Met je pony springen bij de B-paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

druppeltje

Met je pony springen bij de B-paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 11:48

Zijn er nog meer mensen die het jammer vinden dat de B klasse paarden springen 1 meter is, ookal heb je een pony? Ikzelf ben boven de 18, maar heb wel een d-pony van 1.40. Ik zou heel graag officiëel willen springen met haar, maar 1 meter is gewoon nog te hoog voor ons. Ook staan de sprongen op paardlengte afstand, waardoor wij meer moeite hebben om uit te komen. Hier valt natuurlijk wel op te trainen, maar voor mijn gevoel is het toch moeilijker dan dat als je 'gewoon' een paard hebt.

Zien jullie dat gewoon als dat ik nog niet goed genoeg kan springen voor de B paarden, dus maar gewoon niet mee moet doen (en dus waarschijnlijk nooit mee zou kunnen doen, want ik vind 1 meter gewoon teveel).
Of zou er eigenlijk voor volwassenen met pony's (die zijn er toch steeds meer) eigenlijk een klasse moeten zijn die
lager begint?

Ik vind het jammer dat wij niet officiëel doen springen, gelukkig doe ik regelmatig met onderlinge wedstrijden mee
en dat vinden wij ook leuk.

Ik ben wel benieuwd!

Kimm_Ramon

Re: Met je pony springen bij de B-paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:52

B springen bij de paarden is toch 80cm?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:00

@ Kimm_Ramon: B springen bij de paarden is 1 meter, 80 cm is BB bij de paarden en B voor D-E pony's.

Ik ben zelf nu nog 17 en heb een 4 jarige e pony (ze is wel paard gefokt).. Ik wil volgend jaar met haar gaan springen bij de paarden. Mijn pony heeft van zich zelf al een hele ruime galop wat het dus voor mij een stuk makkelijker maakt omdat ik wat afstanden betreft beter uitkom. Ik wist al toen ik mijn pony kocht dat ik hoogst waarschijnlijk pas zou kunnen beginnen met wedstrijden als ik 18 was en dan moet ik dus bij de paarden springen. Ik heb dus ook heel bewust vanaf het begin af aan haar laten wennen aan de afstanden die voor paarden worden uitgezet waar ze zich dus nu makkelijk mee kan redden.
Je zou je pony kunnen gaan trainen om z'n galops sprongen ruimer te maken zodat je beter uit komt als het op de afstand voor een paard staat, maar dan zou ik als ik jou was geen parcoursen meer springen bij de pony's en vanaf nu bijvoorbeeld onderlinge BB parcoursen te springen bij de paarden zodat jullie aan die afstanden gewent raken..
Natuurlijk is het moeilijker voor een pony dan voor een paard om een parcours te springen bij de paarden maar daarom is het ook Klasse B bij de PAARDEN..
Als je het echt wil zou je hier best op kunnen trainen en zal het misschien ook nog wel lukken voor jullie!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:52

Ik vind het ook ontzettend jammer. Ik heb een haflinger van 1.46 die springen ook heel leuk vindt maar we komen gewoon niet uit! De hoogte halen we als we oefenen maar als je een dubbel of zelfs driesprong hebt komen we gewoon niet uit!
Ik heb dan ook gewoon voor mezelf besloten niet te gaan springen. Als er hier in de buurt een BB parcours is wil ik me er wel aan wagen, maar dan nog maakt mijn haf haar sprongen net wat te klein en wil het nét niet helemaal lekker!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:33

Als het niet officieel is kan je ook proberen de galopssprong zo klein te maken bij een dubbel dat je pony 2 galopssprongen kan maken als ie op 1 galopssprong voor een paard staat..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:54

Ja inderdaad, daarom zei ik ook een BB wil ik me wel aan wagen.. Maar daarvoor moeten we eerst trainen want ze zit er nu écht heerlijk tussen in. Haar galopssprong kan ik inmiddels zo vergroten dat ze nét niet aan een "paardengalopsprong" komt...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 20:22

Sowieso is onze galop nog niet geweldig Bloos maar we kunnen er inderdaad op gaan oefenen. Eerst maar even de basis beter bevestigen en dan kan ik erover gaan denken Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:11

ik heb dus precies hetzelfde probleem.
Rij met een E pony tussen de paarden en weet dat ze gewoon heel netjes kan springen en tussen de pony's het best netjes zou doen.
Maar ja... ik ben 23 en moet tussen de paarden starten.
en een 1 meter parkours, die toch vaak ook wel wat hoger is ivm de hoeveelheid deelnemers, dat red die van mij dus ammenooit niet.
conclusie: ik kan nooit officieel starten met springen, echt zo zonde.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:13

Ik rij ook met een E pony tussen de paarden.
2 weken terug mijn debuut tussen de paarden gehad, was 1e en 3e. Haha!
Vind de dubbels en brede oxers het minst fijn. Maar ze red het over het algemeen wel. Ja

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:20

Ik vind zelf dat bij de E-pony's het vaak nog meer aan de maat staat in de B dan bij de paarden, dus over het algemeen lijkt het me met een E-pony qua hoogte geen probleem. Met een D-pony wordt het wel wat lastiger inderdaad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:40

