Jullie ervaringen: op wedstrijd op pony tussen de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

isolde

Jullie ervaringen: op wedstrijd op pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 15:48

Hallo allemaal,

Ik rijd momenteel een merrie NRPS merrie (stokmaat ongeveer 1.53). Ik zou graag met haar wat wedstrijd ervaring willen opdoen. Alleen het probleem is dat ik zelf 21 jaar ben en dus verplicht bij de paarden zal moeten gaan rijden. Ik hoor van verschillende mensen dat je vaak toch oneerlijk gejureerd wordt..ik was dus benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn? en of jullie nog bepaalde tips hebben omtoch goede punten te scoren!

Groetjes van Isolde

plientjedres

Re: Jullie ervaringen: op wedstrijd op pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:16

dat zijn allemaal fabels, een vriendin van mij rijd m2 met haar pony tussen de paarden en wint ook nog regelmatig. *LOL*
en ik ga zometeen ook met mijn pony starten, kwestie van je best doen. Haha!
daar ligt het echt aan.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:21

Helemaal mee eens. Ik rij Z1 tusse de paarden met een pony van 1.42.(zie profiel!!) Je hebt altijd wel jury's die er niet van gechameerd zijn. Maar ik ben het nog nooit tegen gekomen. Dus als ik jou was zou ik gewoon lekker trainen en starten! Veel succes alvast!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:26

Ik ben momenteel bezig om me in te schrijven, ben 19 en wil met mijn verzorgpony (zie profiel) gaan starten gewoon voor de lol. Kan me wel voorstellen dat ze iemand van boven de 18 liever op een paard zien ivm lengte, maar heb nog nooit gehoord dat er écht oneerlijk gejureerd word. En anders, tsja.. neem aan dat je het ook deels voor de lol doet Lachen

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:52

ach niks van aantrekken. gewoon je best doen, als je met je pony de ring in komt en je rijdt een schitterende proef kunnen ze er toch niet omheen.
gewoon lekker rije.
Heb zelf een ruin van 1.55 tussen de paarden gesprongen, eerst was t ow die met die pony, maar pony was sneller haha dus later was t oh ben je er ook weer, je gaat zeker weer voor de tijd he.
Er is altijd wel iets te zeuren ergens over in de sport, een paard van 1.60 met een heel lang meisje, ah dat ziet niet uit of een heel dik meisje er op. ik snap t probleem niet iedereen doet zijn best of ze nou een klein of groot paard hebben zelf dik dun of groot klein zijn. wat maakt t uit.
Veel succes op concours!!

isolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 10:33

het valt dus wel mee gelukkig Knipoog Haha!
De pony waar ik op rij is ook wel een mooi beesie om te zien (valk kleur) dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen.. Knipoog

En je doet het natuurlijk ook omdat je het leuk vind, maar als je constant geen eerlijke punten zou krijgen weet ik ook niet of er er op een gegeef moment nog wel de lol van inziet.. je traint er toch voor, en het kost allemaal veel tijd dus dan wil je op een gegeef moment ook verder kunnen.. Knipoog

thanx voor de reacties!

Jullie ook nog suc6 verder op concours!

groetjes isolde

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:36

Ik was M2 met stuk of 16-18 winspunten en mag Z-starten.
heb nog nooit nooit nooit slechte punten gehaald omdat het maar een pony was.

Overigens was ik een van de eerste die tussen de paarden ging starten met mijn pony.
Dat was al zo'n 14 jaar geleden toen kwam vaak iedereen kijken wat dat kleine ding tussen de paarden deed.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:36

ik rij ook met een pony tussen de paarden, en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik benadeeld ben doordat Zoëy een paar cm kleiner is.
Dus ik zou het gewoon doen als ik jou was, er rijden best veel pony's tussen de paarden. Succes!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:41

Gewoon doen!

Ik wil stiekem mijn c pony tussen de paarden
gaan starten..

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:17

Hmm
ik heb dus hetzelfde probleem ben in september 18 geworden en moet nu bij paarden,
mijn pony is wel te koop maar zolang hij nog niet weg is wil ik toch wel binnenkort weer wedstrijden gaan rijden!
bij de ponys was ik Z2 en dus zal ik Z1 moeten starten, of het hier nog net zo eerlijk zal gaan vraag ik me af.
Paarden hebben over het algemeen toch meer massa en showen (vooral in de Z) meer?

zien jullie een kans van slagen voor mij off..?

