Startkaart aanvragen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Startkaart aanvragen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 21:07

Okee ik zal alleszo helder en duidelijk mogelijk neerzetten Knipoog

Gaat over Lorna en mij. Is een verzorgpaard en rijd nu 3 jaar met 'er. Ze is heel erg moeilijk en heb een hoop van 'er met vallen (niet letterlijk) en opstaan geleerd. Ze staat bij de eigenaren thuis samen met mn andere vzpaard en dus ook hun paard. Er is een bak, alleen niet van echt goede kwaliteit.
Heb nooit de mogelijkheid gehad tot starten, eigenaren hadden geen tijd of durfden het niet aan.
Nu heb ik gisteren opeens het aanbod gekregen om een startkaart dressuur voor ons aan te vragen! De eigenaren willen me 1x in de tijd wel eens brengen dan naar wedstrijd. Ik wil het echt super graag, vind wedstrijden helemaal leuk en ik zal er een hoop van leren. Ook zal het een mooie afsluiter zijn van Lorna en mij, want ik zit in mn examenjaar en ga na de zomer studeren, op kamers want ver van hier. Dus dan alleen de mogelijkheid om in het weekend te rijden, starten zal dan moeilijker worden.
Komt bij dat de kosten gewoon té hoog zijn eigenlijk, €158,70 kom ik nu op uit en dat is zonder inschrijfgeld. Ik moet alles aan paarden zelf betalen, en dit is een aardig smak geld natuurlijk!

Wat raden jullie me aan, ik ga de beslissing heust zelf nemen, maar gewoon argumenten voor en tegen.
Ik hoor jullie mening wel Lachen

OoappeloO

Re: Startkaart aanvragen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 22:39

He kom op mensen, voors en tegens of gewoon een reactie Tong uitsteken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:47

Dat is toch hoe je er zelf instaat? Je zult toch echt voor jezelf moeten afwegen of je de kosten vind op wegen tegeover het starten. Overigens is wedstrijden starten geen doel op zich hoor.

Misschien kun je eens kijken of er mogelijkhedne zijn om onderlinge wedstrijden in je buurt te starten. Ik denk dat je daar net zoveel plezier aan beleeft en je daar ook genoeg van kan leren.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:53

Ik vind het nogal veel geld. Als ik het goed begrijp kan je er nog maar een maand of 6/7 gebruik van maken. En de eigenaren zullen je zo af en toe ergens heeb brengen, zeg 1x per maand, dan kan je net een wedstrijd of 6 starten..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:55

Inderdaad... Je kunt je afvragen of het dat waard is.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:00

Natuurlijk is het, zoals je zelf zegt een mooie afsluiter en een leuke nieuwe uitdaging.

Wat betreft het geld, dat is idd best veel..
Dit hangt er idd van af, hoe vaak je zou mogen starten..

Maar aan de andere kant..wie weet komt het er nooit meer van.. Iig niet met dit paard.

Ik zou er gewoon voor gaan, mits het een beetje lukt met de kosten enz.
Je moet natuurlijk ook nog een wedstrijdoutfit kopen, ook al is dat niet zo duur.
Paard moet geeent zijn en gechipt, moet je dat ook betalen?
Ook moet je lid zijn van een vereniging om uberhaubt een startkaart aan te kunnen vragen.
etc, etc.

succes met het maken van je keuze.
Laatst bijgewerkt door Born2BCrazy op 22-01-08 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:02

hoe kom je aan dat bedrag"?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:22

Ik zou het persoonlijk niet doen denk ik... vooral omdat je over een niet al te lange tijd al gaat studeren én maar af en toe kunt starten.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:27

@ Irisje:
startkaart 41,25
coupons 17,10
behandelingskosten 2,85
registratie paard 22,25
registratie persoon 3,10
abonnement P&S 27,95
Totaal: 114.50

Plus lidmaatschap vereniging (bij mij rond de 65 Euro) en kringafdracht (5 Euro)... dan ben je er al over Knipoog

TS, ik vind het persoonlijk erg veel geld voor zo weinig te kunnen starten en samen ook geen toekomst in de sport hebben omdat je op kamers gaat.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:48

En dan reken je het inschrijfgeld voor de wedstrijden en de wedstrijdtenue nog niet eens mee... Dat laatste moet je ook wel 100 euro voor rekenen en dan heb je echt het goedkoopste.
Inschrijfgeld is tegenwoordig wel 10 euro per proef, dus... Dure grap voor een paar winstpuntjes in de B (misschien).

