Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Dapy schreef:Ja maar dat is het niet alleen, dat paard moet alles kunnen en als het niet snel genoeg gaat dan is het bang.. Niet vriendelijk wijken bedoel ik
Maanling schreef:Dapy schreef:Ja maar dat is het niet alleen, dat paard moet alles kunnen en als het niet snel genoeg gaat dan is het bang.. Niet vriendelijk wijken bedoel ik
Dat is iets anders. Dat heeft dan ook niets met het feit wijken te maken.
Met dat paard wordt dus gewoon te snel gegaan en dat is idd een kwalijke zaak.
Wacht liever nog even voordat hij/zij er 100% klaar voor is....
. Dat is voor geen enkele pony goed. Ik ben het persoonlijk met Maanling eens. Wijken vind ik niet veel te veel gevraagd voor een 3 jarige, maar het ligt eraan hoé je het doet
Dapy schreef:Maar zoiezo zou ik lekker wachten met wedstrijd, er word dan veel druk gelegd op je paard. Dat zou mij absoluut geen lekker gevoel geven.
Sizzle schreef:Sinds wanneer moet je verzamelen in de B![]()
Ik vind het goed om jonge dieren mee te nemen om aan de ambience te wennen. Als ze jong zijn kunnen ze daar vaak beter mee leren omgaan dan wanneer je ze eerst 6 jaar in hun veilige omgeving houdt en er dan vanuit gaat dat hij er nu wel klaar voor is, want hij is immer oud zat. Die paarden reageren in mijn ervaring veel angstiger of aanvallender.
Meenemen op wedstrijd staat bij mij niet gelijk aan prestatiedrang maar aan het eerlijk voorbereiden van een paard op zijn verdere leven.
polly2 schreef:Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving die een talentvol jong paard kopen en na zes weken rijden al beginnen over verzameling en oprichting. En de paarden helemaal in elkaar rijden. Om op de wedstrijd in de B te beginnen en het paard dan al op M niveau te hebben.
En raad eens....dat zijn ook de paarden die uiteindelijk in het blessureleed terecht komen.
Eén vrouw van mijn vorige vereniging heeft in vijf jaar tijd, zeven paarden kapot gereden. Geen enkel dier is ouder dan zes geworden en werd vervolgens door de verzekering overgenomen en geslacht. Haar verklaring: Ik heb ook altijd pech met mijn paarden....
Sizzle schreef:polly2 schreef:Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving die een talentvol jong paard kopen en na zes weken rijden al beginnen over verzameling en oprichting. En de paarden helemaal in elkaar rijden. Om op de wedstrijd in de B te beginnen en het paard dan al op M niveau te hebben.
En raad eens....dat zijn ook de paarden die uiteindelijk in het blessureleed terecht komen.
Eén vrouw van mijn vorige vereniging heeft in vijf jaar tijd, zeven paarden kapot gereden. Geen enkel dier is ouder dan zes geworden en werd vervolgens door de verzekering overgenomen en geslacht. Haar verklaring: Ik heb ook altijd pech met mijn paarden....
Ja en..... Dat heeft toch niets met meenemen naar een wedstrijd te maken?
Dat is gewoon een paard overvragen, dat kan overal.