Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mystique94 schreef:in Artikel 32.4 van het algemene wedstrijd reglement staat het volgende
In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing wordt voor het deelnemen met
een hengst alleen een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12
jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of
is geweest in de discipline Dressuur klasse L2.
Verder staat hier niet bij in welke klasse hij dan moet starten.
maar net als al eerder gezegt is mag je pas als je M1+1 bent een paard in het L1 uitbrengen.
Sammie schreef:Gezien het verhaal van ts, dat ruiter eerst een ander paard naar het L2 +1 moet rijden, lijkt mij duidelijk dat ruiter nooit m1 is geweest. Waarom eerst een ander paard lenen, dan?
Dus nee, ruiter is nooit M1 geweest dus nee hij mag niet gelijk in het L1 beginnen, tenzij paard L1 is geweest. Dat is hij niet, dus de gezamelijke hoogste stand is b (L2 ruiter, ongeklasseerd paard). KNHS stuurt brief, je moet starten in de B. weg centjes en welkom boete bij herhaling
Is ook in de regelementen op te zoeken
Urielle schreef:Maar zoals ik begrijp is het paard in Duitsland al wel gestart. Als het paard in een klasse is gestart die vergelijkbaar is aan het Nederlandse L1 (de klasse A is dat denk ik) dan kunnen ze dat met een bewijs van de bond aantonen en zal hij normaal gesproken wel L1 mogen starten. Maar dat moet dus wel bewezen worden en als de combi L-klaar is zitten ze toch binnen no time in het L1
maar knhs let gelukkig wel goed op, want anders gaat iedereen lekker een klasse hoger starten en een winstpunt halen, lijkt me toch niet helemaal de bedoeling
FriesWytske schreef:Je moet pas L1 starten als je 2 paarden in de Z hebt gereden.
zoepahhpaula schreef:volgens mij is het tegenwoordig nog maar 1 paard Z+ winst en je mag geen B meer starten..?