Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
succes 
GinnyBanshee schreef:veel meer verzameling willen ze zien, daar krijg je gelijk hoge punten voor.succes
patjelisa schreef:GinnyBanshee schreef:veel meer verzameling willen ze zien, daar krijg je gelijk hoge punten voor.succes
Ja en ook nog meer impuls maar overgang L2 M1 vond ik niet veel verschil ben door de M1 heen gevlogen.
nogmaals succes
van het M1 naar M2 lijkt me idd wel lastiger... 
Ik vond de overgang L1 naar L2 trouwens wel meevallen, enig puntje was hele proef zo'n beetje doorzitten.
handig om dit te lezen.

Arwin6 schreef:ik hoorde juist dat de overgang op M1 naar M2 veel moeiliker was omdat je dan zeg maar voorbereid wordt op het Z
en je moet natuurlijk wel wat kunnen in het Z.![]()
ik ken mensen die door de M1 heen vlogen en hebben het in de M2 veel moeilijker

)
en ze letten meer op je houding dan de L2 Sjuulie schreef:ik vond het een lastige overgang,
de dingen die veranderen vallen opzich wel mee maar er wordt zo streng gejureerd ( of ik heb telkens nét de verkeerde)
mijn paard toont niet echt super in de dressuur, dan gaat het voor mijn gevoel supergoed, tuuuurlijk zitten er altijd wat kleine foutjes in, en dan wordt dat beloond met 178 punten ( is me nou al 6 keer overkomen) met het commetaar, je bent er bijna maar nog net niet helemaal.. en als het "wat minder" gaat bij mij dan haal ik gelijk 165 ofzo..
mijn motivatie voor de dressuur is iig weg.. heb nog 4 proefjes te gaan en dan vind ik het wel best
Scum schreef:Ik vind de overgang van L1 naar L2 lastiger dan die van L2 naar M1.
Er wordt niet zo heel veel anders gepunt en er komt ook niet zoveel nieuws bij. De contra in het M1 stelt niet zoveel voor. Wat ik wel lastig vind is het doorzitten in de middendraf.
De overgang naar van het M1 naar M2 vind ik dan wel weer lastiger. Daar wordt echt meer verzameling gevraagd.
Scum schreef:Ik vind de overgang van L1 naar L2 lastiger dan die van L2 naar M1.
De overgang naar van het M1 naar M2 vind ik dan wel weer lastiger. Daar wordt echt meer verzameling gevraagd.

luwaniej1 schreef:De b en vooral het L1 vloog ik door (ben 3 keer L1 gestart en had 13 wp)2x4 en 1x5. L2 in het begin steeds net aan en de laatste 2 keren had ik beide keren weer 3wp.. ben zo benieuwd... het enigste commentaar wat k wel eens krijg dat tie niet te kort in de hals mag worden.. maar dan denk ik weer in de m is dat minder erg als in het b toch?? b zijn vaak jonge paarden en als je soms naar het z kijkt lopen ze ook korter... kan ook aan mij liggen hoor dat dat niet zo is maar drm plaats ik dit topic ook
Jibbel schreef:luwaniej1 schreef:De b en vooral het L1 vloog ik door (ben 3 keer L1 gestart en had 13 wp)2x4 en 1x5. L2 in het begin steeds net aan en de laatste 2 keren had ik beide keren weer 3wp.. ben zo benieuwd... het enigste commentaar wat k wel eens krijg dat tie niet te kort in de hals mag worden.. maar dan denk ik weer in de m is dat minder erg als in het b toch?? b zijn vaak jonge paarden en als je soms naar het z kijkt lopen ze ook korter... kan ook aan mij liggen hoor dat dat niet zo is maar drm plaats ik dit topic ook
Te kort in de hals worden is sowieso niet goed, niet in de b, maar ook niet in de m. Het is juist belangrijk dat je paard overal met zn hals kan lopen wanneer en waar je maar wilt...
en als ik datzo hoor kan ik zulke dagen niet in het M gebruiken?? nog een rede omer harder aan te gaan werken