Hoe lang duurt de aanvraag van je startkaart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssy

Hoe lang duurt de aanvraag van je startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 12:56

Ik ga binnenkort eindelijk starten met een vriendin van mij. Hoe lang durt het tegenwoordig voordat je de startkaart hebt liggen? Want als dit 2 maanden of langer duurt heeft het voor ons weinig zin om 'em nu aan te vragen i.p.v. in Oktober (het kost dan de helft Knipoog ).

Hoe lang duurde het bij jullie?

MarchaL

Re: Hoe lang duurt de aanvraag van je startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:59

Bij mij duurde het goed 2,5 week voor ik de startkaart binnen had. Ik moet zeggen dat er bij mij wel wat haast bij zat en ik er dus wel een keertje achteraan gebeld heb. Het was iig snel geregeld! Ik geloof dat het KNHS er standaard minimaal zo'n 3 weken over doet.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:11

Bij mij heeft het 3 tot 4 weken geduurd. Valt wel mee dus.

Bianca_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:16

Ik heb 4 juli de aanvraag voor de startkaart op de bus gedaan en ik hoorde vandaag van de KNHS dat ik hem deze week krijg.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:17

Er staat zo'n 4 tot 5 weken voor. Het is nu wel vakantietijd, dus het kan misschien een weekje langer duren.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:55

Als je hem nu aanvraagt, kun je dat voor oktober doen!!! Dat is en goedkoper en je weet dan ook zeker dat je hem hebt!!!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 15:02

@_PSM_: ja klopt waren we in eerste instantie ook van plan. Maar aangezien dat het best goed gaat en het maar 20
euro scheelt (dat je met plezier er weer uit haalt, lijkt me Knipoog ) en er leuke competities aankomen willen we het toch eigenlijk z.s.m.. Ik moet wachten tot degen die dat regelt bij ons op de vereniging terug is van vakantie en dan gaat het de bus op. Maar als ik dat ding pas in september krijg is het wel weggegooit geld!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:15

nee hoor, als het langer dan 3 weken duurt dan is het zo dat je blanco coupons aan mag vragen dacht ik...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:20

Klopt, maar volgens mij mag je pas na 4 of 5 weken blanco's aanvragen, dit staat op de site van de KNHS. Dan kan je toch starten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:42

Bij mijn pony heeft het drie maanden geduurt, en vorig jaar heb ik die van mijn paard aangevraagd en die lag binnen twee weken op de stoep. Die van mijn paard was best snel dus.

RMistral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:18

Ik wacht nu al 5, bijna 6 week op de startkaart maar hij is er nog niet. Hoe gaat dat met blanco startcoupons, krijg je die gewoon vanwege de lange wachttijd of zijn die echt weer zo duur?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:23

Marieke_K schreef:
Klopt, maar volgens mij mag je pas na 4 of 5 weken blanco's aanvragen, dit staat op de site van de KNHS. Dan kan je toch starten.

Mij werd verteld dat je direct na je aanvraag met een blanco coupon kunt starten. Zolang de aanvraag maar binnen is bij het KNHS is er niets aan de hand. Een evt. combinatienummer is helemaal mooi, bij mij konden ze dit na een week al geven. Uiteindelijk hoefde ik echter niet met een blanco te starten omdat ik mijn kaart toch nog op tijd binnen had.

TS; Als je wilt overwegen om met een blanco coupon te starten kun je het beste even naar het KNHS bellen, zij vertellen het je zo Lachen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:24

Zodra je aangevraagd heb mag je met blanco coupons starten ( let op, á €16.50 per stuk..!) Als je na 4 weken nog geen startkaart binnen hebt, maar je hebt al wel een wedstrijd gepland, moet de knhs je blanco coupons geven.
Ik had `em na 3 en halve week binnen..

