Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hahaRamooontje schreef:En hebben jullie er zelf ook al ervaringen mee? Hoe verloopt het contact wat wordt er wel/niet afgesproken etc.

Hindo2 schreef:Let wel op dat als je je sponsoring belasting tehnisch aftrekbaar wilt houden je zelf geen band mag hebben met de gesponserde... het moet wel echt zakelijk blijven...zeker niet als het om grote bedragen gaat. Heeft een keer een groot artikel over gestaan Ids of in Paard en Sport... als je even gaat googelen vind je denk ik wel wat.. informeer iig even bij je boekhouder!

XchantjuhX schreef:Hindo2 schreef:Let wel op dat als je je sponsoring belasting tehnisch aftrekbaar wilt houden je zelf geen band mag hebben met de gesponserde... het moet wel echt zakelijk blijven...zeker niet als het om grote bedragen gaat. Heeft een keer een groot artikel over gestaan Ids of in Paard en Sport... als je even gaat googelen vind je denk ik wel wat.. informeer iig even bij je boekhouder!
Je mag ook gewoon bloedverwanten e.d. sponsoren, als je maar met afdoende bewijskomt dat dit om een gezonde financieële relatie gaat... en niet om geld weg-geverij
Maar geen band is geen eis, als de sponsoring maar volgens protocoll verloopt en alle bewijzen (bonnen e.d.) te overleggen zijn.
steinstein schreef:Bij deze bied ik mij vrijwillig aan![]()
Sponsering kan vanalles inhouden.
* kleding voor de ruiter, dekje voor het paard
* Betalen van de wedstrijden en de startkaart
* Mede eigenaar zijn van een paard
* Vervoerskosten betalen van en naar de wedstrijden
* Lessen betalen
enz enz.
Maar daar ga ik nu nog niet over praten. Hindo2 schreef:Sorry dat wist ik niet... iig klopt dat van de gezonde financiële reden wel.. soms kunnen ze bij meneer de belastingdienst wel een zeikerig zijn.....