Eerste worden maar geen prijs krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Eerste worden maar geen prijs krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 08:30

Dit weekend was voor mij erg succesvol. Ik ben gestart in de B en daarna zaten we te wachten op de prijsuitreiking. Tot we anderen uit onze groep met coupons zagen lopen. We dachten dat we de prijsuitreiking gemist hadden en gingen ook naar secretariaat op de coupons op te halen. Wat bleek, we hadden 197 en 203 punten. Logisch gezien zouden we dus een prijs moeten hebben. Dus nog een tijd gewacht maar er kwam geen prijsuitreiking. Uiteindelijk maar gaan vragen hoe het zat.
Ik moet even vertellen dat deze wedstrijd op zondag buiten gehouden zou worden maar door het slechte weer is het naar binnen verplaats. Maar om wel twee proeven te kunnen rijden zijn de B en de L naar zaterdag verplaats. Ik kon niet op zaterdag en uiteindelijk bleek ik toch ook op zondag te kunnen starten in een groep van 6 B-ruiters. Nu wilden ze geen prijs uitreiken omdat we al blij mochten zijn dat we konden starten. Mijn euforie na het behalen van deze punten daalde gelijk, want nu voelde ik me toch bedonderd. Ik denk dat we de hoogste punten hadden over twee dagen maar geen prijs dus. Terwijl we wel inschrijfgeld moesten betalen en de wedstijd in principe voor de zondag stond.
We hebben nu een mail naar de vereniging gestuurd en wachten dat af. Want ik denk dat dit echt niet mag.

juval

Re: Eerste worden maar geen prijs krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:32

je winstpunten tellen in ieder geval, gefeliciteerd daarmee. Wel jammer en raar dat je geen prijs kreeg verder.... beetje een domper.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:34

wat apart?? Ik zou dit niet pikken en een klacht indienen. ook al tellen je punte mee, dat ze geen prijs uitrijken vin dik belachelijk
hun verzetten alles, mogen ruiters niet de dupe van worden vind ik

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:39

Wees blij met je winstpunten, zo'n bekertje en lintje gaan op den duur toch ook de vuilnisbak in.
Als je nu een flinke geldprijs had gewonnen zou het nog weer een ander verhaal zijn. Denk gewoon, er komen nog wel meer prijzen die ik in mijn kast kan zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:41

Wie zegt dat het geen prijzengeld was? Of lees ik daar overheen?

Kun je er niks van in de reglementen vinden... ik weet dat er wel iets staat over prijzen

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:42

idd zoals aerdenhout1 ook al zegt, die beker wil je over een jaar echt niet meer hebben.. Maar als het om een geldprijs gaat --> zeker achteraan gaan!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:51

ik bewaar juist wel alle prijzen
leuk voor " later'

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:57

sowieso, je hebt wel 7,50 tot 10 euro per proef betaald. Als je dan iets wint, mag het wel uitgereikt worden ook! Ongeacht of de ruiter er blij mee is of niet! Ik won vorige keer echt een hele mooie en grote beker. Ik ben helemaal niet van het blikwerk maar deze vond ik echt mooi en blijft hier ook gewoon in de vitrinekast!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:58

Tot je tientallen van die lelijke bekers in een doos op zolder hebt staan, dan is er voor "later" ook weinig meer aan Knipoog Ik bewaar overigens wel alles, maar meestal verdwijnt het toch naar zolder.

Wat je had kunnen doen, is naar de federatievertegenwoordiger gaan op de dag van de wedstrijd. Die had je klacht mee kunnen nemen naar de KNHS of het op dat moment kunnen oplossen ( al was het maar om je uit te leggen waarom op deze manier gewerkt werd, ik vind het zelf erg apart, maar wie weet hadden ze wel toestemming gekregen ). Een klacht achteraf bij de vereniging haalt, is mijn ervaring, meestal weinig uit. Eventueel zou je het door je eigen vereniging kunnen laten inbrengen in de regio of kringvergadering, maar ook dan is de kans dat je nog een prijs krijgt klein.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:59

Ik heb zelfs de bekers nog die ik op manegepaarden gewonnen heb zo'n 15 jaar geleden Bloos

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:01

Ja al die bekers en lintjes liggen bij mij ook op zolder eigenlijks Haha! ah je hebt in ieder geval de winstpunten te pakken toch, en volgende keer beter.
Maar kan me voorstellen dat je toch graag je prijswilt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:03

Wat was het inschrijfgeld Ts?
per 4 ruiters MOETEN ze een prijs geven, ik zou er ook zeker achteraan gaan.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:04

Ach gut DF ....nee vind dit idd niet kunnen dan haden ze ook geen inschrijf geld moeten rekenen of iig minder prijs daar hoort een prijs bij al is het maar 2 x 5 euro ofzo

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:05

de bekers zijn hier altijd naar de eigenaren vertrokken en de lintjes hebben voor 99% de verhuizingen niet overleeft

mar kan me voorstellen dat het toch wel erg leuk is
om iig een lintje te krijgen ..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:07

het gaat niet om het lintje en de beker, maar om het principe. Je hebt goed gereden, je best ervoor gedaan, je inschrijfgeld betaald, en je paard en jezelf netjes gepresenteerd. Dat mag wel beloond worden vind ik. Je verdiend je moment van overwinning tijdens de prijsuitreiking.