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:25

In de regel duurt het ongeveer 3 weken, (ben zelf wedstrijdsecretariaat van onze vereniging) en vraag vaker startkaarten aan, nu in de vakantietijd kan het iets langer duren, duurt het je te lang gewoon naar de KNHS bellen, ze zeggen je dan hoe ver ze zijn met je startkaart.
De laatste startkaart heb ik 6 juli aangevraagd en komt morgen of overmorgen bij me binnen vlgs de KNHS.
Op de site van de KNHS kan je ook zien tot hoever de startkaarten verwerkt zijn, zal even kijken, moment

EDIT: gevonden zie http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=160& ... pCatID=215
Laatst bijgewerkt door monique4 op 30-07-08 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:26

RMistral schreef:
Ik wacht nu al 5, bijna 6 week op de startkaart maar hij is er nog niet. Hoe gaat dat met blanco startcoupons, krijg je die gewoon vanwege de lange wachttijd of zijn die echt weer zo duur?

Ik wou precies hetzelfde zeggen als Inge, volgens mij werkt het idd op die manier. Dit valt trouwens terug te lezen op de site, anders kun je ook altijd even bellen Knipoog

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:26

RMistral schreef:

Ik heb de knhs toen gemaild, toen het * na mijn idee te lang duurde en ik dacht recht te hebben op gratis coupons.. * kreeg ik als antwoord dat de knhs 4 weken de tijd heeft..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:33

Marieke_K schreef:
Er staat zo'n 4 tot 5 weken voor. Het is nu wel vakantietijd, dus het kan misschien een weekje langer duren.

Voorzover ik weet 2/3 weken.

Ufsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:38

Bij mij duurde het ook zo'n 3 weken, valt best mee dus

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:35

Zoo een hoop handige tips! Dankjewel allemaal. Degene die het via onze vereniging regelt is maandag terug van vakantie. Maar zou ik dus een wedstrijd nog willen rijden kan ik altijd nog een blanco aanvragen Lachen

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:59

bij mij heeft het 5 maanden geduurt! omdat er op zijn paspoort stond dat die hengst was en dat was niet zo. en dat vonden ze allemaal erg enzo en toen hadden ze niks laten weten en normaal geloof ik zeker 6 weken groejts eef

Shet4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:04

Ik heb vanmiddag gebeld met de KNHS, op het moment duurt het 2 tot 3 weken.
Wel mag je inderdaad vanaf het moment van aanvragen op blanco coupons starten,
deze kosten alleen wel ca. €17,- per stuk.
Als je echt haast hebt kan je ook een spoedaanvraag doen, dit kost €57,- extra.
Dan heb je je startkaart + coupons volgende week in huis.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:17

ik heb die van m aangevraagd op 3 of 4 juli en toen zeiden ze dat t 2 tot 3 weken duurde dus ik ingeschreven voor een wedstrijd (die helaas door de regen is afgelast) was mn startkaart niet optijd binnen dus ik gebelt op dinsdag (dit is ook DE dag waarop ze kunnen vertellen hoever ze zijn) en toen zei ze dat hij er nog niet doorheen was en toen gaf ik aan dat t bijna 3 weken geleden was en ik al had ingeschreven en toen gaf ze als antwoord dan is er iets Niet goed gegaan maar als je vanmiddag alles nogmaals aloes faxt stuur ik je Morgen kostenloos blanco coupons op. Die heb ik idd de volgende dag ontvangen echt in 1 woord SUPER service.
Nu kreeg ik vandaag een mailtje van onze rijvereniging dat mn startkaart binnen was.
Veel succes ermee!

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:34

Bij mij heeft het ong. anderhalve maand (!) geduurt voordat ik 'm kreeg. Toen hadden ze mijn pony ook nog als paard ingeschreven (1.43m is toch écht nog een pony) en toen kon ik nog niet starten! Al met al heeft het drie maanden geduurt voordat we konden starten.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:11

Ik had 'm na twee weken, maar als je even belt, heb je 'm binnen twee dagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:16

binnen 3 weken, en heerlijk thuis op de mat in plaats van bij de rijverening!