anneliesdj schreef:Ik erger me ook vaak als ik op concours ben met mijn zusje. Zij begint nog maar net dus weet het allemaal nog niet zo goed. Ik heb haar de regels duidelijk uitgelegd maar ja, ze is nog maar 11. Dan rijden er volwassenen(bv op oefenparcours) met van die grote paarden, gewoon overal tussendoor stampen, vinden dat ze zo'n klein pony'tje wel mogen afsnijden enz.
Resultaat, mijn zusje kan niet fatsoenlijk inrijden omdat ze steeds d'r pony op de remt trekt omdat ze bang is een botsing te maken. Daarbij, als het dan per ongeluk een keer haar schuld is wordt ze compleet afgebekt en weet niet meer wanneer ze het nu goed en fout doet, dus zit je met een klein kind in tranen.
Dan kan ik me zo kwaad maken dat ik de neiging krijg om al die lompe onbenullen van het paard af te sleuren en een pak slaag te geven.
Mag een kind dan niet fatsoenlijk kennis maken met de sport en rustig d'r eigen rondjes rijden??
dat is idd erg triest!
Het valt me trouwens op dat het dikwijls de kleine kinderen zijn die nog de meeste manieren hebben en sorry zeggen als ze je perongeluk afsnijden ofzo...
alhoewel je er ook wel ettertjes tussen hebt natuurlijk