Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toverheks

Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 18:10

Zo als de titel al zegt:
Waaraan irriteer jij je nou op het inrijterrein?

Ik kan er persoonlijk niet tegen wanneer mensen gaan in- en uitstappen in de inspringring, terwijl het dressuurterrein er naast haast leeg is Clown

Excusez moi wanneer dit fout staat, heb er niet zoveel verstand van Bloos

anneliesdj

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:14

Precies, mensen die uitstappen in de losrijbak terwijl er een heel weiland naast is om uit te stappen. Vaak gaan ze dan ook nog eens met z'n 2en of 3en naast elkaar waardoor iedereen in de remmen moet. Zoooo irritant!
Ook erger ik me altijd aan die mensen die binnenkomen rijden en aan 't losrijden gaan met zo'n air van 'ik kom eraan, iedereen aan de kant!'. Die dus niet of nauwelijk rekening houden met een ander.
Bovendien vind ik het ook altijd ergerlijk als iemand ontzettend begint te katten als je per ongeluk eens een keer elkaar in de weg rijd, net alsof dat zoiemand nooit overkomt dat hij net op het verkeerde moment op de verkeerde plek is.
Zo'n losrijring is nu eenmaal niet zo groot en je moet je er wel zien te redden met z'n allen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:19

Ik erger mij vooral aan de mensen die constant naar beneden aan het kijken zijn, en als ze je dan bijna omver rijden nog eens lelijk gaan kijken ook! Het komt mij soms ook wel eens voor dat ik perongeluk iemand in de weg rijd, maar dan ben ik wel heel rap met het zeggen van "sorry" hoor...

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:20

Ik erger me ook vaak aan de "air" waarmee sommige ruiters door de baan gaan. Vaak hebben ze enorme paarden en rijden ze je gewoon voor de sokken. Ook wanneer je gewoon voorrang behoort te krijgen op links.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:25

Ik erger mij gigantisch aan mensen die maar gewoon dom doorrijden, dus die NIET voor je aan de kant gaan, vooral als jijzelf op de linkerhand rijdt en die ander op rechts! Hallo! Links heeft voorrang, maar dat schijnen ze plotseling te zijn vergeten ofzo. Kan daar heel slecht tegen, maar goed, elke wedstrijd gebeurt het me weer. Probeer er maar niet te veel op te letten. Clown

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:33

Ik erger me nergens aan Haha! . Rij wedstrijden voor mijn lol en weiger mijn plezier te laten verpesten en me te gaan irriteren. Daar heb ik alleen mezelf en mijn paard mee, want dat levert spanning op. Als er mensen zijn die de bakregels echt niet kennen en consequent in de weg rijden, dan zal ik daar een praatje mee maken en ze vriendelijk uitleggen hoe het hoort. Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:35

Arabendu schreef:
Ik erger me nergens aan Haha! . Rij wedstrijden voor mijn lol en weiger mijn plezier te laten verpesten en me te gaan irriteren. Daar heb ik alleen mezelf en mijn paard mee, want dat levert spanning op. Als er mensen zijn die de bakregels echt niet kennen en consequent in de weg rijden, dan zal ik daar een praatje mee maken en ze vriendelijk uitleggen hoe het hoort. Knipoog

Ik laat mijn plezier er zeker niet door verpesten Tong uitsteken Maar ik erger me gewoon aan dat soort dingen. Ik rij verder gewoon lekker voor mezelf en ga relaxed de proeven in Lachen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:36

Ik erger me helemaal rot aan van die arrogante bitches met hele grote , dure paarden die ons zo'n beetje omver rijden (en ik erger me nog meer aan mezelf, omdat ik me zo laat intimideren.......)pfffffff

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:46

Bonnie_Theun schreef:
Arabendu schreef:

Ik laat mijn plezier er zeker niet door verpesten Tong uitsteken Maar ik erger me gewoon aan dat soort dingen. Ik rij verder gewoon lekker voor mezelf en ga relaxed de proeven in Lachen

