Amazone start onder de naam van een ander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Amazone start onder de naam van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:45

Wat ik van het weekend toch mee heb gemaakt...

Kwam een meisje het losrijterrein op met een overigens prachtige pony, nette combinatie. Ik herkende haar meteen omdat haar ouders een manege hebben en ze bij ons weleens voor een pony is wezen kijken.
Met aanmelden dacht ik al te verstaan dat ze een andere naam zei, even gechecked en op de startlijst gekeken idd een andere naam. Later startte ze nog onder haar eigen naam op haar eigen pony.

Ik heb dit gister gemeld bij de rijvereniging, maar wat moeten ze hier verder mee? Controleren kunnen ze het niet meer.

nathalie_v

Re: Amazone start onder de naam van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:48

ben wel eens benieuwd... ik ken inderdaat ook iemand die dat ook heeft gedaan... ik volg dit even Knipoog

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:54

Ik heb het er eens over gehad met de eigenaresse van het paard dat ik rij. Zij zei toen ook al 'ach je kan zo een keer een proefje onder mijn naam rijden' we heten allebei Jeanine, dat scheelt Knipoog maar ik zou het lef er niet voor hebben Vork Ik denk dat ze er uiteindelijk niks meer aan kunnen doen. Bewijzen kunnen ze het immers niet!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:58

Op schrift zetten en naar de KNHS sturen! Zijn ze nou helemaal gek geworden! Als je rijvereniging ook maar een beetje verstand heeft, kaarten ze dit direct aan bij de KNHS, compleet met persoonsgegevens erbij, dit is een zaak voor de tuchtcommissie!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:00

Pff...moeilijk. Te bewijzen is het idd niet, tenzij er een fotograaf bij was, dan kan je laten zien dat het om iemand anders gaat.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:01

daffodil schreef:
Op schrift zetten en naar de KNHS sturen! Zijn ze nou helemaal gek geworden! Als je rijvereniging ook maar een beetje verstand heeft, kaarten ze dit direct aan bij de KNHS, compleet met persoonsgegevens erbij, dit is een zaak voor de tuchtcommissie!

Eens maar hoe wou je dat bewijzen? Ze hebben het immers niet zelf gezien..dit is van horen zeggen (ik geloof wel dat het echt zo is) maar het is het woord van de TS tegen dat van het meisje!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:01

Op dat moment gewoon naar het secretariaat gaan is het beste. Denk dat ze nu weinig kunnen doen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 14:07

Het meisje is rijd overigens nog maar bij de pony's en het zal vast niet haar idee zijn. Denk eerder dat van haar vader incl. bijbehorende grote mond.

De organiserende vereniging zou contact met hem opnemen, hoop dat ze ervan schrikken dat iemand ze door heeft en het niet meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:08

Hopelijk gaan ze erachteraan, vind dit behoorlijk asociaal

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:10

Ze zouden aan mij echt een slechte hebben.....ik zou zoeken naar de volgende vermelding op de startlijst, contact opnemen met de vereniging en identiteitscontrole vragen! Dit soort mensen is wel zo rot bezig, dat moet gewoon gestopt worden, vind het ook echt te grof voor woorden.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:12

Toevallig maakte ik gisteren die grap nog, of bij mij Z debuut mijn instructrice niet even op mijn paard kon gaan zitten ipv ikzelf. Mijn instructrice zou waarschijnlijk meteen herkend worden hier in de regio, maar met ' onbekende ruiters' kun je het zo doen volgens mij. Eigenlijk heel vreemd, paard moet zich wel soms identificeren en de ruiter niet.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:19

De vriendin van mijn broer heeft precies hetzelfde meegemaakt met haar vorige paard. Ze reed er L2 mee toen ze stopte met het rijden van dat paard bij die mensen. Binnen een aantal weken zat er een ander meisje op, want ze wilden hem verkopen.

Per toeval kwam ze erachter dat de nieuwe amazone met het paard een keer M1 is gestart op een wedstrijd (uiteraard waar geen bekenden kwamen), op haar naam dus! Maarja... bewijs maar eens dat jij dat niet bent geweest, maar een ander.

Ze heeft een brief naar de KNHS gestuurd en daarna nog gebeld. Wat kreeg ze als antwoord: ze had zelf de verantwoordelijkheid over de startcoupons en niemand van de organisatie van die wedstrijd kon vertellen of ze het wel of niet was. De eigenaresse gaf zelf de wedstrijden op en hield alle wedstrijddocumenten bij.
Kortom: heb je geen bewijs? Dan wordt er niets mee gedaan.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:26

