Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en het ene paard is er eerder klaar voor dan de andere. om ervaring op te doen vindt ik het zeker kunnen. maar niet als je er veel van gaat vragen

leintje_ schreef:ik vind dat het nog even moet wachten, 3 jaar vind ik nog te jong om op wedstrijd te gaan
RianneH schreef:Zo'n paard moet dan wel heel vroeg ingereden zijn om een fatsoenlijk b-proefje te lopen.

rowo schreef:Ik ben het met je eens asjemenou! Maar ik vind het ook zeker heel erg mee spelen wat je door de week doet. In mijn ogen hoef je echt niet vaker dan 4x per week op een 3 jarige te gaan zitten. Ze moeten ook tijd hebben om alles te verwerken en te begrijpen. Dat je daarbij ook een proefje rijd, kan in mijn ogen prima. Maar niet als je 6 dagen of vaker per week rijd. Dat vind ik echt te gek!

Si_monee schreef:Ja dat is waar thuis lopen ze toch wel goed maar ander terrein is het natuurlijk wel een totaal ander verhaal

inderdaad bij clubs ben je ook op ander terrein

bromfiets schreef:Ik zou het met mijn 3-jarige verzorgpaardje best wel eens willen doen, puur voor de ervaring. Zij zou het wel aankunnen, ze is nu een maand of 5 onder het zadel.
Een andere 3-jarige hier is nog maar twee keer onder het zadel geweest, omdat ze er nog niet klaar voor was. Wedstrijdjes zou ik met haar zeker niet doen totdat ze 4,5 is. Denk dus dat het idd afhankelijk is van het paard