Ik meestal ook. Tot je wel verplicht wordt om je te ergeren...
5minuten aan het instappen, komt er iemand langst achteren voorbij gegallopeerd. Waarschijnlijk was die persoon alleen maar met zijn paard bezig, want in zijn galopje was hij doodleuk te kort tegen mij gereden waardoor hij mijn been met zijn zadel zowat meesleurde... Pijn! Maar denk je dat die mens sorry zegt? Nee hoor, gewoon doorrijden. Nog vijf minuten later was ik rustig aan het draven, komt er een man mij galoperend de pas afsnijden (hij kwam dus van opzij, en reed zo voor mij door), waardoor ik mijn paard meteen moest stilgezet krijgen... Mooiste van al, toen die man mij passeerde wist hij niet beter om zijn paard eventjes een mep gaan te verkopen, waardoor het paard achteruit stampt en daarbij afschampte tegen de kaak van mijn paard (niet ernstig, max een cm haar weg en hoop zand tegen haar kaak). Denk je dat die man sorry kwam zeggen? Neenee, rustig verderrijden was zijn boodschap.
Ik ben toen, puur uit angst van mij en van mijn paard, na tien minuten het inrijterrein afgegaan en langst mijn ring gaan staan. No way dat ik daar nog ging tussen rijden. (heb toen wel mijn proef nog gewonnen, wonder boven wonder Clown)

Geen wonder dat je je dan ergert Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:54

haha! precies Knipoog

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:00

Ik moet bekennen dat ik de bakregels ook niet super ken, maar met goed om me heen blijven kijken en logisch nadenken kom ik ook al een heel eind. Ik kom zelden in botsing met iemand en mocht dat wel het geval zijn dan roep ik altijd snel "sorry". Moet zeggen dat ik over het algemeen lekker kan losrijden en ook eigenlijk altijd wel genoeg ruimte heb Lachen

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:00

ik erger me vooral aan mensen die de regels niet snappen van links heeft voorrang en op de binnehoefslag in en uit stappen.

En aan mensen die op me neer kijken(zeg ik dat goed?) alleen omdat ik geen duur dressuur paard heb maar een lekker logge haflinger.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:04

dat mensen dikwijls egoistisch zijn.
Ik had vroeger nooit iemand om sprongen te zetten, dus probeerde ik wat mee te springen met andere, wat voor hun dus echt geen moeite is als ik vlak achter hun paard meespring, duurt echt niet langer ofzo.. Daarbij hoefde ik altijd maar 3 a 4 sprongetjes te nemen voor ik in mijn parcour kwam.
Toch durven ze de sprong te verzetten zo'n 3galopsprongen voor de sprong!
Zo ben ik al in mijn parcour moeten rijden, al huilend van frustratie zonder te kunnen inspringen...
Erg arrogant

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:05

Ja mensen die je omver rijden zijn wel het vervelends en dan ook nog geen sorry zeggen.. Daar kan ik helemaal niet tegen, dat er geen sorry uit kan komen, alleen een soort geblaas dat wil zeggen dat jij eigenlijk voor hen (de natuurlijk meest geweldige ruiter vinden ze zelf) aan de kant moet gaan. Maar dan erger ik me het meest dus aan de air en het geblaas wat erop volgt, zodat het eigenlijk lijkt alsof jij je excuses aan moet bieden. Ik bedoel het kan een keer gebeuren, maar niet te vaak Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:09

Met 2 of 3 mensen naast elkaar in- of uitstappen waardoor je, zelfs als ze al de heilige goedheid hebben om de binnenhoefslag te pakken, als er een van links en een van rechts komt dus nog niet gewoon door kunt rijden Clown
Mensen die hun zweep uit laten steken en je paard (bijna) voor zijn kop slaan.
Mensen die in het winterseizoen in dat krappe bakje het paard aan de hand gaan instappen tot de ruiter aangekleed is.
Mijn eigen paard, die steeds denkt dat hij klemgereden wordt en die met zijn voorbenen uit probeert te halen naar andere paarden onder het rijden.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:28