E-pony's bestaan ook alleen in Nederland dus imo hebben die ruiters eigenlijk weinig om over te mauwen Bloos In het buitenland was je sowieso tussen de paarden gestart Bloos

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:41

Helemaal gelijk Ja

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:06

Tja, je hebt een pony en je start tussen de PAARDEN. Dan weet je dit toch? Dit heeft niets met "jammer" te maken, het lijkt me gewoon logisch dat de afstanden anders zijn, en dat het hoger is, want je start tussen de PAARDEN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:16

Lekker vaak gaan oefenspringen oid zodat jullie toch leuk wat parcourservaring opbouwen?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:29

LaFunkyJazz schreef:
Tja, je hebt een pony en je start tussen de PAARDEN. Dan weet je dit toch? Dit heeft niets met "jammer" te maken, het lijkt me gewoon logisch dat de afstanden anders zijn, en dat het hoger is, want je start tussen de PAARDEN.

Waarom die hoofdletters? Beetje raar.
Ik snap best dat sommige het er moeilijk mee hebben, en het jammer vinden.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 14:12

Ik vind het gewoon jammer dat er niet iets is van ook al ben je boven de 18, toch een pony parcours ofzo. En ja, dat weet je van te voren, maar dan vind ik het toch jammer. En met mij meer mensen. Dus tja, gevalletje weet je van de voren, maar toch jammer.

We doen inderdaad af en toe wat onderling, het gaat tenslotte toch om het leuk toch. Volgende week weer Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:17

Als je een d-tje hebt die het niet redt is het gewoon dikke pech. Dat kun je nog zo jammer vinden, maar ze kunnen toch moeilijk de afstanden aanpassen omdat er zo nodig ook 1 pony mee moet doen.
E zijn zat oefenparcoursen te vinden die op pny afstand staan of lager zijn dan B.
E-tjes moeten niet miepen. Dat zijn gewoon wat heet gewassen paarden.
Ik rijdt ook een pony van 1.52m en die gallopeerd groter dan een gemiddels paard van 1.70.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:21

Sizzle, ik zeg ook niet dat ze het voor mij moeten aanpassen, dat is gekkenwerk Knipoog Hier in de buurt is alleen weinig BB-springen en dát vind ik wel heel jammer. Je komt er op startlijsten genoeg tegen maar hier in de buurt doen ze dr schijnbaar niet aan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:19

Misschien kun je beter zoeken naar oefenparcoursen, hoef je je ook niet in zo'n jasje te hijsen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:29

Het is inderdaad moeilijker voor pony's maar het zijn niet voor niets "paardenwedstrijden". En regels zijn regels.
Misschien is het een idee om een keer BB te springen (80 cm) dan kan je al wat aan de afstanden tussen de sprongen wennen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:00

Hilde_ schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Waarom die hoofdletters? Beetje raar.
Ik snap best dat sommige het er moeilijk mee hebben, en het jammer vinden.

Omdat ik het probleem niet snap!
Ik ben het verder 100% met Sizzle eens

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:06

Ja het zijn inderdaad "paardenwedstrijden" maar het punt is dat je als 18 jarige verplicht bent om daar heen te gaan en níet naar de ponywedstrijden mag. Dan is het misschien zelfs nog wel een idee om op ponywedstrijden na de E-klasse een "18 jarige en ouder-rubriek te maken" want ik denk dat er veel mensen zijn die het springen laten omdat ze bij de paarden niet zien zitten door de afstanden maar die anders wél zouden willen springen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:21

MissPromiss schreef:
Ja het zijn inderdaad "paardenwedstrijden" maar het punt is dat je als 18 jarige verplicht bent om daar heen te gaan en níet naar de ponywedstrijden mag. Dan is het misschien zelfs nog wel een idee om op ponywedstrijden na de E-klasse een "18 jarige en ouder-rubriek te maken" want ik denk dat er veel mensen zijn die het springen laten omdat ze bij de paarden niet zien zitten door de afstanden maar die anders wél zouden willen springen!

Tja, dan kun je in mijn ogen aan de gang blijven. Je weet nou eenmaal dat als je als volwassen persoon met je pony wilt blijven rijden of zelfs bewust een haf/fjord koopt dat je dan niet de ideale combinatie bent voor de wedstrijdsport.
Straks willen mensen met een paard van 1.80 ook hun eigen rubriek omdat de afstanden te kort zijn als de sprongen voor een gemiddeld paard gesteld staan. Ik wil dan wel een eigen rubriek met grondbalk omdat mijn paard moeite heeft met afstanden schatten Clown

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:35

Tuurlijk, alleen de hindernissen kun je op E laten staan, het is puur een rubriek extra ze hoeven verder niets te veranderen. Toen ik mijn haf kocht had ik totaal geen idee dat ze aanleg had voor de sport, ik kocht haar ook niet met dat doel. Maar ik ga haar niet verkopen omdat ik nu het springen niet met haar kan! Mij hoor je ook niet klagen dat ik niet met haar kan springen, ik vind het alleen jammer en opper alleen idee Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:18

MissPromiss schreef:
Tuurlijk, alleen de hindernissen kun je op E laten staan,

Een E-pony is een paard! Heeft dus geen apart parcours nodig.