Meerdaags concours, hoe in te vullen? Wat zijn wensen ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vinka

Meerdaags concours, hoe in te vullen? Wat zijn wensen ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:51

Wij willen in de week tussen kerst en oud&nieuw een meerdaags dressuurconcours organiseren. Ons idee is om ruiters de mogelijkheid te geven om meerdere (2) proeven te rijden en op de laatste dag een finale te laten verrijden.

Wat zou jullie voorkeur hebben;
- optie 1) 1 proef per dag
- optie 2) 2 proeven per dag gejureerd door verschillende juryleden, maar dat betekent een lange wachttijd.
Maximaal 20 combinaties. Dus dan moet je 19 combinaties wachten voordat je je 2e proef kunt starten.
- optie 3) 5 combinaties 1e proef en dan dezelfde 5 combinaties 2e proef. Dit betekend dat beide proeven door dezelfde jury beoordeeld worden. (is dit überhaupt wel toegestaan?)

Van alle klassen gaan de beste 2 door naar de finale welke de laatste dag verreden wordt.

Hebben jullie nog andere ideeën?

Elliebelle

Re: Meerdaags concours, hoe in te vullen? Wat zijn wensen ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:00

Ik zou zelf dan kiesen voor 1 proef per dag.
Maar als er andere mensen liever optie 2 willen , kunnen jullie dat ook doen en kun je ook gewoon 1 proef rijden.

Maar waarom kan je niet 2 proeven rijden met 2 jury's direct naar elkaar?

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:09

Kion99 schreef:
Maar waarom kan je niet 2 proeven rijden met 2 jury's direct naar elkaar?

Omdat we maar 1 binnenbak hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:43

Dan ben ik van mening dat de accommodatie te klein is voor zo'n meerdaags concours.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:11

Waarom zou het te klein zijn? We hebben de mogelijkheid om binnen los te rijden en binnen de proef te rijden. De bodems zijn dit jaar vernieuwd (eb en vloed) waardoor het super rijden is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:48

Voor een meerdaags concours vind ik 1 binnenbak, waarin én losgereden én je proef gereden moet worden, gewoon te klein. Dat is mijn persoonlijke mening, maar wellicht denkt de meerderheid daar anders over.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:53

Ik vind het wel kunnen. Ik heb al meerdere concoursen gehad waar 1 binnenbak was en dat was prima te doen. Ik zou er nog iets anders van maken denk ik.
Ik zou 1 proef op 1 dag doen en de mogelijkheid om er evt. 2 te starten, maar dan verdeeld over 2 dagen. Ik zou dan wel de finale op dezelfde dag als de 1e proef doen, anders sluit je mensen die van iets verder moeten komen al uit.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:15

Ik zou voor 1 dressuurproef zowieso niet komen, dus ik zou kiezen voor optie 3

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:18

Simmie schreef:
Voor een meerdaags concours vind ik 1 binnenbak, waarin én losgereden én je proef gereden moet worden, gewoon te klein. Dat is mijn persoonlijke mening, maar wellicht denkt de meerderheid daar anders over.

er wordt toch niet gezegd dat ze maar 1 binnenbak hebben, maar wel maar 1 wedstrijdbak. er wordt gezegd dat ze zowel binnen kunnen losrijden en binnen de proef kunnen rijden. op die manier zijn hier ook wel meerdaagse concoursen.
op de meerdaagse concoursen die ik hier in de omgeving wel eens reed kon je 1 proef per dag starten en dan nog de finale als je daarvoor gekwalificeerd was

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:29

LiSSy schreef:
Simmie schreef:

er wordt toch niet gezegd dat ze maar 1 binnenbak hebben, maar wel maar 1 wedstrijdbak. er wordt gezegd dat ze zowel binnen kunnen losrijden en binnen de proef kunnen rijden. op die manier zijn hier ook wel meerdaagse concoursen.
op de meerdaagse concoursen die ik hier in de omgeving wel eens reed kon je 1 proef per dag starten en dan nog de finale als je daarvoor gekwalificeerd was

Citaat:
Omdat we maar 1 binnenbak hebben

Ze hebben dus maar 1 binnenbak. Knipoog En aangezien je moet losrijden en je proef in de dezelfde bak doet vind ik het te klein. Maar nogmaals dat is MIJN persoonlijke mening.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:41

