ik zelf nog even wacht met een kur, je moet je eigen goed voor bereiden vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:25

Mexxuna schreef:
Ik vind het persoonlijk pas leuk om een kur te starten, als je de wissels e.d. beheerst, en galopappuymenten.

dat is ook de reden dat ik zelf nog even wacht met een kur, je moet je eigen goed voor bereiden vind ik.

Je kan er vast wat van maken als je mooie muziek combineert met veel figuren, wijken, middendraf etc. Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:28

Ja daar heb je wel gelijk in ja.. Lachen
Maar in mijn ponytijd vond ik het wel leuk, dan ben je jong, en denk je nog dat je "anky" bent.. hahaha.. Haha!

Tja.. ooit komt er nog wel een kur van mij, misschien volgend jaar brabantse ruiterdagen.. ! Z2 dan .. Lachen

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:35

Mexxuna schreef:

ik heb ook altijd zoiets gehad van.. geen kur voor mij in het L of M.. kur is echt voor het Z..
maar ben wel van gedachte verandert, want wil toch erg graag een keer een kur gereden hebben, en wie weet haal ik het Z niet eens.. Knipoog
niet iedereen kan in het Z komen, dus vind ik het achteraf gezien zo wel een mooie oplossing.. Ja

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 21:42

Mexxuna schreef:

Nounou Laurie je komt nou wel een beetje denigrerend over hoor...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:53

Eertjuh! Je hebt volgens mij al tot 2 x toe bijna in het Z gezeten gekkie.. Tong uitsteken
Jij gaat echt nog wel Z-en.. als t niet hoger is!! Haha! Knipoog
En ja.. ik heb dat ook, kur voor 't Z2 of hoger..
zelfs toen ik naar de kur-en op de br.ruiterdagen keek, dacht ik; nou als ik er zo bij moest rijden.. dan maar geen kur.. Tong uitsteken

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:01

het is maar of kadans het kan eej Knipoog
de oefeningen kan hij op z'n dooie gemak, maar moet aan pootje denken eej..
vind het wel goed zo dat ik een kur kan rijden in het M, heb ik dat in ieder geval al gedaan Ja

heb er rete veel zin in Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:06

eertjuh22 schreef:
het is maar of kadans het kan eej Knipoog
de oefeningen kan hij op z'n dooie gemak, maar moet aan pootje denken eej..
vind het wel goed zo dat ik een kur kan rijden in het M, heb ik dat in ieder geval al gedaan Ja

heb er rete veel zin in Haha!

Heb jij toen ook niet mee gereden op R'hof ooit bij de pony's een kur??
Ja ik kom (als t uitkomt) zeker kijken.. maar moet er zelf ook 2 starten.. zaterdag en zondag.. Lachen

En charaz; je hoeft je niet aangevallen te voelen, want het is niets tegenover jou hoor!
maar meer mijn mening over een kur, en dat ik denk dat daarom zo weinig rijverenigingen dit organiseren.
Wees eerlijk, een goeie mooie kur wordt vaak pas weggezet vanaf het Z2.. Lachen Bloos

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:20

dan heb je onze kur nog niet gezien.. Knipoog Nagelbijten / Gniffelen
ik heb nooit geer kur gereden Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:39

Mexxuna schreef:
Eertjuh! Je hebt volgens mij al tot 2 x toe bijna in het Z gezeten gekkie.. Tong uitsteken
Jij gaat echt nog wel Z-en.. als t niet hoger is!! Haha! Knipoog
En ja.. ik heb dat ook, kur voor 't Z2 of hoger..
zelfs toen ik naar de kur-en op de br.ruiterdagen keek, dacht ik; nou als ik er zo bij moest rijden.. dan maar geen kur.. Tong uitsteken

Eerlijk gezegd voel ik me eigenlijk wel een beetje aangevallen, weet ook wel dat ik heus geen perfecte kür neer ga zetten, maar ik vind het gewoon heel leuk om het eens mee te doen.

In mijn gedachten is de kür ook voor t Z, maar goed, ik vind het heel leuk dat Argonaut t organiseerd en als je dan de kans hebt om eens mee te doen. Dan doe ik dat, niet omdat ik geweldig rijd en me daar een kür neer ga zetten waar je u tegen zegt, maar omdat ik het prachtig vind.

