Voor het eerst M2... Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Voor het eerst M2... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:14

Ik ga a.s. zondag voor het eerst M2 starten, en heb er echt enorm zin in. Ik heb wel het gevoel dat we er klaar voor zijn, alle oefeningen zijn (bijna) 100% bevestigd. Soms gaan de keerwendingen en de galop-stap niet helemaal goed, maar dat komt meer door mij omdat ik nog niet helemaal het gevoel ervoor heb.

Toch ben ik enorm zenuwachtig al, wordt er helemaal gek van. Dit had ik ook al als ik naar een hoger niveau mocht, maar niet zo erg als nu voor de M2. Ook weet ik dat ik de eerste keer toch niet te veel moet hopen op een winstpunt.

Ik rijd zelf met een pony (1.49m ik ben 1.75m) tussen de paarden, voor mij heeft ze al M2 tussen de pony's gelopen.
Zelf heb ik voor haar nog nooit wedstrijden gereden, en daarnaast heb ik een pony met veel beengebreken (zie: profiel voor het hele verhaal).

Dus ik ben super trots op haar.

Maar nu gaat het rijden net weer wat minder, ze heeft o.a. een allergische reactie gehad van der enting en is dus wat minder soepel dan normaal. Daarnaast wil ze nog wel eens geen zin hebben, en wil dan niet genoeg buigen (komt ook door die enting).

Het gaat gelukkig steeds beter weer, de oefeningen doet ze ook alweer bijna helemaal goed..

Maar toch.. Ik wordt dan gelijk weer onzeker, komt denk ook doordat ik een vreselijke perfectionist ben.
Ook weet ik dat mensen bij mij op stal denken van "o, die gaat het echt niet redden hoor in de M2!" en daar kan ik dus niet tegen.. Heb ik weer het gevoel dat ik me moet bewijzen..

Zo moest het even van me afschrijven hoor... Maar ben ik nou de enigste die zo doet voor zijn/haar M2 debuut (of een debuut)?

Ik heb er wel ontzettend veel zin in hoor, alleen wordt gek van de zenuwen en ben bang dat het verkeerd gaat.. Bloos

Krijtje

Re: Voor het eerst M2... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:32

Nee, je bent niet de enige Bloos

Ik durf ook niet Clown Haha!
En snap wat je bedoeld met je pony tussen de paarden, ik start met een 100% springpaard tussen de Gribaldi's en de Jazzen Clown

Stel het zelf dus nog even een tijdje uit, terwijl ik wel weet dat ik vast niet ineens 20/30 punten minder ga rijden Bloos

Toch blijft het idd eng Bloos

Denk dat dat ook wel komt doordat je van iedereen hoort dat dit de moeilijkste overgang is Lachen

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:59

Hier nog een die al weken zenuwachtig was .... zou afgelopen zaterdag M2 debuut gehad hebben.... had mijn paard z'n ijzer afgetrapt en liep onregelmatig.. dus nu heb ik die zenuwen weeeer voor de volgende wedstrijd Haha!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:56

o gelukkig ben ik niet de enigste Tong uitsteken

Zijn jullie ook al stiekem een beetje aan het kijken naar een stang en trens hoofdstel? (kijken he Tong uitsteken, want kopen voordat je Z1 bent brengt ongeluk haha zegt men Tong uitsteken)

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:13

Hahaha nee zeker niet de enigste. Ook omdat ik van veel mensen hoor dat het gewoon een moeilijke klasse is zie ik er tegenop... misschien valt het wel mee Haha!

Oh ik heb stiekem al een s&t hoofdstel besteld... mocht een hoofdstel kiezen bij m'n nieuwe zadel... tja dan is de keuze makkelijk he Tong uitsteken

Ben benieuwd hoe jou debuut verloopt!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 06:01

O wat voor hoofdstel is het geworden? Ik ga er eentje van dobert bestellen, met zo'n hele dikke neusriem (pony heeft paardenhoofd, dus is wel mooi als ie er wat sjieker uitziet).

Ja ik ben ook benieuwd hoe het a.s. zondag zal gaan...

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:18

Ik heb hem al, een Passier Lachen
Maar die heb ik gekocht omdat ik graag een hoofdstel met een mooie brede engelse neusriem wilde Lachen Ik rij er nu niet mee, vind momenteel mijn rondgenaaide het mooiste Bloos

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 11:15

@ alina: zo'n hele dure? Of die van rond de 200euro?

Heb je er al mee gereden? Tong uitsteken

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 11:19

trouwens Nerootje.. Ben beetje verliefd aan het worden op jouw paard! Wat een ongelovelijk stoere bonte! Haha!

