combinatie: eerst prix st georges, later Z2?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

combinatie: eerst prix st georges, later Z2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:04

Zat net wat rond te kijken op sites van verschillende dressuurstallen, als ik ergens uitslagen tegenkom van concurrent van mij. Nu had zij ook haar uitslagen op haar site staan, waar ik dus kon zien dat ze met verschillende paarden in het buitenland prix st georges heeft gestart (met % boven de 65) en met diezelfde paarden later bij mij in de ring verscheen op Z2-niveau.

Mag dit? (niet dat me veel uitmaakt, kan toh niet op tegen die professionele ruiters, maar vraag me af waarom mensen dit doen en of het wel toegestaan is.)

jemaine

Re: combinatie: eerst prix st georges, later Z2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:46

Dit is een lastige vraag, maar logisch lijkt het me dat dat niet mag, want prix st georges is toch veel zwaarder dan Z2. Interessant dit, misschien moet je de vraag aan de knhs stellen of het reglement van de FEI opzoeken. Je hebt nu te maken met twee overkoepelende organisaties. Misschien dat in hun beleid wel mazen zitten, dat dit wel kan. Ik ben in ieder geval wel benieuwd!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:02

Hoeveel tijd zat er tussenin?
Afgelopen weekend is er ook een combinatie B-SGW gestart (en gewonnen) die internationaal al meerder paarden gecrosst heeft. Volgens de reglementen mag dit helemaal niet. Ik was dus ook al zeer verbaasd. Iemand anders vertelde mij dat ze vrijstelling kreeg omdat ze meer dan 1 jaar geen paard internationaal had uitgebracht (wat ook niet klopte trouwens).

Wat ook kan is dat ze verliespunten heeft gereden terug is gezet naar het Z2?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:11

Scum schreef:

Dan zou ze toch teruggezet worden in het ZZ-zwaar?

Mischien kan de TS even naar het KNHS bellen, dit is best een lastige vraag en ik weet niet of dit in het regelement staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:20

Scum: ze start in NL Z2 met deze paarden, en met deze zelfde paarden in het buitenland prix st georges. Dit is net hoe het uitkomt, maar een beetje om en om dus lijkt het.
Verliespunten heeft ze niet op de site staan, wel % van boven de 65 in prix st georges..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:25

Haike, waarom stuur je geen mailtje naar de KNHS en/of de FEI?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:37

Waarschijnlijk start ze in het buitenland (toevallig Belgie?) onder een andere licentie.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:43

Scum schreef:
Afgelopen weekend is er ook een combinatie B-SGW gestart (en gewonnen) die internationaal al meerder paarden gecrosst heeft. Volgens de reglementen mag dit helemaal niet. Ik was dus ook al zeer verbaasd. Iemand anders vertelde mij dat ze vrijstelling kreeg omdat ze meer dan 1 jaar geen paard internationaal had uitgebracht (wat ook niet klopte trouwens).

Toevallig Chantal Mechelenbrink?

Dat deed ze in de wieringermeer ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:36

Storm: zal er eens een mailtje aan wagen...

Katja: niet alleen belgie, ook zwitserland enz

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:50

Eigenaardig. Zijn dat dan internationale wedstrijden of gewone wedstrijden maar dan in het buitenland?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:00

Nou dat zou ik schandalig vinden, er zit nogal wat tussen het Z2 en de Prix! Ik zou er een mailtje aan wagen richting de KNHS! Niet om iemand zo nodig te verklikken maar wel om duidelijk te vragen hoe dit nou mogelijk is?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:26

ullaatje schreef:
Scum schreef:

Toevallig Chantal Mechelenbrink?

Dat deed ze in de wieringermeer ook.

Nee, niet Chantal. Die heb ik nergens in het B zien rijden.

Bij SGW worden je punten uit het buitenland gewoon bijgehouden en in Nederland bijgeschreven. Dat moet voor dressuur lijkt mij ook zo zijn. De punten van Ankie op wereldbekerwedstrijden e.d. zullen hier toch ook worden bijgehouden. Het is idd een vreemde zaak zo.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:35

Maar Anky rijdt onder de vlag van de KNHS in het buitenland. Ik heb bijvoorbeeld in Spanje wedstrijden gereden met een paard waarmee ik in NL Z reed. In Spanje starte ik bij de spaanse variant van de KNHS en reed ik 1.40m maar in NL moest ik eerst braaf m'n punten in het Z bij elkaar rijden voor ik nationaal mocht gaan starten.
Punten die je rijdt bij een andere federatie worden dus niet bijgehouden.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:04

Ik dacht dat het in NL zo was dat je wel ZZ-licht en Z2 mocht starten, maar tot een bepaald aantal punten in het ZZ-licht.

