vervroegde starttijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chance

vervroegde starttijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:17

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje mbt starttijd dressuur.

Het was vandaag nl het volgende. Volgens de startlijst van internet vanochtend moest ik vanmiddag om 14:24 en 14:49 rijden. Ik zat dus om 13:50 op het paard. DUs ik aan het losrijden wat ik dus even voor nodig heb met het paardje wat ik rijd. Riep ineens mijn groom ( na 15 minuten) je moet de ring al in. Dus met als gevolg een paard wat niet los was en tegen de hand etc.....
Ilanda heeft echt minimaal 20 minuten nodig, ze krijgt namelijk na 10 minuten een fase dat ze begint te huppelen , dwars liggen etc.. en daar is moet ik haar dan even doorheen rijden (10 minuutjes) en dan loopt ze als een tierelier. Ze is dan ook bezweet daarna. En dit keer dus niet omdat ik geen tijd had om haar daar doorheen te rijden.

Mag je op dit moment aan de jury vragen of je nog wat langer los mag rijden en mag de jury dit weigeren?

Dit vraag ik namens meerdere ruiters die dit probleem met mij deelde.En dus de paarden vervelender waren als normaal.

mag

Re: vervroegde starttijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:22

Heb dit probleem ook wel eens gehad. We waren goed op tijd. (anderhalf uur te vroeg zelfs). hadden nog even naar de wedstrijd gekeken,
wilden paard op gaan zadelen, hoorden we ineens laatste kans .... (wij dus) moesten dus de ring in. (paard was niet eens opgezadeld laat staan los gereden). Verward
Ik naar de ringmeester van hoe dat kon, en of we naar achter geschoven konden worden. Enige antwoord dat hij gaf was dat er mensen uit waren gevallen en dat t allemaal nogal vlotjes verliep en dat we maar op tijd moesten zijn Frusty .
Zijn dus niet gestart. Voor niks een heel eind gereden en heel vroeg opgestaan.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:26

een programma kan inlopen, dat is niet anders. Alshet meer inloopt dan een kwartier, kun je gewoon op je eigen tijd starten. Maar het is handig om gewoon een half uur "te vroeg" aanwezig te zijn, dan heb je de tijd om te informeren of, en zo ja hoeveel, het programma ingelopen is. beetje eigen verantwoordelijkheid dus.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:31

Ik vraag altijd bij het aanmelden een uur tevoren of er nog uitvallers zijn.Dan weet je vaak of je op moet schieten of rustig aan kan doen.Trouwens ik dacht dat als er een starttijd bijstaat dat je wel op je eigen starttijd mag starten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:17

Als het op volgorde is, moet je gewoon starten; als er een starttijd staat mag je op je eigen tijd starten, voor zover ik weet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:18

Als er alleen een startnummer staat en je wordt omgeroepen, dan zul je de ring in moeten.
De zaak verandert echter wanneer er ook een tijd genoemd wordt. In dat geval heb je het recht om op de genoemde tijd te starten. En dan kan het zijn dat de ring daardoor stil ligt als er uitvallers zijn.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:21

Scum schreef:
Als er alleen een startnummer staat en je wordt omgeroepen, dan zul je de ring in moeten.
De zaak verandert echter wanneer er ook een tijd genoemd wordt. In dat geval heb je het recht om op de genoemde tijd te starten. En dan kan het zijn dat de ring daardoor stil ligt als er uitvallers zijn.

Ik had idd een startijd nl 14:24 en 14:39. Dus de jury mag niet weigeren als ik vraag of ik op mijn eigen starttijd kan starten?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:29

In principe niet nee.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:30

Okee dan zal ik dit voor de volgende keer onthouden en dit ook doorgeven aan de andere gedupeerde ruiters

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:31

Ook niet als er in het programma staat dat er bij uitvallers gewoon doorgestart wordt?
Dat staat er bij ons nl bijna altijd bij.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:33

stond er niet bij, ook niet dat de tijden vervroegdt konden worden......

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:29

Als er tijden voor staan mag je op je eigen tijd starten mits er niet bij vermeld wordt dat het programma in kan lopen als er uitvallers zijn. Staan er alleen nummers dan moet je starten als je opgeroepen wordt. Dan is een ringmeester wel super handig, weet je iig of iedereen er is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:45

waarop baseren jullie dat verhaal dat je bij een opgegeven tijd gewoon op je starttijd mag rijden? Ik heb zoiets nog nooit kunnen vinden in het reglement.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 06:23

Bij ons is dat opgenomen in het kringregelement, geldt dus ook alleen tijdens de kringwedstrijden.

Misschien dat dat bij andere ook het geval is?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:25

oja, de 1e proef gisteren telde ook mee voor de selectie. Misschien wel zo handig om het erbij te vermelden misschien ivm eventueele regels?

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:00

Het is altijd verstandig om een uur van tevoren op de wedstrijd te zijn en de startlijsten daar te bekijken. De tijden die daar op de definitieve startlijst staan kun je dan aanhouden en zijn er dan nog uitvallers dan zal de jury moeten wachten.
Als er met nummers gewerkt wordt moet je als je aan de beurt bent in de ring verschijnen.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:04

goh dat had ik dit weekend ook.

Ik had van te voren nog bij het secretariaat gevraagd of alles op tijd liep en dat was zo, maar toen ik 50 min van te voren op mn paard wilde losrijden kwam de jury dat ik meteen de ring in moest. Uiteindelijk 15min gestresst los kunnen rijden maar niet echt ideaal.