tantjeuh schreef:
Ik meestal ook. Tot je wel verplicht wordt om je te ergeren...
5minuten aan het instappen, komt er iemand langst achteren voorbij gegallopeerd. Waarschijnlijk was die persoon alleen maar met zijn paard bezig, want in zijn galopje was hij doodleuk te kort tegen mij gereden waardoor hij mijn been met zijn zadel zowat meesleurde... Pijn! Maar denk je dat die mens sorry zegt? Nee hoor, gewoon doorrijden. Nog vijf minuten later was ik rustig aan het draven, komt er een man mij galoperend de pas afsnijden (hij kwam dus van opzij, en reed zo voor mij door), waardoor ik mijn paard meteen moest stilgezet krijgen... Mooiste van al, toen die man mij passeerde wist hij niet beter om zijn paard eventjes een mep gaan te verkopen, waardoor het paard achteruit stampt en daarbij afschampte tegen de kaak van mijn paard (niet ernstig, max een cm haar weg en hoop zand tegen haar kaak). Denk je dat die man sorry kwam zeggen? Neenee, rustig verderrijden was zijn boodschap.
Ik ben toen, puur uit angst van mij en van mijn paard, na tien minuten het inrijterrein afgegaan en langst mijn ring gaan staan. No way dat ik daar nog ging tussen rijden. (heb toen wel mijn proef nog gewonnen, wonder boven wonder Clown)

Geen wonder dat je je dan ergert Lachen

Hierna corrigeer ik mijn uitspraak in: 'Ik wil me niet ergeren' Knipoog. In dit geval waarbij zowel jij als je paard door een andere ruiter lichamelijk schade wordt aangedaan, mag je je ook niet ergeren, maar gewoon heel erg boos worden en dat volmondig uiten. Bloos!

Ik heb dit dan ook nooit zodanig meegemaakt, tot nu toe is het gebleven bij onopgevoed of ongeinteresseerd gedrag en is dit na een vriendelijke en duidelijke uitleg wel opgelost. (het kan ook zijn dat niemand bij me in de buurt durft te komen *grijns*)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:31

Bij het inrijden kom je wel vaker vervelende dingen tegen. Was laatst me met mijn rij instructeur, die rustig aan het stappen was, volgende moment komt er iemand aangescheurt, haar paard stopt, draait zich om en slaat zo tegen het paard van mij rij instructeur aan. Ze was aardig genoeg om zich te verontschuldigen, en het was ook maar een klein sneetje dat ie had, maar toch iets om je aan te ergeren als je je aan het voorbereiden bent.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:35

Ik erger me ook vaak als ik op concours ben met mijn zusje. Zij begint nog maar net dus weet het allemaal nog niet zo goed. Ik heb haar de regels duidelijk uitgelegd maar ja, ze is nog maar 11. Dan rijden er volwassenen(bv op oefenparcours) met van die grote paarden, gewoon overal tussendoor stampen, vinden dat ze zo'n klein pony'tje wel mogen afsnijden enz.
Resultaat, mijn zusje kan niet fatsoenlijk inrijden omdat ze steeds d'r pony op de remt trekt omdat ze bang is een botsing te maken. Daarbij, als het dan per ongeluk een keer haar schuld is wordt ze compleet afgebekt en weet niet meer wanneer ze het nu goed en fout doet, dus zit je met een klein kind in tranen.

Dan kan ik me zo kwaad maken dat ik de neiging krijg om al die lompe onbenullen van het paard af te sleuren en een pak slaag te geven.
Mag een kind dan niet fatsoenlijk kennis maken met de sport en rustig d'r eigen rondjes rijden??

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:27

Mensen die niet roepen voordat ze springen en mensen die zichzelf/hun paard vlak voor een sprong parkeren ... levensgevaarlijk. Boos!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 06:43

Ik ging altijd met een vriend mee op concours, en ik bouwde bij het oefenspringen vaak zijn hindernissen hoger.

Als ik dan soms de hindernis hoger wilde doen, kwam er toevallig net iemand aan om erover heen te springen. Sorry had ik niet gezien, maar had hij "sprong vrij" geroepen? Nee ook niet! En dan super verontwaardigt doen, ja daaag!

Of mensen die springen terwijl je de balk nog vast heb! Heb wel eens toen geroepen tegen een wat bekende ruiter die ik toch al niet mocht Clown : heb je je ogen thuis laten liggen?!?!?!!?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:01

Mik_ schreef:
Ik ging altijd met een vriend mee op concours, en ik bouwde bij het oefenspringen vaak zijn hindernissen hoger.

Als ik dan soms de hindernis hoger wilde doen, kwam er toevallig net iemand aan om erover heen te springen. Sorry had ik niet gezien, maar had hij "sprong vrij" geroepen? Nee ook niet! En dan super verontwaardigt doen, ja daaag!