Citaat:
Waarom zou het te klein zijn? We hebben de mogelijkheid om binnen los te rijden en binnen de proef te rijden. De bodems zijn dit jaar vernieuwd (eb en vloed) waardoor het super rijden is.

en als je dit dan weer leest denk je toch echt aan 2 binnenbakken... aangezien de bodemS vernieuwd zijn en niet de bodem. ze heeft het toch echt over meervoud. denk dat ze met "1 binnenbak" toch echt 1 wedstrijdbak bedoeld

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:53

Voor 1 proef ga ik niet op pad, ik moet te ver rijden, dus dan maar optie 3. 2 proeven mogen door dezelfde jury beoordeeld worden denk ik want ik had het pas aan de hand toevallig.
Is er geen mogelijkheid om buiten nog verder in te rijden?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:41

LiSSy schreef:
Citaat:

en als je dit dan weer leest denk je toch echt aan 2 binnenbakken... aangezien de bodemS vernieuwd zijn en niet de bodem. ze heeft het toch echt over meervoud. denk dat ze met "1 binnenbak" toch echt 1 wedstrijdbak bedoeld

Misschien, maar dat komt niet duidelijk naar voren.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 21:24

Sorry ben niet helemaal duidelijk geweest. We hebben 2 binnenbakken. 1 om los te rijden en 1 om de proef in te rijden. Beide bakken zijn dit jaar voorzien van een nieuwe bodem.

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:03

Mogen 2 verschillende proeven wel door dezelfde jury beoordeeld worden?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:28

marilse schreef:
Mogen 2 verschillende proeven wel door dezelfde jury beoordeeld worden?
Dat mag wel, wanneer de accomodatie het niet toelaat om in twee ringen te starten (is hier in de regio ook vrij normaal voor outdoorwedstrijden in een buitenbak van een manege).

Ik jureer heel vaak dezelfde ruiters twee keer, zeker in de winter, maar in de zomer ook regelmatig.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 17:35

Maar welke optie zou jullie voorkeur hebben?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:24

Optie 3

TonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:16

@Secretariaat: als je inschrijvingen via internet wilt... bieden wij momenteel gratis aan ter kennismaking! Knipoog http://inschrijfsysteem.nl

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:24

ptie 3 absoluut.

is buiten los rijden geen mogelijkheid?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:17

Optie 3 Ja

Heb een keer vergelijkbare wedstrijd gereden met dus 2 proeven in 1 ring, daar dus 4 combi's 1ste proef, dan die 4 combi's 2e proef en dan dus volgende groepje van 4 1ste proef enz Knipoog en idd alles dezelfde jury!
Dat was fijn en goed geregeld en ga idd ook liever voor 2 proeven op pad Ja (ook ivm alle moeite om mijn bonte schoon te krijgen Nagelbijten / Gniffelen)

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:47

Optie 3. Heb zelf al vaker gehad dat het op die manier (indoor dan) gedaan werd, dus het komt zeker wel voor.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:06

Optie 3. Ik ga nooit op wedstrijd voor maar één proef, gelukkig woon ik dan ook in het 'goede' gebied. &lang wachten heb ik ook geen zin in. Knipoog

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:53

optie 3 absoluut. Het is toegestaan voor een jury om 2 proeven van dezelfde ruiter te beoordelen. Ik reed ook geregeld 2 proeven bij dezelfde jury, zeker in de winter omdat er dan maar 1 goede wedstrijd bak binnen beschikbaar is. Ik heb het zelfs deze week buiten ook, omdat er maar 1 Z ring beschikbaar is, dus ook weer 2 keer dezelfde jury.

Grid was dat in Waspik?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:31

cinny1 schreef:
optie 3 absoluut. Het is toegestaan voor een jury om 2 proeven van dezelfde ruiter te beoordelen. Ik reed ook geregeld 2 proeven bij dezelfde jury, zeker in de winter omdat er dan maar 1 goede wedstrijd bak binnen beschikbaar is. Ik heb het zelfs deze week buiten ook, omdat er maar 1 Z ring beschikbaar is, dus ook weer 2 keer dezelfde jury.

Grid was dat in Waspik?

Nee, in Berghem Knipoog

idd daar ook 1 wedstrijdbak en 1 losrijbak dus dan is dit een mooie oplossing om toch 2 proeven te kunnen rijden Ja