Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zo heb ik het ook geleerd Redrumfox schreef:Ik zit hier ook elke keer mee te pielen wanneer ik op het andere been moet gaan rijden, vind het altijd zo rommelig om dat meteen aan het begin van de diagonaal al te doen want dan moet je paard nog rechtrichten, de overgang maken naar middendraf en als jij dan ook nog eens op het andere been gaat rijden vind ik het altijd zo'n puinhoop. Ik doe het dus altijd maar in het midden, maar ja dat is ook niet ideaal.
Denise_Perla schreef:Ik doe het gewoon altijd aan het eind van het diagonaal
EErst netjes recht richten, dan middendraf voor bereiden, terug nemen, van been veranderen en dan netjes van het diagonaal weer afZo heb ik het ook geleerd
(staat ook in wedstrijdt regelement)

Up_to_Date schreef:Ik doe dat aan het einde van de diagonaal.
Als je het in het midden doet, lijkt me dat je het paard 'stoort' in zijn gang.
Met de normale draf, gebeurt het been wisselen wel op de X.

zazoeyou schreef:Ik zal even kijken of ik het 1 en ander kan copieren
Edit :
8. Lichtrijden in draf
Het van been verwisselen bij het van hand veranderen op de diagonaal geschiedt aan
het einde van de diagonaal, tenzij in de betreffende proef anders wordt gevraagd. Er
behoort op de buitendiagonaal (het buitenvoorbeen) lichtgereden te worden
Zo en niet anders Denise_Perla schreef:Ik doe het gewoon altijd aan het eind van het diagonaal
EErst netjes recht richten, dan middendraf voor bereiden, terug nemen, van been veranderen en dan netjes van het diagonaal weer afZo heb ik het ook geleerd