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:53

Misschien een gesprek aanknopen met de eigenaren, dat je het graag zou willen, maar dat het financieel niet haalbaar is. Je kunt altijd kijken wat hun reactie is. Misschien willen ze je hier wel bij helpen. Is voor hun ook gunstiger als ze hem ooit willen verkopen dat hij al wat ervaring heeft. Succes.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:25

ik denk iet dat je dat kan doen kosta.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:33

Urielle schreef:
@ Irisje:
startkaart 41,25
coupons 17,10
behandelingskosten 2,85
registratie paard 22,25
registratie persoon 3,10
abonnement P&S 27,95
Totaal: 114.50

Plus lidmaatschap vereniging (bij mij rond de 65 Euro) en kringafdracht (5 Euro)... dan ben je er al over Knipoog

TS, ik vind het persoonlijk erg veel geld voor zo weinig te kunnen starten en samen ook geen toekomst in de sport hebben omdat je op kamers gaat.

Hé, ik heb een veel lagere rekening gehad! ik betaalde 61euro voor de startkaart, 14 coupons, registratie van paard en mijzelf. (ik ben al wel eerder lid geweest van de KNHS, weet niet of dit dan nog scheelt?) Ook is het verenigingsgeld bij mij goedkoper, rond de 40E.

TS als ik jou was zou ik idd eerst goed informeren wat de mogelijkheden zijn bij jou in de omgeving. Hoe duur is de vereniging etc, dat kan namelijk ook weer verschil maken.
Anders kan je ook onderling gaan starten? Kost minder geld en is leuk om te proberen!

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:07

Ja, als jijzelf en je paard al geregistreerd staan hoeven die registratiegelden niet Knipoog Maar TS moet die nog wel betalen dus haar berekening klopt globaal wel.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:57

Gelukkig vallen de kosten meer mee dan ik dacht.
Registratie kosten hoeven niet meer, paard is al eerder gestart en ik was vorig jaar rijdend lid bij een vereniging. Heb ook een vereniging gevonden die maar €25,- voor een jaar rekent (Klein Vosdal), zit ook nog bij de kring!
En wedstrijdtenu heb ik al, voor de enkele keer onderling die er was. Die zijn hier namelijk erg schaars, 2x per jaar max. Dus dan houd ik over:
41,25 + 17,10 + 25 = €83,35 De kosten voor inschrijven willen me ouders betalen Lachen Paard is verder in orde qua entingen.

Conclusie: ik ga Klein Vosdal zo maar eens opbellen! Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:16

PP -> WD

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:00

Waarom ga je niet eerst onderlinge wedstrijden starten en als je dat echt heel leuk vind overwegen of het nog de moeite is om een startkaart aan te vragen..
Vind het voor het aantal keer dat je kan starten erg duur!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:01

Ze heeft geloof ik al onderling gestart.. Gezien haar laatste post in dit topic..

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:09

Inderdaad. Hier in de buurt (ik ken 0oappelo0) zijn maar erg weinig onderlinge dressuur wedstrijden. En Rosa, leuk dat je het toch gaat doen! Althans, dat maak ik op uit je laatste post..? Als je ouders het inschrijven betalen, en je wilt het echt graag, dan is het best te doen denk ik Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:17

Marlies22 schreef:
Inderdaad. Hier in de buurt (ik ken 0oappelo0) zijn maar erg weinig onderlinge dressuur wedstrijden. En Rosa, leuk dat je het toch gaat doen! Althans, dat maak ik op uit je laatste post..? Als je ouders het inschrijven betalen, en je wilt het echt graag, dan is het best te doen denk ik Lachen

Iedereen bedankt Lachen

En Marlies, klopt erg jammer dat hier niets onderling te starten valt, terwijl er zo veel paarden en wedstrijden zijn..
Maar heb net gebeld met Klein Vosdal en aangezien de kosten nu op €83,35 blijven en mn ouders het inschrijfgeld willen betalen doe ik het toch Lachen Gewoon voor de lol, voor de ervaring en als mooie afsluiter! Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:36

Heel veel succes Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:38

Haha dankje wel! Lachen Kan ik wel gebruiken.. ben benieuwd of we een winstpunt gaan halen Knipoog

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:24

Go jij! Go jij! Hartstikke leuk Rosa!

Inderdaad was het veel geld als je bijna 200 euro moet betalen voor die 6 maanden starten. Maar dit is een mooie oplossing!
Veel succes!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:55

Dankje Lachen Idd dit bedrag ik ik wel leie Tong uitsteken

Morgen heb ik het paspoort in handen zodat ik het kan inscannen en op kan sturen via de mail naar Klein Vosdal, zij doen de aanmelding dan verder. Ben benieuwt hoe snel ik alles binnen heb!

Pheyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:42

Leuk dat het toch een stuk goedkoper bleek uit te vallen en dat je het nu kan doen! want is zeker een hele mooie afsluiting!