Ach, ik had een tante (gelukkig nu gescheiden van m'n oom) wie persee Z wilde starten. Haar instructrice was ook jurylid. Tante kwam gewoon niet aan genoeg punten om winst te rijden bij andere jury's, eerlijk gezegd was het amper haalbaar voor d'r paard, was gewoon niet voldoende voor elkaar. Paard was ook niet helemaal zuiver qua gangen. Elke keer scoorde ze behoorlijk laag, niet eens in de buurt van een winstpunt om er genoeg bij elkaar te krijgen om van de M2 naar het Z1 te mogen promoveren. Had d'r op de stal waar ik toen stond al vaak zien starten, werden ook officieele wedstrijden georganiseerd waar tante zwaar onder niveau scoorde. Toen ging ze een paar maal echt ver weg starten en kwam telkens terug met 1e prijs en dikke winstpunten. Stalgenootje vond dat erg verdacht en ging op internet kijken waar ze gestart had die dag en welke jury er gejureerd had. Je raad het al, tante startte gewoon op wedstrijden waar d'r instructrice jureerde, niemand wist dat dat haar instructrice was en viel dus niet op. Lekker uitgekookt, dan kan je trots op jezelf wezen als je zo je punten moet halen hoor.
Heb KNHS gebeld met de vraag wat ertegen te kunnen doen dat dit soort praktijken mogelijk zijn. Antwoord: je kan alleen tijdens de wedstrijden van die betreffende dag beklag doen bij het secetariaat van desbetreffende vereniging. Niets aan te doen dus.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:42

Het is trouwens wel lef hebben om dezelfde dag nog wel onder je eigen naam te starten, gek dat het niemand is opgevallen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 14:47

Fleurtje100 schreef:
Het is trouwens wel lef hebben om dezelfde dag nog wel onder je eigen naam te starten, gek dat het niemand is opgevallen.

Het is een kleine wedstrijd waar meestal veel onbekende starten.

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:00

Als je zoiets signaleert, moet je direct de federatievertegenwoordiger inlichten, en dit niet achteraf melden.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:03

ik denk inderdaad dat je meteen actie had moeten ondernemen. Wij hebben het ook wel eens meegemaakt. Een meisje starten bij mij in de B, een vrij stevig meisje met een zwart paard. Later, in de L2 was de pony ineens een vosje en het meisje een heel iel ding Nagelbijten / Gniffelen en we weten zeker dat dit zo is, kwam ze bijna iedere week tegen Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:04

marmamps schreef:
Als je zoiets signaleert, moet je direct de federatievertegenwoordiger inlichten, en dit niet achteraf melden.

En hoe herken ik die? T was meer achteraf dat toen ze met haar eigen pony reed we zeiden 'zie je ze is het echt'

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:43

Charaz schreef:
marmamps schreef:

En hoe herken ik die? T was meer achteraf dat toen ze met haar eigen pony reed we zeiden 'zie je ze is het echt'

Je kunt naar het secretariaat gaan en daar melden dat je de federatievertegenwoordiger wil spreken, meestal is dit een jurylid.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:44

Oke, dan weet ik dat voor de volgende keer. Denk niet dat ze het nog doen, want de vereniging zou ze erover bellen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:49

Vreemd...je zegt dat ze later ook nog onder haar eigen naam een ander paard start?? En niemand van het bestuur van de vereniging heeft dit in de gaten? Volgende keer het bestuur van de rijvereniging er op atent maken en het probleem is opgelost.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:49

Ze heeft inderdaad ook nog met haar eigen pony gestart, bij dezelfde jury nog wel!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:51

Heeft iedereen een soort van black out gehad die dag?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:53

Tjongejonge zeg, wat mensen al niet doen om een ruiter of paard hoger geklasseerd te krijgen! Diep triest!

Ik heb vorig jaar trouwens ook een keer iemand verdacht van fraude. Ik was schrijfster op een ponyconcours. We hadden in het begin van de ring een jongetje in de ring gehad. Ongeveer 10 deelnemers later stond hij er nog een keer op. Ik zit dat jongetje eens te bekijken en zeg tegen de jury: "eh..... vergis ik me nou of is dat jongetje het laatste uur opeens heel erg gegroeid en heeft hij een andere kleur haar gekregen?". De jury eens kijken: "nou, nu je het zegt, dit lijkt wel een heel ander jongetje!". Zij maar eens voorzichtig bij de jury van de eerste ring gevraagd of het hen ook was opgevallen (je wilt zo'n kind tenslotte ook niet gelijk van z'n pony afsleuren en van fraude beschuldigen, Tong uitsteken ). Toen bleek dat het twee neefjes waren met precies dezelfde voornaam en achternaam! Hmmmmmmm, daar ging ons Sherlock Holmes gevoel! Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:54

Deze wedstrijd heeft 2 ringen en paarden en pony's starten door elkaar.
Paarden ruiters kennen haar wss. zoiezo niet en de normale concoursen start ze hier ook zelden dus kan begrijpen dat de ruiters haar niet kennen.

Van de jury (nouja 1 vd 2) snap ik het ook niet, al is het misschien lastig zien bij iemand met cap op en wist hij het niet zeker.

Organisatie zat binnen en heeft het dus niet gezien zeggen ze.