Prijzen dressuur vs springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Prijzen dressuur vs springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:01

Ik zat me af te vragen waarom de prijzen bij dressuur zo laag zijn vs. de prijzen die bij het springen weggegeven worden.

In de topsport kan ik me er nog wat bij voorstellen omdat springen toegankelijker is voor vreemden en dus meer reclame oplevert.

Maar als je bijv. vandaag naar Etten-Leur kijkt waar de eerste prijs in het L-springen een auto is en de eerste prijs in de L-dressuur 50 Euro dan denk ik wel even Nors opkijken
Naar het basissportspringen komt toch verder ook geen kip kijken behalve vrienden/kennissen/ruiters?

Wat maakt springen dan zo interessant voor sponsors? Of is het gewoon traditie?

moonfish13

Re: Prijzen dressuur vs springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:04

interessant voor sponsors of traditie? niks denk ik.
gewoon te krom voor woorden! Koe

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:09

Snap dat ook nooit zo goed, springen is misschien meer deelnemers in 1 ring.
Maar dan nog, die grote prijsverschillen slaan nergens op, en inschrijfgeld is gelijk. Verward

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:29

Een auto voor doodgewoon L springen????
Djiez. En moet je daar dan ook nog eens 25% kansspelbelasting op betalen Haha!

Ik snap zoiets ook niet zo goed hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:39

Ik merk hier in de omgeving dat springen voor sponsoren inderdaad veel interessanter is, met name als het gaat om een hindernis sponsoren (dat zou bij de dressuur dan een letter moeten zijn Haha! ) of een prijs. Denk dat springen toch meer tot de verbeelding spreekt, vanwege de actie kan ik me indenken dat het voor nietpaardenmensen ook leuker is om naar te kijken Ja

Wij hebben trouwens dit jaar voor het eerst ook prijzengeld in de dressuur en hoorde van de kring dat het erg veel geld is wat we doen, terwijl het niets is vergeleken met het springen!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 08:08

Binnen zou een optie voor de dressuur kunnen zijn om reclameborden aan de kant te bevestigen. Die vallen ook erg in het oog (en komen ook nog eens veel op de foto!). Buiten moet je dan al een terrein met hekken hebben. Of idd bakken onder de letters of onder plantjes.

Ben benieuwd hoe hoog het prijzengeld is bij jullie? Het hoogste wat ik tot nu toe gewonnen heb is 50 Euro.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:16

Misschien omdat er meer springers kunnen springen als dressuurruiters in dezelfde tijd een proef kunnen rijden.
Reken bijvoorbeel 8 minuten voor dressuur en 2 voor springen.
In de tijd dat er 1 persoon een proef kan rijden kunnen er 4 in dezelfde tijd springen.
Misschien is dat de reden wel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:17

Tja het springen bij Blom is altijd nogal een spectakel, dressuur wordt op het terrein erna gepropt.
Wss. is het inschrijfgeld ook duurder als er zulke prijzen worden weggegeven en hebben ze veel sponsors.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:21

Een auto is wel erg extreem dat ben ik hier in de buurt 1 keer tegengekomen en dat bleek een barrel te zijn.

Maar de reden de wwr aandraagt klopt voor een groot gedeelte. Springruiters brengen voor een groot gedeelte hun eigen prijzengeld binnen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 08:22

wwr schreef:
Misschien omdat er meer springers kunnen springen als dressuurruiters in dezelfde tijd een proef kunnen rijden.
Reken bijvoorbeel 8 minuten voor dressuur en 2 voor springen.
In de tijd dat er 1 persoon een proef kan rijden kunnen er 4 in dezelfde tijd springen.
Misschien is dat de reden wel.

Dat zou het voor mij verantwoorden als de prijs bij dressuur 50 Euro was en het springen 200. Maar de verschillen zijn vaak echt een heel stuk groter. Springen is wel eens 200 hoor, maar dan krijg je bij dressuur een bekertje No Cheer

Voor mij komt het echt over alsof dressuur een tweederangs tak van de paardensport is Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 08:24

Charaz schreef:
Wss. is het inschrijfgeld ook duurder als er zulke prijzen worden weggegeven en hebben ze veel sponsors.

Ik begrijp dat het geld niet van de vereniging zelf afkomt Haha!
Blijft staan: waarom zoveel sponsoren voor het springen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:30

Omdat er bij t springen veel meer mensen komen kijken?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:32

Veel evenementen worden in z'n algemeen gesponsord en niet specifiek voor springen of dressuur.
Wat ik nog kan bedenken is dat ze voor het springen meer moeite doen om voldoende deelname te krijgen terwijl de dressuurruiters toch wel komen ongeacht te prijs.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:36

Nee hoor. Bij het springen staan altijd alleen de grooms/ouders te kijken en je concurrenten. En bij dressuur idem.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:41

Scum schreef:
Nee hoor. Bij het springen staan altijd alleen de grooms/ouders te kijken en je concurrenten. En bij dressuur idem.

