Erg laat starten, wat vind jij nog haalbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Erg laat starten, wat vind jij nog haalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 12:01

Zojuist heb ik de startlijst gezien voor aanstaande zaterdag. Ik sta om half tien en vijf voor tien 's avonds op de startlijst.....Moest best een beetje slikken toen ik dit zag eigenlijk. Maar vroeg me ook meteen af of ik daar nou een zeikerd in ben of dat meer mensen dit hebben. Denk niet dat het een probleem is om mijn paard zo laat terug op stal te mikken, dus dat zal het niet zijn en erg veel reistijd heb ik ook niet, anders had ik denk ik wel afgezegd.
Eén klein gelukje, er staat bij dat uitvallers niet opgevuld worden dus ik hoop nog op een stuk of tien afmelders Haha!

Maar ik ben dus wel benieuwd, wat vind jij haalbaar om nog te starten?

draaakje

Re: Erg laat starten, wat vind jij nog haalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:04

ik wist niet eens dat dit kon... maar als ik echt wedstrijden zou rijden zou ik er echt niet blij mee zijn.

cyn_derella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:40

Bij ons in de regio, bij avondconcoursen of indoorwedstrijden, gebeurd dit wel vaker. Helaas, maar waar. Opzich ben ik er geen voorstander van, maar om 8.00 mijn eerste proef rijden is ook geen feestje. Dat betekend om 5.00 je bed uit. Dan toch maar liever laat!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:41

Op zaterdagavond maakt het me niet zoveel uit. Blijf ik zondagochtend op bed liggen Haha! Maar zondagavond wil ik zo laat echt niet thuis zijn, dus als ik dichtbij zou staan uiterlijk half 10/10 uur paard op stal. Je moet ook nog opruimen, vlechten uithalen en zelf naar huis/douchen/was inzetten etc. Dan is het al snel laat en maandagochtend weer werkendag Knipoog

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:44

Ik moest een keer om half 8 - 8 uur rijden s'avonds dat was nog best te doen (liep uit, ik was er al om 6 uur ong)

Maar 10 uur is idd wel wat laat, maar is te doen lijkt mij als het niet te ver weg is

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 12:47

Op de een of andere manier vind ik dus 's morgens vroeg starten minder erg dan 's avonds laat! Pas geleden moest ik om half negen starten, maar dit was wel op een uur rijden....met losrijden etc. erbij kwam ik dus op zes uur laden!

Net als jij Urielle zou ik dit dus op zondagavond echt niet gedaan hebben....nu vind ik het nog een twijfelgeval.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:17

's Ochtends vroeg vind ik ook niet zo erg. Alleen vriend (groom Clown) en dochter zijn dan minder blij met mijn hobby Haha!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:19

Kennis moest in Geldrop nog om kwart over 11 rijden op zaterdagavond

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:06

Met een starttijd na 20.00 uur zou ik niet meer blij zijn.
Muv de enkele avondwedstrijden die hier geoorganisserd worden. Dan weet je dat het laat kan worden en houd je daar rekening mee.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:05

Ik moest pas ook zolaat als laatste dan wel in de D-L1. was zaterdags.. voor deze ene keer hebben we het gedaan maar ik vind vroeger nog fijner zelfs !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:51

Urielle schreef:
Op zaterdagavond maakt het me niet zoveel uit. Blijf ik zondagochtend op bed liggen Haha! Maar zondagavond wil ik zo laat echt niet thuis zijn, dus als ik dichtbij zou staan uiterlijk half 10/10 uur paard op stal. Je moet ook nog opruimen, vlechten uithalen en zelf naar huis/douchen/was inzetten etc. Dan is het al snel laat en maandagochtend weer werkendag Knipoog

Hier precies hetzelfde, met zaterdag niet zoveel moeite (vooral niet als kur oid is, dan weet je vaak wel dat later wordt) maar zondag start ik ook liever niet te laat meer.

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:55

Ik heb al is om half 1 s nachts een parcour moeten rijden met een 4jarige. Hele jumping was heeeeeel erg uitgelopen..