Misschien kom ik wel nooit in het Z, misschien valt mn pony morgen dood in de wei neer, je weet het niet.

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:28

in deurne zijn ook cursussen waar je kan leren om zelf een kur samen te stellen (vast ook wel op andere plekken) maar ik weet het van deurne omdat ik daar ook zit Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:04

Rijd esther ook een kur erica?
Wel leuk, ik kom zekers kijken..
Heb wel er wel zin in.. ga even kijken of er starttijden op staan..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:32

De starttijden staan er helaas nog niet op, denk dat Esther hard aan het puzzelen is haha.

Heb net geoefend maar t viel me nog tegen om alles precies netjes op de muziek uit te laten komen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:48

geen idee of esther ook kur start.. Clown

ook ik vandaag flink aan het oefenen en puzzelen en plakken geweest.. heb al de intro en stap en draf en 1 stuk galop in elkaar geplakt.. morgen even de rest van de proef kijken of die past Haha!
hetvalt idd wel wa tegen om alles precies mooi passend te krijgen, maar heb nu al bijna heel de dag die muziek op staan om precies de uitschieters te vinden en muziekje uit m'n hoofd te kennen..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:57

Haha eertjuh.. zie t al voor me...
** muziek in woonkamer, eertjuh lekker op de bank - komt mooi stukje--eer springt overeind: TRAVERS!!! Haha! **

Haha... Haha!
Dus als jij een mooie kur heb, ga je hem voor mij ook maken volgend jaar eertjuh?? Haha! Knipoog

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:06

Mijn zusje heeft zelf een kur inelkaar gezet (L kur, haar Tinker is maar L1 en aangezien ze puur voor de lol nog met haar wedstrijden rijdt, rijdt ze nu de kur op muziek)
En hiervoor heb ik de muziek in elkaar gezet.
Ze heeft met boekje (de getekende bak) en de oefeningen op een rij gezet en zo heeft ze de kur eerst op papier gezet, gereden, aangepast en toen opgenomen op video en daarop de muziek gemaakt. En dacht dat ik hiervoor 6 muziekstukken heb gebruikt, selectie uit een hele lijst muziek die ik nog van de voltige had. Gekeken naar het tempo van de pony, ritme en zo de muziek geselecteerd.
Ze heeft vorig jaar in emmen deelgenomen en dit jaar in Sneek en ze gaat nog naar emmen. Ze heeft in emmen en sneek de 1e prijs gewonnen (let wel, bij de pony's dus bijna geen tegenstand, maar toch een prestatie voor onze L1+1 Tinker Knipoog ). Ze is echter dit jaar 18 geworden en wil volgend jaar toch nog een kur rijden in emmen (als het weer wordt uitgeschreven) en dan een poging wagen met haar paard. Dit jaar durft ze nog niet omdat dit zijn 1e buitenseizoen was Knipoog .
Alleen jammer dat het zo weinig wordt uitgeschreven. Het is namelijk wel veel getrain en je moet de muziek echt uit je hoofd kennen, mocht er opeens iets anders gaan tijdens de wedstrijd dan thuis Schijnheilig mijn zusje heeft in Sneek ook moeten improviseren omdat het daar zo heet was en de Tinker dacht van: ja ik ga niet harder lopen dan nodig en hierdoor was de kur anders dan thuis om de muziek kloppend te houden Vork

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:06

heb em kei hard op staan.. rij hem in gedachte al rond hoor *LOL*
we springen op voor de uitgestrekte draf en galop eej Tong uitsteken

ik heb nu de oude muziek van mijn zus gepakt.. (die heb je wel eens gezien denk ik toch? mocht ik ook nog keer een nieuwe willen helpt een oud klasgenoot van mij mij met de muziek Haha! die zit in een band enzo en kan muziekjes aan elkaar plakken enzo.. Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:12

Leuk eri!
Tof dat je er zo fanatiek aan werkt! haha.. zou t wel willen zien.. eri in uitgestrekte draf door de kamer.. haha ! Haha!
Ik zie je zondag (?) of zijn de kuren op 1 dag??