Nou... heb met jumping Etten Leur toch wel heel wat BMW's en Mercedessen zien staan die toch echt alleen maar kwamen kijken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:46

Waarschijnlijk eigenaren van paarden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:49

En handelaren, die staan er dan ook tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:45

Urielle schreef:
Binnen zou een optie voor de dressuur kunnen zijn om reclameborden aan de kant te bevestigen. Die vallen ook erg in het oog (en komen ook nog eens veel op de foto!). Buiten moet je dan al een terrein met hekken hebben. Of idd bakken onder de letters of onder plantjes.

Ben benieuwd hoe hoog het prijzengeld is bij jullie? Het hoogste wat ik tot nu toe gewonnen heb is 50 Euro.

B Prijzen 22,50 - 17,50 - 15 - 12,50 - 10 + regl. volgprijzen

L1 Prijzen 30,- - 22,50 - 17,50 - 15 - 12,50 + regl. volgprijzen

L2 Prijzen 40,- - 27,50 - 22,50 - 17,50 - 15 + regl. volgprijzen

M1 Prijzen 50,- - 40 - 27,50 - 22,50 - 17,50 + regl. volgprijzen

M2 Prijzen 60,- + 50 + 40 + 30 - 22,50 + regl. volgprijzen

Probleem is bijvoorbeeld dat wij dus echt geen ruimte hebben voor reclameborden en die ongein, zonde want wat jij aangeeft zijn inderdaad leuke opties!

Ik ga er verder ook wel in mee dat dressuur als tweederangs tak gezien wordt om de redenen die ik al eerder aangaf.

Aan dat prijzen geld zit trouwens wel een maar verbonden, waar je dit bij het springen 1x kwijt bent, is het bij de dressuur alweer dubbel (aangezien wij 2 proeven hebben). Misschien dat daardoor de verhoudingen ook scheef lijken te liggen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:49

nou ik heb die auto gister bij blom zien staat die je kon winne maar kan je vertellen dat ik toch wel even nadacht of ik die wel wou winnen.
wel is het zo dat bij springen neller grotere prijzen worden weggegeven. en dres is meestal niet zo spectaculair als dresuur

Estah_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:52

nooit geweten dat de prijzen met springen en dresuur zo verschilden Scheve mond
@ liek_ : is idd jammer dat ze daar geen ruimte voor hebben!
jammer dat dresuur een 2e rangs tak is (of zo word gezien door mensen?)

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:41

zoo een auto voor een gewoon L parcourtje? zo dat is niet niks, ik snap het ook niet waarom het bij springen zo is en bij dressuur maar 50 euro Nors opkijken

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:37

Wat dacht je van het mennen(dressuur en vaardigheid)? Ik rijd Z en mag 'blij' zijn als ik een borstel, hoevenkrabber of met heel veel mazzel een zak voer win. Meestal is het enkel een rozet of een beker.
Het 'beste' wat ik tot nu toe gewonnen heb is een waardebon van 10 euro.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:23

Nou, dat vind ik helemaal belachelijk Dennis! Wat geven ze dan in het B?
Hoe hoog is je inschrijfgeld?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:33

Naast traditie zal het ongetwijfeld ook met de spanning die het springen doorgaans met zich meebrengt te maken hebben. Voor een sponsor is het veel leuker om na een spannende strijd die ook voor een leek goed te volgens is daadwerkelijk de deken op het paard te zien en de ruiter zelf persoonlijk te feliciteren en een ereronde zien rijden.

Anderzijds is het ook zo dat de gemiddelde springruiter voor een bekertje zijn paard niet op de trailer zet. Dan kan je net zo goed zelf in de achtertuin een parcours springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:41

Anne_GTI schreef:
Naast traditie zal het ongetwijfeld ook met de spanning die het springen doorgaans met zich meebrengt te maken hebben. Voor een sponsor is het veel leuker om na een spannende strijd die ook voor een leek goed te volgens is daadwerkelijk de deken op het paard te zien en de ruiter zelf persoonlijk te feliciteren en een ereronde zien rijden.

Anderzijds is het ook zo dat de gemiddelde springruiter voor een bekertje zijn paard niet op de trailer zet. Dan kan je net zo goed zelf in de achtertuin een parcours springen.

Met het eerste gedeelte ben ik het helemaal eens, maar met het tweede stukje niet zo. Ik snap dat het gebeurt, kom het inderdaad zelf ook tegen, maar met dressuur is dat exact hetzelfde. Door de spanning loopt een paard thuis vaak zelfs fijner dan op concours!

Dus waar oh waar zit het m dan toch in dat die dressuurruiters toch wel voor die beker komen en die springruiter niet?? Misschien toch een ander 'type' mens?