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:51

ik rij Z1 tusse de paarden en mij hebbe ze altijd gewoon beoordeelt en k ben er nog nooit op afgestaft omdat ze ponygangen heeft

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:25

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:29

Ik rij mijn haflinger tussen de paarden in het L2. Ik ben nooit benadeeld hoor.
Na de zomer wil ik mijn merrie van 1.55 ook gewoon mee nemen. Verwacht geen problemen. Lachen

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:15

Ik heb ook een pony, en omdat er in mijn buurt geen pony wedstrijden op loop bereik zijn( dit moet ivm dat mijn vader niet met een trailer mag rijden en mijn moeder niet durft Boos! ). En straks ga ik het ook gewoon proberen tussen de paarden. Het lijkt mij juist een uitdaging!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:47

Ik rijd ook met een haflinger tussen de paarden en rijd gewoon mijn punten. Tuurlijk zijn sommige oefeningen minder spectaculair dan bij KWPN-ers (zoals bijvoorbeeld middendraf), maar als ik ze netjes rijd, krijg ik echt wel gewoon een voldoende.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:22

isolde schreef:
Hallo allemaal,

Ik rijd momenteel een merrie NRPS merrie (stokmaat ongeveer 1.53). Ik zou graag met haar wat wedstrijd ervaring willen opdoen. Alleen het probleem is dat ik zelf 21 jaar ben en dus verplicht bij de paarden zal moeten gaan rijden. Ik hoor van verschillende mensen dat je vaak toch oneerlijk gejureerd wordt..ik was dus benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn? en of jullie nog bepaalde tips hebben omtoch goede punten te scoren!

Groetjes van Isolde

Je moet niet alles geloven wat men zegt. En bovendien, 1m53 is in mijn ogen gewoon een klein paard. En dat oneerlijk beoordelen zal wel oslopen hoor. Gewoon doen!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:33

Ik start met mijn pony in de Z2 bij de paarden. Gaat best goed (krijg in ieder geval de punten die ik verdien Knipoog ).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:10

Vriendin van mij heeft haar pony tussen de paarden zo van t M1 naar t Z1 gereden, en reed ook nog winstpunten en won.. Gewoon lekker trainen, hooguit moet je bij de paarden in hogere klassen je paard wat beter op t achterbeen hebben, maar daa rheeft ze eigenlij knog nooit moeilijk mee gehad...

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:02

heey..
ik heb een pony van 1:34 (een welsh C pony) ik ben 18 jaar en ik rij ook gewoon tussen de paarden en ze doet het nog leuk ook, rij gewoon me winstpunten enz Knipoog ik rij nu in de m1 en moet nog 6 winstpuntebn halen voor de m2. ik dacht dat het echt onwijs moeilijk zou zijn maar het valt best mee vind ik!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:06

Ga eens naar www.santoucha.nl.
Zij heeft jarenlang met een haflo tussen de paarden gereden.
Uiteindelijk heeft ze de ZZL gehaald.
Dat was het hoogste wat Beer kon halen, en nu is hij manegepony. Mischien kan santoucha je een paar leuke tips geven.

wisco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:45

Hey,

Ik heb zelf jaren met en pony tussen de paarden gereden!Zijn 1st jaar starte ik 4 jarigen, de pony was 4 maar had geen papieren!Er werd mij van de organisatie gezegd dat ik 4 jarigen moest starten, ookal had de pony geen papieren, een 4 jaar moest de proef 4 jarigen starten!Dus voor mij geen probleem, heb een seizoen 4 jarigen gereden, en alles gewonnen, ook het kampioenschap!Het jaar erop starte ik 5 jarigen, maaropeens mocht dit niet meer, daar de pony geen papieren had!(er waren klachten gekomen van andere ruiters met een 5jarig paard, omdat deze altijd 2 de of 3 de waren)
Dus na een lange discussie ben ik in de gewone proeven gestart, en heb daar ook alles gewonnen(niet elke proef, maar toch vele + de kampioenschappen) van de E proeven tot en met de M4 proeven! Dus een goede ponycombinatie moet zeker niet onderdoen voor de paarden!Neem dat maar van mij aan!

Vele groetjes

paarddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:06

moet je 18 zijn om met een Epony tussen de paarden te starten?

zampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:02

Ik heb met 2 ponies bij de paarden gereden. Dit beviel best goed, hoewel ik bij de ponies wat meer prijzen haalde... Ponies zijn wat korter in gangen, dat is een nadeel.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:34

nee hoor volgens mij moet je 14 of 16 zijn

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:32

Ik ben 19 en rijd nu al een jaar tussen de paarden met mijn e-pony van 1.49m (zelf ben ik 1.76m).

Nou het bevalt me prima hoor Knipoog. Vaak zeggen ze dat je oneerlijk wordt gejureerd, maar dat vind ik niet hoor.
De mensen die dat zeggen zijn vaak diegene die de overgang met de pony van tussen de pony's rijden naar tussen de paarden rijden hebben gemaakt.
Dan merk je dat ze vaak bij de ponywedstrijden minder streng zijn, waardoor het lijkt dat je oneerlijk wordt gejureerd als je tussen de paarden rijd.

En als je een goeie, correcte proef rijd dan is er verder niks aan de hand toch?