Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar dat is niet anders dan met dressuur.

hahaLielle schreef:uiteindelijk wel, jij bent degen die op het paard zitmaar dat is niet anders dan met dressuur.
Overigens voor mij geen van beide, ik kies voor sgw
Dressuur is sowieso de basis, bij dressuurwedstrijden ligt het zeker niet altijd aan de jury. Vind het een beetje kort door de bocht gezegd. Maargoed, uiteindelijk kies je toch wat je het leukste vind. Vind het allebei wel leuk. Sgw is ook supergaaf, heb alleen niet zoveel lef
Scum schreef:En met springen ligt het ook niet altijd aan jezelf.
Tierania_ schreef:en met dressuur als ik gewoon een super mooie proef rijd krijg ik ook echt wel hoge punten hoor het ligt niet altijd aan de jury!

Maarja, dat is toekomstmuziek. Eerst nog op mijn paardje stappen en dan nog rustig aan aan de basis werken, dan rustig aan naar de B toe werken en als dat goed gaat en hij wat ouder is, dan gaan we springen.
Apple schreef:Dressuur is altijd de basis van alles. Of je nu wedstrijden rijdt of niet.
Dat het bij een dressuurwedstrijd altijd aan de jury ligt als het niet goed gaat ben ik niet met je eens. Je kunt zelf best kritisch kijken naar je eigen rijden. Soms zul je wellicht minder punten krijgen als dat je verdient, maar meestal zullen je punten behoorlijk terecht zijn.
Ik verplaats dit topic overigens naar WD.
Inderdaad.
tjerkepaed schreef:Dressuur. Springen is gevaarlijker; je kan eraf vallen (en je nek breken)
, met dressuur kan je er net zo hard af vallen hoor, dit lijkt me nou niet echt een onderbouwde reden.