M2 is de moeilijkste klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

M2 is de moeilijkste klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:32

Is dat nou echt zo?
Nog 5 winstpuntjes en mijn haf en ik mogen M2 starten, maar ik zie er eigenlijk best wel tegenop Nagelbijten / Gniffelen . Opzich kan ze de oefeningen (stap-galop, uitgestrekte draf, keertwending) wel voldoende hoor, maar toch...
Ik hoor zovaak hoe moeilijk de M2 wel niet is, 'moeilijker dan de Z1' . Ook zie ik hier vaak op bokt verhalen voorbij komen waarin wordt gepraat over de strenge jurering in de M2. Dit lijkt mij dan weer wat sterk, rij je een goede proef dan krijg je je punten wel.. Toch? Clown

Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen Lachen

Elegant

Re: M2 is de moeilijkste klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:37

Ik rijd nu net M2, ze verwachten toch wel iets meer oprichting en verzameling maar je word niet keihard afgestraft als je een ontspannen, vloeiende proef iets lager ingesteld loopt. (bij de meeste jury's) Ontspanning blijft nl ook belangrijk.
Verder zijn het meer verzamelings en buig oefeningen, daar kan de één moeite mee hebben, een ander niet. Lachen
Maak je niet te druk en ga niet heel anders rijden omdat hij opgericht en verzameld MOET, onzin, gewoon lekker rijden komt het helemaal goed!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:42

Ik vond de M2 niet echt moeilijker, wel is (was iig met de oude proeven) alles lekker kort op elkaar gepropt.
Als je paard goed voor elkaar hebt dan zijn ze met gemak te doen, heb je hem niet voor elkaar dan zijn ze iid moeilijk, maar dan is de Z ook te moeilijk.
Mijn punten waren in de M1, M2, Z1 zo ongeveer vergelijkbaar.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:44

Ik denk dat de moeilijkheid er vooral in zit dat je toch veel oefeningen hebt en ik een kleine ring moet starten. Je hebt gewoon heel weinig tijd om dingen voor te bereiden. Denk dat er wel heel veel verschil zit in deze proeven. De proef van deze maand vind ik namelijk een veredelde M1-proef, terwijl andere proeven veel zwaarder zijn.
Qua jurering heb ik het idee dat het eerder soepeler gejureerd wordt dan strenger. Vaak wordt er slecht gereden en vallen de punten nog wel mee.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:09

Jen_Elegance schreef:
Ik rijd nu net M2, ze verwachten toch wel iets meer oprichting en verzameling maar je word niet keihard afgestraft als je een ontspannen, vloeiende proef iets lager ingesteld loopt. (bij de meeste jury's) Ontspanning blijft nl ook belangrijk.
Verder zijn het meer verzamelings en buig oefeningen, daar kan de één moeite mee hebben, een ander niet. Lachen
Maak je niet te druk en ga niet heel anders rijden omdat hij opgericht en verzameld MOET, onzin, gewoon lekker rijden komt het helemaal goed!

mee eens..
ik heb de m1 tot 30 winstpunten gereden omdat ik niet over durfde Tong uitsteken
maar eigenlijk valt het mee.. (ben nu 6keer gestart en 5x wp, 1x 180-2 Tong uitsteken )
Dus gewoon goed oefenen en het komt vast goed

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:44

Ik vond de M1 de makkelijkste klasse.. de M2 is een goede klasse om een beetje kennis te maken met het Z1.
Ik was ook al gewaarschuwd toen ik M1 reed en een topic opende over het Z1, toen zei iedereen; "zie eerste het M2 maar uit te komen!"
Maar ik heb er maar een paar maanden over gedaan, en ik vond het niet bijzonder moeilijk. Lachen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:43

Ik ga 25 Mei ook over.
Heb nu 11 wintspunten in het M1 en nog één wedstrijd te gaan.
Ik durf eigenlijk ook niet over maar dacht bij mezelf; je moet toch ooit over. Tong uitsteken
Ik ga de eerste paar M2 wedstrijden gewoon rijden met als doel 'ervaring opdoen'.
Oefeningen zijn ook nog niet helemaal bevestigd maar aldoende leert men. Clown

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:09

Ik heb ook mijn punten voor het M2 behaald, we rijden echter nog eventjes verder aangezien wij nog niet helemaal klaar zijn. Ik heb namelijk al een paar maanden niet echt actief wedstrijd gereden, dus eerst maar eens kijken hoe het gaat en dan pas over gaan.
Ben er eigenlijk ook best bang voor.. Nagelbijten / Gniffelen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:12

Ik vind het een gruwelijke klasse...maar goed ik heb nooit hoger gereden en ben dus door de B, L en M1 heen gerold.....nu komt het erop aan dat ik er echt aan rijd en zorg dat alles netjes afgewerkt wordt en in mijn geval met een paard van 1.84 valt dat in zo'n kleine ring soms niet mee. Bepaalde oefeningen kun je bijna niet supernetjes afwerken, als je bijvoorbeeld in een bak rijdt waar ze niet gewend zijn dat je de hoeken ook echt inrijdt! En die heb ik hard nodig omdat ik het anders simpelweg niet haal.