Zowiezo voor alle deelnemers is het leuk om te weten hoeveelste ze zijn geworden, dat vind ik tenminste wel.

Ik heb ook mn mooiste/belangrijkste bekers bewaard

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 09:18

Ik heb 2x 7.50 inschrijfgeld betaald en ik hoorde dat ze contant geld uitbetalen, 10 euro als eerste prijs. Dus in totaal toch 20 euro. Daar kun je toch weer mooi een wedstrijd voor rijden en aangezien bij mij ook niet alles op mijn rug groeit en ik daardoor ook niet onbeperkt kan inschrijven, zou het toch mooi meegenomen zijn.
Normaal gesproken had ik gedacht dat ik de prijsuitreiking gemist zou hebben (al zaten we al een hele tijd in de kantine) en dan zou ik er via startlijsten pas achter zijn gekomen dat ik prijs zou hebben.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:27

Verward nee vind het dus niet kunnen gewoon niet meer inbschrijven dus ! Ach gutmisschien ff je onderschrift aan passen soms krijg je niet de prijzen die je verdient Haha!
Laatst bijgewerkt door dyaco op 01-10-07 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:28

Citaat:
In het vraagprogramma dient duidelijk aangegeven te worden welke prijzen per
rubriek worden uitgereikt, één en ander conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Dus weet jij wat er in het vraagprogramma stond?

http://www.knhs.nl//objects/00005032.pdf
en dit is de wedstrijd tarievenlijst, maar kan daar zo snel ff geen wijs uit

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:36

Wanneer er minder dan 10,00 aan inschrijfgeld wordt gevraagd, dan heb je sowieso niks te maken met de wedstrijdtarieven lijst, en staat het de vereniging vrij om zelf prijzen uit te zoeken ( wel aangegeven op het vraagprogramma naturlijk ). TS geeft aan 7,50 te hebben betaald, dus dan hebben ze met die lijst niks te maken.
Omdat dit een bijzondere situatie was ( verplaatsing van de wedstrijd naar binnen ), kan het best zijn dat de KNHS toestemming heeft gegeven voor een andere indeling ( lijkt me onwaarschijnlijk, maar zou niet de eerste keer zijn dat zo iets voorkomt ). Zoals ik al zei: dit had je aan de federatievertegenwoordiger moeten voorleggen. Wat wij nu doen is slechts giswerk.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:36

Volgens tarievenlijst: Als het inschrijfgeld minder dan of gelijk aan 10 euro is dan is er geen verplichting tot prijzenschaal, maar het mag wel. Daarboven is het wel verplicht.. Dan is de eerste prijs minimaal 5x het inschrijfgeld.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:37

Waarom mail/bel je de KNHS niet even?
Ik neem aan dat ze het daar precies weten!

En de vraag van TS was, of ze recht heeft op een prijs. Niet wat mensen met hun gewonnen bekers doen!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:39

Jeetje zeg,,

Wel raar.. Ach gut

Ik persoonlijk zou er niet zo heel erg wakker van liggen hoor Dromen
Als ik de punten maar heb Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 09:40

Volgende vraag, waar vind ik het vraagprogramma. Kan op de KNHS-site niets vinden.

En we hebben nu een mail naar ze gestuurd zodat ze zelf actie kunnen ondernemen voordat we bij de KNHS gaan "klagen". Ik rij echt voor mijn plezier maar op deze manier wordt het toch wel vergalt. Net of ze je geen prijs gunnen. Lekker zakelijk ipv sportief.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:42

DendroFleur schreef:
Volgende vraag, waar vind ik het vraagprogramma. Kan op de KNHS-site niets vinden.

En we hebben nu een mail naar ze gestuurd zodat ze zelf actie kunnen ondernemen voordat we bij de KNHS gaan "klagen". Ik rij echt voor mijn plezier maar op deze manier wordt het toch wel vergalt. Net of ze je geen prijs gunnen. Lekker zakelijk ipv sportief.

Je hoeft niet direct te gaan klagen, je kunt toch bellen om te vragen hoe de regels precies zijn?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:43

Een lintje is toch wel het minste wat er af kan zou je zeggen...
Bij ons in de kringwedstrijden betaal je een vast bedrag voor een bepaald aantal wedstrijden. Dan krijg je ook alleen een lintje (1 per 4 deelnemers) als prijs. Maar daar zijn de kosten dan ook naar...