Paard niet geklasseerd, toch L1 starten, zonder problemen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_vv

Paard niet geklasseerd, toch L1 starten, zonder problemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 10:52

Ik heb een vraag. Ik ken iemand die zijn hengst niet mag starten en daarom eerst een ander paard naar het L2+1 rijdt. Als het zo ver is en hij mag zijn hengst meenemen, kan hij dan L1 starten? Ik weet dat het in de reglementen staat dat het niet is toegestaan als je zelf al L1 bent geweest en het paard niet geklasseerd is, dat je gewoon B moet starten.

Maar als hij zich opgeeft voor het L1 en hij start en behaald een winstpunt en daarna ziet het KNHS dan het paard nooit geklasseerd is, wordt het dan B+1 of blijft het L1+1 omdat hij daar de punten voor heeft gehaald? Ik was er wel benieuwd naar, want moest hij zijn hengst uit Duitsland of iets dergelijks hebben en is daar geklasseerd op een bepaald niveau, hoe wil het KNHS er dan achter komen?

Ik ben benieuwd of iemand mij antwoord kan geven!

Urielle

Re: Paard niet geklasseerd, toch L1 starten, zonder problemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:55

Als hij M1+1 is geweest, mag hij in het L1 beginnen.
Anders wordt hij teruggezet naar de B en is alle behaalde winstpunten kwijt (kan er ook een boete voor krijgen geloof ik)

Als het paard in Duitsland al gelopen heeft, kan dat doorgegeven worden. Met bewijs van de Duitse bond proberen ze dan een gelijkwaardig niveau te zoeken.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:41

KNHS is er pretty strikt mee...
Vriendin van mij starte met haar pony L1 omdat bij de verkoop gezegt was dat de pony L1+winst had gelopen en omdat ze zelf ook al L1 was geweest.
Bleek niet zo te zijn, brief van KNHS, verhaal uitgelegd (ze had inmiddels ook al 3/4 wp's) en ze mocht L1 blijven rijden.
Maar zo zal het niet altijd gaan, was echt een uitzondering.

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:11

Je moet dan inderdaad M1+1 zijn anders moet je gewoon in de B beginnen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:14

als de ruiter M1 +1 is gewest mag de ruiter met een ongeklasseerd paard L1 starten.
Anders de hoogst gezamelijke klasse.
Als je hoger start dan dat je mag, vervallen alle winstpunten en moet je starten in de klasse waar je dat behoort te doen, waar je dan gewoon met 0 wp's begint.

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:17

in Artikel 32.4 van het algemene wedstrijd reglement staat het volgende

In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing wordt voor het deelnemen met
een hengst alleen een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12
jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of
is geweest in de discipline Dressuur klasse L2.

Verder staat hier niet bij in welke klasse hij dan moet starten.
maar net als al eerder gezegt is mag je pas als je M1+1 bent een paard in het L1 uitbrengen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:40

Gezien het verhaal van ts, dat ruiter eerst een ander paard naar het L2 +1 moet rijden, lijkt mij duidelijk dat ruiter nooit m1 is geweest. Waarom eerst een ander paard lenen, dan?

Dus nee, ruiter is nooit M1 geweest dus nee hij mag niet gelijk in het L1 beginnen, tenzij paard L1 is geweest. Dat is hij niet, dus de gezamelijke hoogste stand is b (L2 ruiter, ongeklasseerd paard). KNHS stuurt brief, je moet starten in de B. weg centjes en welkom boete bij herhaling Clown

Is ook in de regelementen op te zoeken Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:57

Maar zoals ik begrijp is het paard in Duitsland al wel gestart. Als het paard in een klasse is gestart die vergelijkbaar is aan het Nederlandse L1 (de klasse A is dat denk ik) dan kunnen ze dat met een bewijs van de bond aantonen en zal hij normaal gesproken wel L1 mogen starten. Maar dat moet dus wel bewezen worden en als de combi L-klaar is zitten ze toch binnen no time in het L1 Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:01

Zo kippig Huilen van het lachen

Nou dan zou het idd kunnen L1 óf L2.

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 07:09

Bedankt voor de reacties!!

Mystique94 schreef:
in Artikel 32.4 van het algemene wedstrijd reglement staat het volgende

In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing wordt voor het deelnemen met
een hengst alleen een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12
jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of
is geweest in de discipline Dressuur klasse L2.

Verder staat hier niet bij in welke klasse hij dan moet starten.
maar net als al eerder gezegt is mag je pas als je M1+1 bent een paard in het L1 uitbrengen.

Bedankt voor het opzoeken en je reactie, maar ik heb het gevonden in het 'dressuur reglement' in plaats van het 'algemene wedstrijd reglement'.

Sammie schreef:
Gezien het verhaal van ts, dat ruiter eerst een ander paard naar het L2 +1 moet rijden, lijkt mij duidelijk dat ruiter nooit m1 is geweest. Waarom eerst een ander paard lenen, dan?

