Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nibbit schreef:Ik vind het niet handig, ken de proeven wel, maar doe het nooit uit het hoofd.
Als het paard even schrikt, of je wordt anders afgeleid moet je nog wel weten waar je bent

) ik had ook eens iemand die ik niet kon verstaan en die 't fout voorlas (kwam ik achteraf pas achter want ze onschuldigde zich voor het feit dat ze fout voorlas, maar aangezien ik er dus niet naar luisterde
)
Itsmy1987 schreef:ja dat kan zeker, alleen vinden sommige jury's dat niet zo fijn, zeker als je bovenaan ergens moet starten..
. je mag trouwens gewoon zonder lezer rijden. 

Itsmy1987 schreef:ja dat kan zeker, alleen vinden sommige jury's dat niet zo fijn, zeker als je bovenaan ergens moet starten..
, maar dat lukt me nooit zo erg.... Ben altijd blij dat iemand m voorleest.... Maar soms lezen ze idd verkeerd voor... Dat is dan wel weer jammer, en als jij dan goed gaat omdat je je proefje kent is dat ook weer een pluspunt!
Het is even wennen, maar ik vind het best fijn. 

asjemenou schreef:Itsmy1987 schreef:ja dat kan zeker, alleen vinden sommige jury's dat niet zo fijn, zeker als je bovenaan ergens moet starten..
Sorry?
De voorlezer is er voor de ruiter, niet voor de jury!
De jury dient net zo goed als de ruiter de proef te kennen!
. sommige kenden de proeven nog niet goed en houden de proevenboekjes er vaak bij (en kijken dan vaak tussen de proeven). als er iemand voorleest hoort de jury meteen de onderdelen, anders moet hij de punten en oefeningen zelf uit elkaar houden.. is het zo een beetje duidelijk uitgelegd
hier hoor ik weleens, de jury heeft niet eens gekeken.