Hoe het zit in het buitenland enzo weet ik niet, als je de KNHS belt krijg je denk ik wel antwoord

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:33

Katja schreef:
Waarschijnlijk start ze in het buitenland onder een andere licentie.

Zo kun je dat inderdaad doen. Je vraagt (zonder melding bij de KNHS) een startkaart aan in t buitenland, en start daarmee in het desbetreffende land. Vervolgens neem je een nederlandse kaart en gaat daarmee op concours in Nederland. Zo iemand heeft dan geen internationale wedstrijden gereden als zijnde nederlandse, en de KNHS is dus niet op de hoogte. Dit mag overigens niet (is ook niet slim, om zoiets op je site te zetten).

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:52

volgens mij mag dat allemaal niet, mijn zusje kwam van de pony's af waarmee ze m2 had gereden was er toen 2 jaar uit en ging toen een paard rijden wat z1 had gelopen, maar dat paard was er al 3 jaar uit en het was al 6 jaar geleden dat dat paard z had gelopen, mijn zusje moest van het knhs gelijk m2 starten met veel moeite hebben we het voor elkaar kunnen krijgen om in de m1 te starten, maar dat paard was zo verpest door de ruiter ervoor dat dat nog niet eens meer mogelijk was. Dus als zij dat al niet mag, lijkt mij dit ook niet mogen

kimk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:11

ik weet wel als je zzL bent gestart mag je zoveel wedstijden per jaar rijden in die klasse ,en gewoon nog Z2 wedstrijden ook nog rijden.
misschien is dat in de prix st georges ook wel zo.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:16

fabbie schreef:
volgens mij mag dat allemaal niet, mijn zusje kwam van de pony's af waarmee ze m2 had gereden was er toen 2 jaar uit en ging toen een paard rijden wat z1 had gelopen, maar dat paard was er al 3 jaar uit en het was al 6 jaar geleden dat dat paard z had gelopen, mijn zusje moest van het knhs gelijk m2 starten met veel moeite hebben we het voor elkaar kunnen krijgen om in de m1 te starten, maar dat paard was zo verpest door de ruiter ervoor dat dat nog niet eens meer mogelijk was. Dus als zij dat al niet mag, lijkt mij dit ook niet mogen

Zij mocht dan sowieso een klasse terug, als je van de pony's naar de paarden gaat.
Dus ze mocht sowieso al M1 starten.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:26

Er mag absoluut geen Prix gestart worden EN Z2 met hetzelfde paard. De Prix St George is een internationale klasse die in elk land dezelfde "waarde" heeft dus ze zou ion NL ook Prix moeten starten met dat paard. Lijkt me dus niet goed. Toch even een belletje???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:15

Zal er morgen eens een belletje aan wagen. Laat het hier weten als ik meer weet

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:08

ik hoorde laatst dat je Z2 mag starten en ZZL maar als je 5 punten hebt in het ZZL dan moet je kiezen wat je wilt Z2 of ZZL blijven rijden gewoon ff bellen of mailen lijkt me handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:31

Die regel Z2 - ZZL ken ik ook wel, maar dat is weer iets heel anders.

Durf de KNHS eigenlijk niet zo goed te bellen, vind het een beetje klikken op de een of andere manier. n zal toch nog wel wat vaker tegen haar moeten rijden, dus zal niet echt leuker worden dan.
Iemand anders die durft? Tong uitsteken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:42

Gewoon doen, noem je een andere naam. Knipoog Wij zijn nu ook allemaal nieuwsgierig hoe het zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:44

Heb gemaild en naam van amazone niet vernoemd, ben ook erg benieuwd naar reactie!

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:33

ja ik ben ook wel benieuwd hoe dit zit... Het lijkt mij dat het niet mag... Het zelfde als ik morgen in de Z1 ga starten en de week erna in de M2