Dus nee, ruiter is nooit M1 geweest dus nee hij mag niet gelijk in het L1 beginnen, tenzij paard L1 is geweest. Dat is hij niet, dus de gezamelijke hoogste stand is b (L2 ruiter, ongeklasseerd paard). KNHS stuurt brief, je moet starten in de B. weg centjes en welkom boete bij herhaling Clown

Is ook in de regelementen op te zoeken Haha!

Bedankt voor je reactie. Nee de ruiter is nooit M1+1 geweest. Nou hij leent een paard omdat hij dus niet geklasseerd is, en daarom geen hengst mag starten. Vandaar eerst met een ander paard naar het L2+1. Als hij daarna zijn hengst mag starten, dan was hij dus benieuwd of hij ook zonder problemen, zomaar L1 mocht starten ,maar het is duidelijk dat het niet mag.

Urielle schreef:
Maar zoals ik begrijp is het paard in Duitsland al wel gestart. Als het paard in een klasse is gestart die vergelijkbaar is aan het Nederlandse L1 (de klasse A is dat denk ik) dan kunnen ze dat met een bewijs van de bond aantonen en zal hij normaal gesproken wel L1 mogen starten. Maar dat moet dus wel bewezen worden en als de combi L-klaar is zitten ze toch binnen no time in het L1 Knipoog

Oke, goed om te weten! Maar het paard is niet in Duitsland gestart hoor, maar ik bedoelde, 'als' hij in Duitsland was gestart/is uitgebracht, dan was ik benieuwd hoe het dan zat. Maar weet ik het nu!

_Whiskaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:23

Hij moet B starten. En als hij toch L1 start zou hij wel een waarschuwing krijgen maar als hij dan een winstpunt heeft gehaald wordt dat niet vanzelf B +1 want hij heeft immers die proef nooit gereden..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:53

mmm lekker duidelijk verhaal Knipoog maar knhs let gelukkig wel goed op, want anders gaat iedereen lekker een klasse hoger starten en een winstpunt halen, lijkt me toch niet helemaal de bedoeling Haha!

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:45

Ik wist niet dat als je M1 +winst bent dat je dan een ongeklasseerd paard L1 mag starten.. Weet ik dat ook weer...
Ik meende altijd Z1 +winst..
Maar als hij verstandig is start hij gewoon B anders is het weggegooide tijd en geld, Want zodra ze erachter komen kan hij gewoon in de B beginnen..

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:53

Oke, bedankt voor jullie reacties Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:12

Maar welke klasse heeft de ruiter dan wel gereden?

Anders zxal hij gewoon, net als iedere andere starter, gewoon met zijn leenpaard 10 pt in de B, L1 moeten halen.

Dan speelt dit allemaal pas volgend jaar, want zo gemakkelijk is het allemaal niet.

Waarom wil hij dan eigenlijk die hengst meteen L1 starten? Als hij zelf geen tot weinig ervaring heeft lijkt me dat niet verstandig.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:04

@ mvjk:: als je Z1 + winst bent MOET je in het L1 starten, als je M1+ winst bent heb je de keuze tussen het B en L1 ( tenzij het paard ook al hoger gestart is, dan is het hoogst gezamelijke klasse)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:08

Je moet pas L1 starten als je 2 paarden in de Z hebt gereden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:24

FriesWytske schreef:
Je moet pas L1 starten als je 2 paarden in de Z hebt gereden.

Volgens mij is de regel andersom, je mag geen B meer starten als je 2 keer Z bent geweest.
En vanaf de L1 het je dan het recht om versneld te promoveren.

Maar je mag dus ook gewoon in de M of zelfs het Z beginnen met een nieuw paard.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:37

Ze dachten eerst dat ik nog maar 8 wpen had toen had ik er 11, ik kreeg meteen een brief thuis met een heel verhaal.
Gelukkig bewaard mijn moeder al mijn coupons en konden we het bewijzen, anders hadden we niks.

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:49

volgens mij is het tegenwoordig nog maar 1 paard Z+ winst en je mag geen B meer starten..?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:55

ja dat dacht ik ook!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:03

hebben ze mij ook wijs gemaakt..
en als je nog een paard Z1 + winst hebt gereden..
Mag je met het volgende ongeklasseerde paard..
starten waar je zin in hebt..
dat heet.... L tm dat wat je maximaal was...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:23

zoepahhpaula schreef:
volgens mij is het tegenwoordig nog maar 1 paard Z+ winst en je mag geen B meer starten..?

en dat klopt niet. 2 * Z1 + winst en je mag geen B meer starten, wel alles t/m Z1 (met een ongeklasseerd paard), 1 * Z1 + winst is kiezen tussen B of L1. Staat gewoon in het dressuurreglement Pling

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:28

wel raar dat je dat ook al met M1 + winst hebt dan!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:32

@ Lielle je had gelijk, het is als je Z2 bent gestart dat dat niet meer mag.

Hier het regelemnt:
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z2 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2, Z1 of Z2 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.