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:05

ik zou er zelf niet echt een probleem van maken maar ik kan altijd op stal terrecht. Maar heel vaak heb je je toch te houden aan de tijden waarop je stal sluit. De meeste stallen sluiten door de weeks rond 10 uur en vaak op zondag al om 8 uur (hier in de buurt dan) dus voor die mensen lijkt het mij wel heel vervelend

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:58

Pfff, ben blij dat menwedstrijden niet zo groot en druk zijn, dan ben je op z'n laatst om 5 uur 's middags aan de beurd (als je een hele drukke indoor heb).

Gister naar de nationale shetland indoor geweest. 2 uur rijden en om even over 9 het eerste proefje, en pas even voor half 6 weer in de auto naar huis. Dat zijn wel flinke dagen, was blij dat m'n andere pony's al gemest en gevoerd waren toen ik om half 8 thuis kwam.

Ik vind 's avonds starten zowiezo niet fijn (ben ook geen avond mens). Vind af en toe oefenspringen al laat (uurtje of 7, door de weeks).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:46

MoonenL schreef:
De meeste stallen sluiten door de weeks rond 10 uur en vaak op zondag al om 8 uur (hier in de buurt dan) dus voor die mensen lijkt het mij wel heel vervelend

Dat was inderdaad met mijn vorige stal. Dan deed ik ook altijd bij mij coupons al een verzoekje richting secretariaat voor mijn starttijden. In de regel werd het dan ook zo gedraaid dat ik ergens vroeg op de middag kon starten. De enkele keer dat het niet verzet kon worden moest de pensionhouder dus de poort open en dicht komen maken op vervelende tijden, maar dat is verder voor die enkele keer geen probleem geweest.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 20:38

Heb t vandaag even nagevraagd en het was geen probleem hoor om rond elven terug te komen, als ik maar even afsloot daarna....zijn gelukkig niet zo heel erg moeilijk! Ik gooi dan wel echt alleen t paard af, spullen etc. komen de dag erna wel, kwestie van goed uitstappen, fleecedeken op en op stal deken wisselen, hapje voer in de bak en weg!

Maar ik hoop echt nog op een fors aantal uitvallers!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:47

ik heb er niet zo'n moeite mee, en aan vroeg opstaan voor een wedstrijd ben je als crosser helemaal gewend (vier uur eruit, 9 uur thuis). Maar na elven zou mij te gek worden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:00

ik heb zelf een keer om kwart over 11 gestart. was wel de laatste start in de ring.
volgens de KNHS mag dat gewoon, er is geloof ik geen tijd aan wedstrijden verbonden.

was om 1 uur weer op stal (gelukkig prive stal)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:33

Ik moest een keer om 2200 en 2215 starten, tegen de tijd dat ik toen thuis was... Scheve mond

Ik houd er sowieso niet van om 's avonds te starten, zit me eigen dan een hele dag op te vreten Haha!

Isa1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:03

Ik heb ook wel eens rond 9,10 uur moeten starten, en daar baalde ik zelf ook behoorlijk van.
Het liefst start ik eind van de ochtend, maar er wordt wel eens een avondwedstrijd georganiseerd ja.
Ik weet dan wel van te voren dat het laat kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:12

Ik ben ook een zo laat moeten starten, 12 uur of half 1 was de uitslag.
Dit heb ik eenmalig gedaan...nooit meer.

Later is het nog eens zo geweest, in het vraagprogramma stond dat de volgende rubriek om 8 of 9 uur begon.
Hadden ze zonder melden de runbrieken omgedraaid... ik heb toen bedankt...

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:15

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:41

Ik heb het ook weleens gehad,was ik pas om 1 uur thuis ofzo met paard,was kapot de dag erna..

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:25

Ik meld me af als ik later dan 21.00 uur zou moeten starten. Voordat je dan weer van stal naar huis kan is het middernacht en daar heb ik gewoon geen zin in.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:49

blacklight schreef:
Kennis moest in Geldrop nog om kwart over 11 rijden op zaterdagavond

Van Geldrop is me dit wel bekend. Mijn vriend moest een keer om half 12. En de uitslag was om half 1 Bloos