Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

het mag alleen bij shetlanders haflingers friezen shires en andere koudbloeden, maar niet bij kwpners dus voor mij is de beslissing snel gemaakt
Nibbit schreef:Ik vind een hengstevlecht echt niet mooi.
Hoe lang doe je dan over knotjes?
Misschien kun je 10 dikkere ipv 20 dikkere, dat gat sneller en staat ook netjes
Edit: even in je profiel gespiekt, ik neem aan dat het om Tatort gaat?
Bij zo`n paardje vind ik een hengstevlecht niet zo passen
Ik heb er meestal iets van 9..
, je kan er dus ook nooit een mooie hengstenvlecht van maken. Als je echt lui bent, dan scheer je ze gewoon af.
zou ik zelf dus nooit doen.superwoman schreef:Met knotjes maken ben ik meestal maar een half uurtje bezig en kan me niet voorstellen dat je paard daar "gaar" van zou worden. En 13/14 knotjes is echt wel genoeg![]()
Bij en KWPN-er lukt het meestal niet om mooie lange manen te krijgen.....
Mag je daar eigenlijk mee starten een hanekam? Want als dat ingevlochten moet gaan worden ga ik het ernstig moeilijk krijgen
woeliej schreef:superwoman schreef:Met knotjes maken ben ik meestal maar een half uurtje bezig en kan me niet voorstellen dat je paard daar "gaar" van zou worden. En 13/14 knotjes is echt wel genoeg![]()
Bij en KWPN-er lukt het meestal niet om mooie lange manen te krijgen.....
wou net zeggen, die van ons heeft toch echt wel een dik pak. Maar ik blijf het niet mooi vinden, geeft zo'n onverzorgde uitstraling vind ik. Daarom heeft m'n pony ook een mooie punk hanekamMag je daar eigenlijk mee starten een hanekam? Want als dat ingevlochten moet gaan worden ga ik het ernstig moeilijk krijgen
Zoals eerder gezegd, als je KWPN zijn manen niet dik genoeg zijn wordt het waarschijnlijk niet mooi. Zijn ze wel dik genoeg dan is het natuurlijk heel handig en bespaart het tijd en gefrummel. Ik denk dat bij een KWPN knotjes een stuk mooier zijn, maar ik weet niet eens hoe het staat met een hengstenvlecht dus weet wie het beoordeelt.
Volgen smij staat in het proevenboekje dat je met afgeschoren manen (o.i.d.) mag starten.. maar hoe lang die afgeschoren manen enzo dan mogen zijn dat weet ik niet. 
Ook hebben veel KWP'Nérs vaak geen hele dikke manen,waardoor je een dunne hengstenvlecht krijgt. dit staat echt heel lelijk. Doe het dus alleen als je paard een mooie dikke nek heeft en dikke manen, anders is het geen porem.