En Alina: Volgens mij heb ik jou wel eens in het verleden een pb gestuurd, over jou golvende frontriem.. Heb em toen ook gekocht, maar vond em uiteindelijk toch niet meer zo mooi.. haha

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:35

Je bent niet de enige haha, ik heb het ook voor straks mijn b-debuut Nagelbijten / Gniffelen
Maar heb even in je profiel gespiekt,, en het ziet er allemaal super netjes uit!! Haha! Jij gaat het zeker wel redden Ja

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 11:45

@ BellyBel: dankjewel! Haha! Ik hoop dat het gaat lukken zondag... En wanneer heb jij je B-debuut?

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:24

3/4 november Tong uitsteken

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:47

@cardy ik heb een op maat gemaakte Morris & Nolan besteld ik heb 'm nog niet binnen van de week schumacher fronteim gekocht vor erbij helemaal mooi Lachen

nog zenuwachtig voor zondag of is het al minder geworden omdat er nog meer mensen last van hebben hi!

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:57

ik vind dit zon leuk topic ik weet ook niet waarom Clown

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 19:34

@ nerootje: klinkt mooi dat hoofdstel!
Ja ben echt heel zenuwachtig haha!

@ Liezzel: hoe bedoel je? Tong uitsteken

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:24

ik vond het echt heel eng Lachen

En was echt mega zenuwachtig Lachen

Maar gelukkig niet meer zo erg als eerst Haha!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:09

Jeetje Cardy, ik wist niet dat je inmiddels al M2 startgerechtigd was!
Super zeg, je gaat hard! Hoe ging 't zondag?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:18

Vertel hoe is het gegaan zondag?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 11:33

@ Gimli_: Ja het gaat hard Tong uitsteken was binnen 4maanden (met ertussen 1maand niet starten, dus eigenlijk 3 maanden) alweer uit de M1.
en @ Nerootje:

Het ging echt goed, was super trots op Lavita.

Sommige oefeningen (zoals de galop-stap en de keerwendingen) lukken nog niet zo onder spanning Clown dus daar gaan we hard aan werken.
Ook maakt lavita gauw een wisseltje als ze gespannen is, en deed dit ook 1x in beide proeven (we hebben nog nooit een wisseltje geoefend).
En 1x raakte ze zo in paniek voor een overgang stap-galop, dat ze even niet meer wist wat ze moest doen. Dus stopte ze en ging in de achteruit, ik heb heel rustig me handen ontspannen en beetje been gegeven. Daarvanuit sprong ze heel netjes vanuit de stap naar de galop.

Dus ik had een aantal heel erg terechte 4en. Maar ook een aantal 7ens en ook 1x een 6 voor één keerwending.

Was dus erg tevreden, maar dus geen winst.
was wel twee keer 3e met: 164 en 172. Dus wel al in de 170! Haha!.

De jury was trouwens die dag heel erg streng (die hele dag was er maar 1 jury). Zij had die dag van alle niveau's maar 2 keer een winstpunt gegeven.

Ik zat ook erg dichtbij de nr. 1 en 2.
Over 2 weken moet ik weer! Haha!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:38

Nou super toch!
Die WP komen wel, succes over 2 weken!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:24

ohh dat valt iid niet tegen! goed hoor!! Wanneer heb je weer?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 12:28

Over 2 weken weer, 4 november Tong uitsteken

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:24

Ik ben een aantal weken geleden voor het eerst M2 gestart, en oh wat vond ik het moeilijk.. ik was op van de zenuwen, en mijn paard daardoor ook.
Ik had 179 en 171 punten.. niet slecht voor een debuut..
maar ik het wel grove fouten (onzuivere stap, keertwendingen bleef achterbeen staan, bijna een wissel op de slangevolte..), dus heb hard geoefend, en ga er vrijdag weer tegen aan! Haha!

Roos_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:34

Ik heb ook een beetje hetzelfde gehad als jij. Mijn pony is nu inmiddels verkocht, maar het was een fries x newforrest. En toen ik hem kreeg ging niemand er vanuit dat ik ooit wedstrijden zou gaan rijden. laat staan winstpunten halen;)
Nou is het tegendeel wel bewezen want binnen 2 jaar mochten we tussen de paarden al Z1 starten. Terwijl ik er eigenlijk aldoor maar weinig vertrouwen in had! Met veel trainen en vooral lol hebben in je ding gaat het helemaal goedkomen!!!
Suc6 zondag!

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:09

*Stipje* Wil wel eens lezen naar ervaring enz. Ben zelf ook M2 startgerechtigd maar nog te onzeker om door te gaan dus rijd nog even lekker door in de M1 Tong uitsteken