Als ik heel eerlijk ben ben ik in elke klasse denk ik te snel overgegaan of misschien had ik eerder tegen mijn huidige lesgever aan moeten lopen, heb in het verleden op kracht gereden en dat is niet goed. Het ging wel maar dan strand je dus. Nu komt het echt op rijden aan en dat vind ik zelf niet altijd meevallen.......

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:12

Ik heb nu genoeg punten voor het Z1, maar vond de M2 tot nu toe echt het moeilijkste en heb er ook het langst over gedaan om de punten ervoor te halen, echt een rotklasse als je het mij vraagt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:54

Ik zit zelf ook tegen die overgang naar het M2 aan. Maar ik zie het M2 nog niet zo zitten. Vaak kan ik er geen touw aan vastknopen hoe er gejureerd wordt.

Ik vind het in ieder geval wel een flinke overgang. Het M1 is gewoon niet zo moeilijk en verschilt ook niet zoveel van het L2. In het M2 wordt er meer verzameling en verruiming gevraagd. Meer de puntjes op de i zetten. De overgang van het M2 naar het Z1 vind ik ook lastiger dan ik gedacht had.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:45

Ik vind de M2 ook het minst fijn.
Mijn ervaring is: welke klasse ik ook start, mijn gevoel over de proeven klopt bijna altijd met de mening van de jury, maar in de M2 dus geregeld niet Scheve mond
Ben blij dat ik nooit meer M2 hoef te starten Bloos

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:45

Scum schreef:
Ik zit zelf ook tegen die overgang naar het M2 aan. Maar ik zie het M2 nog niet zo zitten. Vaak kan ik er geen touw aan vastknopen hoe er gejureerd wordt.

Ik vind het in ieder geval wel een flinke overgang. Het M1 is gewoon niet zo moeilijk en verschilt ook niet zoveel van het L2. In het M2 wordt er meer verzameling en verruiming gevraagd. Meer de puntjes op de i zetten. De overgang van het M2 naar het Z1 vind ik ook lastiger dan ik gedacht had.

Het Z1 vind ik wel fijner dan de M2 .. Lachen Clown

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:46

Ik hoop maar dat de M2 een beetje mee gaat vallen en dat ik niet eeuwig blijf hangen. Clown
Vooral de traver proeven zie ik enorm tegenop maar 25 Mei ga ik zien wat de jury ervan vindt. Haha!
Ik wil in de SB proeven boven de 175 scoren en in de traver proeven boven de 170. Hoop dat, dat lukt. Vork

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 12:54

Pion schreef:
Ik hoop maar dat de M2 een beetje mee gaat vallen en dat ik niet eeuwig blijf hangen. Clown
Vooral de traver proeven zie ik enorm tegenop maar 25 Mei ga ik zien wat de jury ervan vindt. Haha!
Ik wil in de SB proeven boven de 175 scoren en in de traver proeven boven de 170. Hoop dat, dat lukt. Vork

Als je je wedstrijden nou zo plant, dat je geen proeven met travers erin hoeft te rijden... Kom je de M2 door zonder travers, toch? Clown

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:56

Ja maar ik wil wel écht de punten in het M2 rijden, niet via een 'omweg'.
Dan heb ik straks in het Z hetzelfde probleem. Knipoog

Ik rij die traver-proeven gewoon lekker voor de ervaring, wordt de traver vanzelf ook beter. Voor een verliespunt moet je wel heel slecht rijden en ik ga er niet vanuit dat we dat gaan doen. Clown
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 06-05-08 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:57

Ik vond de m2 de fijnste klasse Clown serieus waar Tong uitsteken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 12:58

Haha ja dat is ook wel zo Knipoog Was ook meer als grapje bedoeld Haha!

Maar op mijn eerste M2 wedstrijd ga ik sowieso een proefje zonder travers doen, dat weet ik nu al zeker Clown

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:59

Ik wilde mijn eerste M2 wedstrijd volledig HC gaan starten maar vriendin heeft me overgehaald. (onder het mom van; verliespunt haal je toch niet dus waarom niet gewoon starten? Vork ).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 13:01

En je bent toch weer een ervaring rijker, ookal rij je misschien niet meteen een winstpunt.