Of mensen die springen terwijl je de balk nog vast heb! Heb wel eens toen geroepen tegen een wat bekende ruiter die ik toch al niet mocht Clown : heb je je ogen thuis laten liggen?!?!?!!?

Ik heb daarom dan ook een verschrikkelijke hekel om te helpen met springen tijdens een concours. Nou heb ik het geluk dat ik meestal pas hoef te helpen als er niemand anders springt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:59

Mensen die les geven op het inrijterrein vind ik erg irritant

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:44

Ruiters met een paard die wel eens kan slaan, vlak schuin voor je stil zet, met de kont jouwn kant op. Met natuurlijk het gevolg dat het paard uithaald, waardoor je paard schrikt, omhoog komt en jij een klap tegen je hoofd krijgt. Gelukkig kwam de trap van het paard tegen de stijgbeugel. Vervolgens ben je maanden bezig om je paard weer rustig te krijgen op springwedstrijden, omdat die er van angst telkens tussenuit wil knijpen.
En een sorry kan er dan niet vanaf....

Gelukkig maak ik het ook vaak genoeg mee dat ze wel sorry zeggen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:51

anneliesdj schreef:
Ik erger me ook vaak als ik op concours ben met mijn zusje. Zij begint nog maar net dus weet het allemaal nog niet zo goed. Ik heb haar de regels duidelijk uitgelegd maar ja, ze is nog maar 11. Dan rijden er volwassenen(bv op oefenparcours) met van die grote paarden, gewoon overal tussendoor stampen, vinden dat ze zo'n klein pony'tje wel mogen afsnijden enz.
Resultaat, mijn zusje kan niet fatsoenlijk inrijden omdat ze steeds d'r pony op de remt trekt omdat ze bang is een botsing te maken. Daarbij, als het dan per ongeluk een keer haar schuld is wordt ze compleet afgebekt en weet niet meer wanneer ze het nu goed en fout doet, dus zit je met een klein kind in tranen.

Dan kan ik me zo kwaad maken dat ik de neiging krijg om al die lompe onbenullen van het paard af te sleuren en een pak slaag te geven.
Mag een kind dan niet fatsoenlijk kennis maken met de sport en rustig d'r eigen rondjes rijden??

dat is idd erg triest!
Het valt me trouwens op dat het dikwijls de kleine kinderen zijn die nog de meeste manieren hebben en sorry zeggen als ze je perongeluk afsnijden ofzo...
alhoewel je er ook wel ettertjes tussen hebt natuurlijk Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:01

Ik roep ook altijd keihard sorry, maar andere kennen dat woord niet volgens mij.

Heb 1 keer bijna een flinke botsing gehad. Mijn paard was nogal stout met losrijden, steeds er vandoor, opzij stuiteren en iederen kon duidelijk zien dat mijn controle op dat moment een beetje foetsie was. Ik zat in galop op een hele kleine volte, en probeerde hem hierin een beetje te corrigeren. Komt er een meisje aangedraafd, en die draaft précies voor mijn neus, maar omdat ik galopeerde + op kleine volte zat kon ik niet anders doen dan keihard remmen, omdat m'n paard al zo stout was, ipv remmen sprong ie opzij waar iemand stond. Gelukkig had zij het gezien en sprong zelf al opzij. Ik was zo boos, dus riep tegen dat meisje op het paard "Kijk verdomme toch eens uit je doppen" . Keek ze mij heel boos aan. Tja, sorry hoor, maar hou dan een beetje rekening als je ziet dat ik al een stout paard heb.

Dat is het enige waar ik me aan irriteer, en niet zozeer aan de ruiters, maar ook aan de mensen aan de zijkant.

Paard weer vervelend, zet hem op de rem. Hij staat stil. Komen er mensen aan, stoppen (zien waarschijnlijk mijn verhitte kop en zijn kop = interessant) en staan nog geen 1,5 meter bij mij vandaan. Ik geef been, wil wegdraven. Ipv voorwaarts weg te draven springt ie omhoog en opzij, mensen aan de kant rennen, worden ze boos op mij dat ik uit moet kijken Rolleyes

Verder is wedstrijd rijden wel leuk hoor Haha!