Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heike schreef:Je bericht is een beetje onduidelijk. maar ik neem aan dat je de FNRs proeven bedoelt. De F5 is vergelijkbaar met een B proefje. Bij de F12 hoogste klasse moet je schouderbinnenaarst doen en een soort van galopwissel. Dus niet echt L niveau.
Wijken zit niet in de FNRS proeven.
Kyralovertje schreef:Ik hoor juist weer dat de F9 de L-proef is.. erg vaag allemaal.
Ik zelf rij nu de F7/8 want we hebben 2 proeven door elkaar in 1 les. De aanstaande proef die ik moet rijden is de diploma proef van F7.
anydale schreef:ik reed vroeger F4 maar ik vind de B en L en M proeven veel leuker. als ik die F12 proeven zie dan moet ik die ook wel kunnen. best wel makkelijk
Ik denk dat voor iemand op een manegepaard die een uurtje in de week lest in de manegeles die F12 helemaal zo makkelijk nog niet is. We hebben het wel over volte's 10 meter en linksomkeerten ed in galop, stukje contragalop (wat die gebroken lijn in feite is). Tuurlijk, ik kan ook best in een stevig tempo het paard de bocht omsleuren maar dat is iets anders dan een goeie proef rijden hoor.
.
als jullie hier wat meer van willen weten, proeven, noem maar op, ik hoor het wel, stuur maar wat.