Wij hebben gekozen niet de strijd aan te gaan met de jury en maar te doen wat hij wilde, anders werkt het toch nooit in je voordeel meer..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:44

Ik heb het ook wel eens gehad... Paard nog helemaal stijf, zat er net 5 min. op, roepen ze me al!
Ik was expres nog wezen vragen naar veranderde tijden, en ze zeiden dat het een half uur achterliep, dus ik was netjes later gestard, want een manegepaard een uur inrijden vind ik acosiaal. Ik was echt zo kwaad, ik heb gewoon gezegd tegen de ringmeester, je regelt het maar, ik start wanneer ik er klaar voor ben, en dat is niet nu.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:59

je mag gewoon altijd op je eigen starttijd starten, alleen als je al klaar bent en je er al eerder in kan zou ik dat wel doen, wel zo fijn voor de jury. Maar als je nog niet klaar bent hoef je niet eerder als je starttijd te starten

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:28

Valyra schreef:
je mag gewoon altijd op je eigen starttijd starten, alleen als je al klaar bent en je er al eerder in kan zou ik dat wel doen, wel zo fijn voor de jury. Maar als je nog niet klaar bent hoef je niet eerder als je starttijd te starten

Behalve als erbij vermeld staat dat bij inlopen eerder gestart moet worden.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:30

A_N_O_U_K schreef:
goh dat had ik dit weekend ook.

Ik had van te voren nog bij het secretariaat gevraagd of alles op tijd liep en dat was zo, maar toen ik 50 min van te voren op mn paard wilde losrijden kwam de jury dat ik meteen de ring in moest. Uiteindelijk 15min gestresst los kunnen rijden maar niet echt ideaal.

Wij hebben gekozen niet de strijd aan te gaan met de jury en maar te doen wat hij wilde, anders werkt het toch nooit in je voordeel meer..

Ik zeg altijd dat ze het bij de ringmeester moeten gaan vragen. Het secretariaat weet meestal ook niet exact wie er aan het rijden is. Ze kunnen je wel zeggen wie er wel en niet aanwezig zijn. Maar ik kan vanachter mijn tafel niet meer bijhouden wie er waar in de ring is.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:32

Miss_Malfoy schreef:
Ik heb het ook wel eens gehad... Paard nog helemaal stijf, zat er net 5 min. op, roepen ze me al!
Ik was expres nog wezen vragen naar veranderde tijden, en ze zeiden dat het een half uur achterliep, dus ik was netjes later gestard, want een manegepaard een uur inrijden vind ik acosiaal. Ik was echt zo kwaad, ik heb gewoon gezegd tegen de ringmeester, je regelt het maar, ik start wanneer ik er klaar voor ben, en dat is niet nu.

Hmm als je dat op zo'n toon gezegd had bij mij dan had je of kunnen starten of kunnen vertrekken. Het zijn wel vrijwilligers die er staan en van de deelnemers verwacht ik dat ze de vrijwilligers met respect en fatsoenlijk te woord staan.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:11

CD28 schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Hmm als je dat op zo'n toon gezegd had bij mij dan had je of kunnen starten of kunnen vertrekken. Het zijn wel vrijwilligers die er staan en van de deelnemers verwacht ik dat ze de vrijwilligers met respect en fatsoenlijk te woord staan.

Ja maar die man vertelde mij een uur eerder nog dat het achterliep. Dus toen zei ik: O dan stap ik wel later op.
Hij zei dat is goed. Tja dan moet je me later niet op eens op die tijd laten starten. Eerst had de jury namelijk de boel opgehouden door ineens te besluiten om uitgebreid te gaan lunchen. (Oké haar goed recht.) Maar dan moet je niet in één keer alles gaan veranderen.
En ik zei het nog best netjes, we hebben hier ook een meisje rondlopen, die dus serieus een jury uit heeft lopen schelden, gewoon omdat het haar niet aanstond.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:22

Ik ben gewoon altijd minstens 1 1/2 uur voor mijn starttijd aanwezig..
Ben ik doorgaans gewoon lekker op tijd..

Hobbel dan relaxt langs het secretariaat..
Indien aanwezig, val ik de plaatselijke ringmeester ook nog lastig..
Ga dan mijn paardje halen..
En ga rijden.....

En ja, ook ik heb wel eens eerder moeten starten..
Tja dan moet je even opschieten...
Ga vaak naar wedstrijden waar ze geen tijden van te voren bekend maken..
alleen start van een rubriek en nieuwe jury..
Tja, dat is dan je richtlijn.... en de rest is het betere gok werk... Haha!

Overigens zetten ze bij ons de tijden er altijd wel bij, maar ook dat het
in of uit kan lopen... (dus blijft het op tijd aanwezig zijn practisch..)

Vind overigens wel vaak, dat er nogal eens hufterig wordt omgegaan met
vrijwilligers op wedstrijden..
Of dat nou de ringmeester, het secretariaat, of het kantine personeel is...
We sporten toch (althans de meesten van ons.. )voor de lol???
Leven en laten leven, aanpassingsvermogen hebben is blijkbaar ook een kunst..

Wie heeft hier het afgelopen half jaar tegen een secretariaat of een
vrijwilliger op een wedstrijd gezegd, dat het super voor elkaar was?????

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:25

Ons secetariaat en ome jan (de ringmeester) krijgt meestal wel een aplausje, en iedere keer met de afsluiting van 't seizoen/jaar zegmaar, een bloemetje of iets aardigs. Maarja dat mag ook wel, ze zitten er iedere maand.