Ik zat me vandaag weer eens ontiegelijk te ergeren aan een jury-lid. Dus ik dacht ik zal maar eens een discussie topic openen.
Daarom heb ik een paar stellingen bedacht voor jullie.

Trouwens je mag ook je mening geven als je geen jury bent hoor!
Citaat:Wat kan ik me soms toch ergeren aan jury's!
Lissy liep echt super super super goed. (En ik ben niet snel tevreden hoor! )
Maar deze jury wist nieteens welke klasse ze nou moet jureeren, (<hoe schrijf je dat?? ) Ik was dus begonnen met mijn proefje, komt ze uit haar hokje. "Welke proef zijn jullie aan het rijden?" "ik heb hier proef 12 voor me liggen."
(proef 12 is L2 en ik rij gewoon L1, dus ik was met de goede proef bezig!)
Dus ik begon opnieuw. Het ging super goed. Alleen de middegalop kwam er niet helemaal uit omdat het zadel begon te schuiven door haar dikke mama buikje. Ze zette ook niet helemaal goed haar achterhand eronder, omdat dat natuurlijk ook moeilijk is met haar dikke buik.
De 2e proef ging zelf minder vond ik. Maar ik was gewoon super tevreden voor mijn gevoel.
3 uur op de prijsuitrijking gewacht, want ik moet als 1e om 9 uur rijden. En de uitslag kwam pas om half 1.
En wat krijg ik................ 170 en 171 punten.![]()
Kwaad dat ik was. & super teleurgesteld natuurlijk. Want was ik eens een keertje voor mijn gevoel tevreden. Is het nog niet goed. Wanneer dan wel?? :S
Altijd als ik het goed vind gaan krijg ik slechte punten. En als het slecht gaat heb ik een winstpunt.
Maar het is toch ook niet normaal:
Bij de 1e proef hadden 3 mensen een winstpunt met: 182, 183 & 195 punten. En de vader van degene die had gewonnen (195 punten) zei dat het super slecht ging en dat als hij een winstpunt zou krijgen hij zou opbellen naar de KNHS en dat winstpunt niet wou.
Bij de 2e proef had een iemand een winstpunt met 181 punten. De andere 2 hadden prijs met 176 en 177 punten.
Ook heb ik laatst op de limburgse gehad dat er 20 punten verschil zaten tussen de 2 jury's. Word dit normaal gevonden? Als jury moet je toch wel weten waar je op moet letten, en wanneer een pony goed/ lekker/ ontspannen door de rug loopt?
Ik wil neit zeggen dat ik vadaag 1e had moeten worden met 200 punten ofzo, integendeel! Maar hier werd wel heel laag gepunt of niet?
Ik heb trouwens wel liever dat ik ook echt iets moet doen voor het winstpunt als dat je ze zo krijgt. Zo was er gister een ring ( de DB) Waarin zelfs de 2na laatste nog een winstpunt had. Dat kan ook nooit goed zijn!
Zo ff mijn zegje kwijt.
De stellingen:
1. Is het normaal als een jurylid niet weet welke klasse ze moet gaan jureeren?
2. Is het normaal als jury's 20 punten van elkaar verschillen van de zelfde proef?
3. Klopt het als er maar 1 iemand in de ring een winstpunt krijgt? (en er werd echt goed gereden hoor!)
4. Het kan toch ook niet dat de hele categorie een winstpunt krijgt? (Op 2 na ofzo.)
5. Is het normaal als je prijs hebt en niet eens een winstpunt hebt?
6. Ik ben wel/geen jury.
Zo, dat waren ze wel zo'n beetje!

Groetjes Luca, en ik ben zeer benieuwd op jullie reacties.