Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Natuurlijk kan het voordelen hebben een “geroutineerd” paard te rijden, maar iedere paardenkenner weet ook dat een paard geen machine is en dat het niet vanzelf gaat. En als we toch zo’n succesvolle combinatie zouden zijn reden we toch geen M2 meer?
Citaat:Het voorkomen van oneerlijke concurrentie in de ring is hier ook niet van toepassing, want als ik de middelen zou hebben dit paard te kopen zou ik wel kampioenschappen mogen rijden!
Citaat:Ik neem aan dat meer mensen zich herkennen in mijn verhaal en zich dus ook terecht afvragen waarom deze regels zo opgesteld zijn.
Citaat:Een groep amateurs die het geluk hebben toch mee te draaien in het wedstrijdcircuit ondanks dat de middelen voor een eigen paard ontbreken worden op deze manier ernstig gedupeerd.
ThaGirl schreef:Ze willen dus eigelijk gewoon voorkomen dat 1 paard met onder meerdere mensen uitgebracht word?
Heb je ze al opgebeld voor uitleg?
ponyparadijs schreef:Is dit echt zo? Want dan kan ik mijn pony wel terug trekken voor het kampioenschap. Daar rijdt een meisje op in de L2 en ik heb er een amazone op rijden die Z1 startgerechtigd is. Zou dus betekenen dat dat meisje niet mee kan doen? Zou erg jammer zijn. Ga daar eens op het knhs site zoeken.
ThaGirl schreef:Ze willen dus eigelijk gewoon voorkomen dat 1 paard met onder meerdere mensen uitgebracht word?
Heb je ze al opgebeld voor uitleg?
daffodil schreef:Zinloos, zo zijn de regels en eerlijk is eerlijk, ik zou niet tegen jou willen starten in het m2 met mijn paard die nog nooit iets gelopen heeft en waar ik me rot op train om een oefening bijvoorbeeld als travers erin te rijden. Ik neem namelijk aan dat die van jou dat een stuk makkelijker doet! DAt is namelijk mijn ervaring van op een doorgereden paard rijden, alle oefeningen zijn bevestigd en dat jij het er dan niet direct uitkrijgt, oke, maar het gaat allemaal wel een stuk makkelijker.
daffodil schreef:Liezel1, verliespunten rijden maakt niets uit, zolang ze in dezelfde categorie zitten, kunnen ze kiezen wie er gaat. Ze mogen niet allebei. De vraag rijst bij mij meteen overigens dat je dit al lang van te voren aan ziet komen, dan start degene die niet wil promoveren toch gewoon een maand ofzo niet??

Yragoe schreef:daffodil schreef:Zinloos, zo zijn de regels en eerlijk is eerlijk, ik zou niet tegen jou willen starten in het m2 met mijn paard die nog nooit iets gelopen heeft en waar ik me rot op train om een oefening bijvoorbeeld als travers erin te rijden. Ik neem namelijk aan dat die van jou dat een stuk makkelijker doet! DAt is namelijk mijn ervaring van op een doorgereden paard rijden, alle oefeningen zijn bevestigd en dat jij het er dan niet direct uitkrijgt, oke, maar het gaat allemaal wel een stuk makkelijker.
ik heb het haar niet hoeven leren, maar wel mezelf...
Mijn vriendin heeft de kaart opgezegt en nu rij ik het paard alleen.
Zo zouden hoger opgeleide paarden met amateurruiters dus nooit op een kampioenschap mogen komen...
Want een seizoen later is hij de "kunstjes" ook nog niet verleerd...
AnjaG schreef:En dan komt ook nog het verhaal dat ze je vorig jaar wel naar de kampioenschappen hebben laten gaan ze weten zelf denk ik niet helemaal wat ze hier mee moeten doen..
Citaat:3. Hoogste klasse
Een paard mag tijdens een kampioenschap alleen gestart worden in de hoogste klasse waarin het in het lopende seizoen in de betreffende discipline is gestart. Deze bepaling geldt uitsluitend voor deelnemers met paarden.Uitzondering hierop vormen combinaties die zijn opgenomen in de klasse ZZ-L dressuur met maximaal 5 winstpunten. Deze mogen deelnemen aan regionale –en KNHS kampioenschappen in de klasse Z2, ook al is de combinatie in het betreffende seizoen in de klasse ZZ-Licht gestart.
Ditzelfde geldt voor paarden die met een andere ruiter dit seizoen hebben deelgenomen in klasse ZZ-licht. Zij zijn startgerechtigd met een andere combinatie in de klasse Z2 wanneer het desbetreffende paard het lopende seizoen een maximale stand van ZZ-licht met 5 winstpunten heeft bereikt.
/knip/
4. Per paard één ruiter in dezelfde discipline
Op regionale en KNHS kampioenschappen mag een paard slechts door één ruiter in dezelfde discipline worden gestart.