Ik ga iig deze zomer al mijn geplande M1 proefjes uitrijden, denk dat mijn haflinger toch wat meer moeite zal hebben met de M2 ivm de buiging/stellen o.a. bij travers...

Eerst maar ff goed oefenen Haha!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:01

Ik vond het M2 op het begin wel super moeilijk.. Het heeft ook lang geduurd voordat ik mijn winstpunten begon te scoren, mede dankzij nieuwe instructeur Knipoog Mijn pony had vooral veel moeite met de buiging (dus vooral de travers) en de keertwendingen zijn niet voor haar gemaakt (kan ze nu nog steeds niet zo goed).. Verder waren de galop-stap overgangen nog niet super bevestigd (dat wil zeggen thuis wel, maar op wedstrijd niet). Ook is ze een beetje (veel) op de voorhand gebouwd, wat het niet makkelijker maakte. Maar toen het begon te lopen in het M2 ging het ook meteen super en haalde ik hoge punten.. Toen zelfs naar de brabantse geweest en daar 4e geworden en dus naar de Nederlandse geweest.. Dit had ik nooit verwacht omdat ik de M2 dus echt de moeilijkste klasse vond. Het Z1 vond ik toen veel gemakkelijker (toen ik gewend was aan het lange eind strekken Tong uitsteken ).. Maar ik denk dat dit allemaal voor iedereen verschild, het ene paard is het andere niet en de ene ruiter is de andere niet.. Maar ik zou als ik jou was gewoon overgaan, dan zie je beter waar de knelpunten liggen (op wedstrijd vooral) en dan kan je daar aan wennen en dus ook trainen.. Want thuis gaat het bij mij iig heel anders als op wedstrijd..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:02

stalleke schreef:
Ik vond de m2 de fijnste klasse Clown serieus waar Tong uitsteken

Wil ik best geloven, vooral als je in het bezit bent van een gummiballetjes zijn (denk ik) de M2 proeven zeer fijn te rijden.
Helaas heb ik een pony met lengtebuiging problemen en een moeilijk strekkend voorbeen. Clown

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:03

Aranel schreef:
En je bent toch weer een ervaring rijker, ookal rij je misschien niet meteen een winstpunt.
Ik ga iig deze zomer al mijn geplande M1 proefjes uitrijden, denk dat mijn haflinger toch wat meer moeite zal hebben met de M2 ivm de buiging/stellen o.a. bij travers...

Eerst maar ff goed oefenen Haha!

Precies Ja

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 13:04

Suprice schreef:
Ik vond het M2 op het begin wel super moeilijk.. Het heeft ook lang geduurd voordat ik mijn winstpunten begon te scoren, mede dankzij nieuwe instructeur Knipoog Mijn pony had vooral veel moeite met de buiging (dus vooral de travers) en de keertwendingen zijn niet voor haar gemaakt (kan ze nu nog steeds niet zo goed).. Verder waren de galop-stap overgangen nog niet super bevestigd (dat wil zeggen thuis wel, maar op wedstrijd niet). Ook is ze een beetje (veel) op de voorhand gebouwd, wat het niet makkelijker maakte. Maar toen het begon te lopen in het M2 ging het ook meteen super en haalde ik hoge punten.. Toen zelfs naar de brabantse geweest en daar 4e geworden en dus naar de Nederlandse geweest.. Dit had ik nooit verwacht omdat ik de M2 dus echt de moeilijkste klasse vond. Het Z1 vond ik toen veel gemakkelijker (toen ik gewend was aan het lange eind strekken Tong uitsteken ).. Maar ik denk dat dit allemaal voor iedereen verschild, het ene paard is het andere niet en de ene ruiter is de andere niet.. Maar ik zou als ik jou was gewoon overgaan, dan zie je beter waar de knelpunten liggen (op wedstrijd vooral) en dan kan je daar aan wennen en dus ook trainen.. Want thuis gaat het bij mij iig heel anders als op wedstrijd..

Zo herkenbaar Clown Ik denk dat dit mij ook gaat gebeuren straks in de M2 Nagelbijten / Gniffelen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:08

Ik wordt steeds benieuwder hoe mijn debuut gaat verlopen. Eerst leek het nog zover weg en nu komt het steeds dichterbij. Vork
Stel nou dat ik hem van stap niet naar galop krijg of andersom, of dat hij helemaal geen keertwending draait. Clown
(Nu haal ik echt vreselijke senario's in mn hoofd). Koe